Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koivun siemen...  (Luettu 14457 kertaa)

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: koivun siemen...
Eihän 90-90 ole olleenkaan samanlainen kun vinnerit. Tuossa on 100-90 perä käsittääkseni ja yksi muki vähempi.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eihän 90-90 ole olleenkaan samanlainen kun vinnerit. Tuossa on 100-90 perä käsittääkseni ja yksi muki vähempi.

Eikö nuo 90-90 oo aika harvinaisia? Ainakin mun havaintojen mukaan 80-90 tai 110-90 on pilvin pimein. Toki ittiä nuo nyt ei sillä lailla ole kiinnostanut pitkään aikaan. Tai taisi olla -98 vuosi, kun kävin koeajamas 110-90. Sain koneen parkkiin niin myyjä kysyi, että otanko vai varaanko asiakkaalle joka soitti ja on täällä 5h kuluttua. Silloin ei tullut ostokrapulaa vaan luovutuskrapula  ::) Jälkeenpäin vasta tuli seurattua mitä noista pyydettiin ja se oli halpa ja oli Valtran liikkees.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
harmittiko kun ei tullu otettua?    ite muutaman kerran manannu kun ei ole ollu ostohousui tuollasessa kohassa..     noooo, turha itkeä kaatunutta maitoa..    mut ketuttaahan se kun tietää ....

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Eikö nuo 90-90 oo aika harvinaisia? Ainakin mun havaintojen mukaan 80-90 tai 110-90 on pilvin pimein. Toki ittiä nuo nyt ei sillä lailla ole kiinnostanut pitkään aikaan. Tai taisi olla -98 vuosi, kun kävin koeajamas 110-90. Sain koneen parkkiin niin myyjä kysyi, että otanko vai varaanko asiakkaalle joka soitti ja on täällä 5h kuluttua. Silloin ei tullut ostokrapulaa vaan luovutuskrapula  ::) Jälkeenpäin vasta tuli seurattua mitä noista pyydettiin ja se oli halpa ja oli Valtran liikkees.

Eihän noita paljoa ole. Isompia ja pienempiä enempi.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
harmittiko kun ei tullu otettua?    ite muutaman kerran manannu kun ei ole ollu ostohousui tuollasessa kohassa..     noooo, turha itkeä kaatunutta maitoa..    mut ketuttaahan se kun tietää ....

Teki mitä tahansa niin aina harmittaa. Ainakin mulle käy yleensä niin. Toki tuo oli paljon halvempi kuin ostokrapula.

Agronautti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Teki mitä tahansa niin aina harmittaa. Ainakin mulle käy yleensä niin. Toki tuo oli paljon halvempi kuin ostokrapula.

No nyt huutamaan!!
https://huutokaupat.com/kohde/5199544/fiat-80-90-traktori

Jos tälläsen vähän ajetun jostain löytäis... :P tai 150-160 alkusen...

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
just.  jos tarttee oikeaa konetta jolla töitä tehään.   mut itelle tuo 120 hepoista riittää oikein hyin...   ja yleensä nuo harvemmat (90-90 ) on semmosii joita en tarttee..   tuokin tarpeeks kankia ja isoruokanen...   mut kyl nuo 70-80- 90 on ihan sopivia mormaalin käyttöön...  mut on yleensä hiton huonossa kunnossa..  ei kait net liian halpoja ?

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Olihan noita 90-90 aikoinaan. Yhdellä tilalla oli apevaunun edessä 90-90 takapotku. Niitä ei varmaan ole montaa myyty Suomeen.
Mystinen kesälaatumies

Kaikki

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
eikö tosiaa ole hiivattia parempaa raktoria oksalle tarjota ?

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Olihan noita 90-90 aikoinaan. Yhdellä tilalla oli apevaunun edessä 90-90 takapotku. Niitä ei varmaan ole montaa myyty Suomeen.

Tuskin on juu montaa myyty, mun kone tuli alunperin Salon jurttitehtaalle mullan ajoon ja muuhun hommaan. Olikohan Salon tehtaalla omaa koetoimintaa vai oliko kaikki turengissa?

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Varsinainen koetoiminta siirtyi 1974 Sokerijuurikkaan tutkimuskeskukselle ostetulle Pohjankartanon tilalle Perniöön (reilu 10 km tehtaalta) Kärkän tila oli Salon sokeritehtaan omistuksessa ja siellä viljeltiin vahvasti jurttia ja talvisin ajoivat multaa pelloille. Olin harjoittelijana Pohjankartanossa 1988 ja silloin nuo tilat viljeltiin erikseen. Myöhemmin Kärkkä viljeltiin myös Pohjankartanon toimesta. Pikkuveli oli tuohon aikaan Pohjankartanossa harjurina ja vissiin noilla Fiateillakin ajoi.
Mystinen kesälaatumies

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Yhden 90-90 takapotkun minäkin olen nähnyt. Taisi seisoa ympäri vuoden lietepumpun edessä. Voi seisoa vieläkin.

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
olen minäkin nähnyt joitain takapotkuja, mut kait niillkin  hommat hoiuu, huoltomis kertoi kun sillä llio pajalla joku viiatti että kytkimmet on niissä ihan alimittasia.liekö perää. muutoin lie koneesta suhteellisen kestäviä, kierroskoneita kuitenkin. en iedä harvinaisuuksiin ei kuitenkan pidä seota.

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
On juu kierroskone, mulla paalisilppurin edessä ja yli 2500 tarttee olla kierroksia sujuvaan käyttöön. 2200=540 ulosoton kierrokset. 2800 kiertää toi.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
itellä tuo mopo käy yli 2800 kierroksella mut oon aina ihmetelly miten pienellä löpömäärällä tuolla ajelee. ei saa kyllä helposti savuttamaan.   toisin kuin nuo muut merkit..    juuu,  isoisssa fiudeissa on pikkasen alimittaiset kytkimet mut net aika halpoja korjata.   ja mitä ite olen kokenu ja kuullu muiltakii ni nuo on aika hyiä lähtemään myös käyntiin pakkasellakin..    siinä syy miksi seisoo jonkin koneen etessä..