Minusta on oikeastaan hyvä jos tankissa ei ole siivilää. Sen sijaan mielellään niin väljät ja suorat röörit siirtopumpulle että sinne välille ei taatusti mikään juutu. Ei ahtaita banjokulmia, t-haaroja eikä muitakaan kavennuksia.
Perustelu: yleensä se tankin siivilä on monessa vehkeessä todella hankala siivota sitten kun se vanhemmassa koneessa päättää tukkeutua.
Paljon helpompaa siivota sisiliskot ja männynkävyt pois jostain helpommin avattavasta paikasta. Kuten vaikka siirtopumpun sihdistä tai edeltävästä suodattimesta/vedenerottimesta/sakkakupista tms.
Tämä nyt on vain minun mielipiteeni, ei välttämättä yleinen sellainen. Perustuu kokemukseen yhden mettiäisen kanssa ähräämisestä; tankin hanarakennelmaan kuului tankin sisällä oleva sihti jota ei mistään päässyt näkemään, ei irrottamaan eikä puhdistamaan. Pajalla ilmalla olisi tietysti saanut puhallettua moskat irti ja takaisin polttoaineen sekaan mutta se nyt ei ole mikään pitkään toimiva korjaus. Ainoa mahdollinen keino olisi ollut tyhjentää tankki ja viedä se huuhdeltavaksi mutta vähän tuntui tympeältä metsässä ensin tyhjentää sieltä 100-200 l löpöä johonkin, irrottaa tankki, käyttää se huuhdottavana ja kamat takaisin jne. Otin sitten hanan kokonaan irti, se toisessa kädessä löin hanayhteestä sopivalla tuurnalla sen sisäpuolen suodattimen hajalle ja sitten äkkiä hana takaisin... ennen tuota operaatiota hanan puuttuessakaan sieltä ei tullut mitään. Hanan jälkeen laitoin sitten letkuun ison läpinäkyvän ja vaihdettavan kertakäyttösuodattimen. Pari kertaa moskaa riittävästi kerättyään kun sen ajoissa vaihtoi niin moskan tulokin hiipui ja käyntiongelmia nolla. Siitä läpinäkyvästä filtteristä näkee jo ennalta josko jotain tarttis kohta tehdä.
Tankin käyttäminen irti koneesta olisi vaatinut apuvoimia ja paljon oheispuuhastelua.