Leyland 272 kulkee täysillä kierroksilla jonkun 32 km/h, 9 - vaihteinen ja kuusisylinteriset mallit voivatkin kulkea kovempaa. Kaipa niihin jotakin kertojia voi asentaa, 10-vaihteinen kertojavaihdelaatikko (joka tuli 10/42 ja 10/60 malliin) muutenkin on oikeastaan enemmän Nuffieldin käyttäjiltä tullut keksintö kuin BMC/ British Leylandin oma, joten rataspareilla voisi kuvitella saavan ylentävän pikavaihteen. Olihan alkupään Nuffieldeissa joskus asennettu kotimainen kertojavaihde, jolla maantieajoon sai melkoisia nopeuksia.
Jarrut ovat erinomaiset koviin nopeuksiin 72-sarjan leukussa; kuumana ja kylmänä pitävät eri lailla, lisäksi mekaaninen tasaaja toimii sillä tavalla, että välillä puraisee vasemmalta, välillä oikealta ensin. Siinä jossakin 60 vauhdissa tie käy kapeaksi. Mutta lyhyt akseliväli, nyökkimistaipumus ja etukehdossa oleva nesteohjauksen paksu sylinteri klappeineen tekee ohjauskorjauksesta nopean. Lisäksi ohjaa eri nopeudella toiseen suuntaan kuin toiseen suuntaan. Tarkkaavaisuus säilyy, kun paimennat sitä pomppukeinutuolia koko ajan.
Eli leukulla ajo on jännää ja tarkkaavaisuutta vaativaa, alamäkeen rullaa vapaalla hyvin, kunhan tietää maaston etukäteen; 270 leukulla ajaneen juurikaskuskin sanoin: "..kun Tupurinmäessä rullaa vapaalla, niin ihan turha koskeakaan jarrupolkimeen, käry vaan haiskahtaa eikä muuta.." . Kärryssä oli käsin käytettävät paineilmajarrut.
-SS-