Ei kai kukaaan niin hölmö ole että menee kunnan maataloustoimistolle ilmoittelemaan hukkisesiintymiä? En ole ikinä ilmoittanut enkä ilmoita.
Minä kuulun noiden tyhmien joukkoon. Aikoinaan löysin samana kesänä usealta lohkoltani yksittäisiä hukkakauroja. Oli niitä kait ollut ennenkin, mutta en ollut tarkistanut ja en erityisesti edes tunnistanut. Silloin ilmoitin kaksi lohko rekisteriin lievällä esiintymällä. Ovat siellä vieläkin. Ajattelin , että alan ruiskuttamaan ja jos ei ole havaintoja niin miksi ostaa hukkismyrkkkyä. No en ole ruiskutelllut ja muutama vuosi mennyt että uusia yksilöjä en ole löytänyt. Mulla nurmikierto toki kurittaa mutta on niitä kitkettykin. Tosin yksilöt oleet ihan yksittäisiä,
Jos et enää löydä noilta mailta hukkiksia , ollaksesi rehellinen , sinun pitää pyytää maatalous sihteeri tarkistamaan ne pellot viitenä vuotena peräkkäin saadaksesi ne taas pois hukkis rekisteristä . Kauraa ja öljy kasveja et voi noina vuosina viljellä 
Pitäneeköhän nuo väitteet 5 vuodesta edes paikkaansa? Jos ilmoittaisin rekisteriin noita hukkiksia, en olisi monern vuoteen muuta voinut viljelläkään kuin vehnää, ruista ja ohraa. Kyllä olen yhden hukkakaurattoman vuoden jälkeen kauraakin viljellyt. Mitään kunnollista viljelykiertoa ei vois edes harrastaa, jos pitäis olla 5 vuoden tauko kaurasta, kun löytyy muutama hukkisyksilö, eri asia sitten pahoin hukkiksen saastuttama lohko. Sit kyllä ymmärtää 5 vuoden tauon
Itsellä esiintymät pysyneet pesäketasolla, 20-30 yksilöä pesäkkeessä.
Jos viljelijät tunnollisesti ilmoittelisi maataloussihteereille noita esiintymiä, ei ne paljon muuta ehtisi kesäisin tehdäkään, kuin kierrellä peltoja tarkistamassa tilanteita. Eiköhän ne sitäpaitsi näinä aikoina ole kaikki lomilla.