Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 154582 kertaa)

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: uutet autot
Jahans evp taas kertoili kaikki tietävät faktat. Mistähän mustalais jobbarilta se on käytetyn auton ostanut.

metsajussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Käsittääkseni ainakin nämä isot säkä- ym kaupat eivät tavallisesti juuri tee muuta kuin vähän fiksaavat ja nopeasti eteenpäin...
Reklamaatioissa muistavat käyvät sinnikästä väsytystaistelua.

Olen kiertänyt kaukaa.

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Juurikin näin se menee, laitetaan kiiltämään ja hyvät kuvat niin siinä se. Merkkiliikket lie omaan merkkiinsä tekee jotain ja jos on huoltoaika se tehdään ja myös sitte iso reklamaatio tehdyistä hommistä. Tällainen oli juuri edellinen auto, öljyt nesteet jarrupala ym. hommat tehty, ja aattelin että nyt onkin huoleton peli pitkän aikaa ikää 6 vuotta jakilometrejä 125000. Siinä sitten myös koeajoin ja tarkastelin, korikin kunnossa vain pieni naarmu sivussa. Sitte kun muutama sata kilometriä tuli ajettua sytyi moottorin vikavalo ja hetken päästä uudestaan. Liike otti tutkiskeluun  kun tojoissa joku kymmene vuoden takuu.Valonsaivat ssammumaan ja jotain rassasivat. Hetken päästä häiriö uusiutui ja ottiat sitten kunnon remppaan, koko kansihomma uusiksi ym ym. Mut remonttia ei minun tarvinnut maksaa ja sijaisautokin oli ilmatteeksi käytössä. Reilua kaupantekoa, toki olinhan tuon remontin maksanut jo välirahassa. Eipä siinä sitten kun ajoa vaan kunne hetken päästä alkoi pissimään polttoainetta lattialle. Oli ruostunut onneton puhki. Kottero pajalle ja uusi putki. Homma kunnossa. Sitkesällä aloin katteleen että tojo tyttösen helmoissa on kukkasia. Aattelin että pesemällä lähtee, on vain pinnallista. Mut jestas, pikkasen osoitin pesurin suutinta siihen helmaan ja siihenhän tuli reikä. Kotteroon oli iskenyt jumi eli korroosio sisältä päin. Mää siitä paikasta lähdin motonettiin ja ostin ehostinta ja meikkejä tojolle. Ja parin kuukauden päästä sitten tiemme erosivat erään autoliikkeen pihassa. Eli ei ole mikään tae autolle vaikka on merkkiliikkeen huoltopaperi. Tosin koskaan niissä ei ole erityisemmin ollutkaan, ihan huoltokirjamuistiot mukana.

Kaikki

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Justiisa Saka ja Kamux sai huutia .

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
No minä olen ostanut Tampereen käyttöautosta 5v vanhan n. 60 tkm ajetun civikin vuonna 2020. Netissä yksi paskaanen kuva ja sen perusteella lähdin katsomaan kuraasta autoa. Ostin , kun mulle luvattiin että auto käydään tarkistus listan mukaan läpitte ja auto putsataan sisältä ja päältä. Tälle toimen piteelle varattiin 2 viikkoa aikaa. Niin ja autoon kuului vuoden / 20 000 km "takuu" jota ei erikseen tarvinnut maksaa . Tosin ilmaisia lounaita ei ole ... "Meillä myydään tarkastettuja huippu vaihdokkeja, joihin kuluu takuu"
Toki tuon tarkistus listan olis voinut ruksia vaikka kirjoituspöydän ääressä, mutta huoltomekaanikon allekirjoituksella se oli varustettu ja tuulilasissa vieläkin on tarra " Olen tarkistettu huippu yksilö" Pirun sitkiä liima siinä tarras  :(

Auto haisi haettaessa uudelta, vaikka koe ajolla kuulemma hikiseltä mieheltä (minä en haistanut). Maali pinta oli puhdas ja pinnassa kesto vahaus. Pestessä ilmi tullut naarmu puskurissa oli kuvattu ja maalattu. Minä oon pirun tyytyväänen ostokseeni , vaikka tytär sillä onkin ajellut ja todella pitänyt autosta. Mitään huoltoja kummempaa ei ole tehty meillä ollessa. edellinen oli huollattanut puolen vuoden välein käyttöauton merkkihuollossa ( noin 6-7tkm ). Hondassa kun tuo huoltomuistutus perustuu aikaan. No meillä ei yhdessäkään ole puolen vuoden välein tehty huoltoja. Kerran vuoteen tai vajaa 20 000 km.

kärmeskytö

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kamuxin ja Sakan kierrän autokaupoilla ollessa kaukaa,ei jaksa ottaa riskiä että saa ruveta tappelemaan "tarkastetusta" vaihdokista.Viimeksi ostin Transportterin Porin Rinta-Joupilta netin kautta  ja kuriiri ajoi sen Tervajoelle ketjun liikkeeseen.Heitin koelenkin ja katsottiin vielä kontissa olleet kesärenkaat.Kuriiri parkaisi ettei tälläisiä saa myydä auton joukkoon kun puhe oli myyjän kanssa että kesän vielä ajaisi.Soitin saman tein myyjälle ja se  käski ajaa paikalliselle Euromasterille ja laittaa uudet misukat alle.Eikä tuo ollut sen kalliimpi kuin vastaavat.Myöhemmin laitettiin Käyttöautolla vielä konepeltin taitteessa oleva pissapkan liitin uusiksi myyjän kustannuksella. Reilu satatonnia kaupan jälkeen ajanut,nyt mittarissa 240 tkm ja aivan ookoo.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ite kun ostin aikoinani tojon ni ajoin katastusasemalle ja sanoin et meinaan... ja net katto ton ja sit kaupoille.   tiesin mitä ostin ja siitä "kärsin" etelleen..    mut kait sitä koslaa voi ostaa myös ihan miten vaan.   netissäkin ostavat ihan kuvan perusteella ja sit joku kossi jopa tuo koslan pihaan,   ( häipyen äkkiä paikalta )   punto makso niiin vähän et ei lis raaskina kattottuttaa kellään...   mut kesti ihanh hyin kymmenkunta vuotta ennen hitlerin koston päälle hyökkäystä.    jäin kaipaamaan...

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jatketaan nyt jäkerrystä un alkuun päästiin. Ihan ok käyttää jollain auto kun ei ite ymmärrä siitä mitään. Mut se tää katsuri tutkii se on sitten ne katsastuskohteet. Jarrut valot kori ja vuodot+ nivelet.Takaa sen että voit huoletta ajella vielä vuoden. Mut tää nykynen nettikaupankäynti kuvien perusteella on melkosen hyvä. Ei tarv kierrellä niitä kauppoja ieleistään haeskelemassa vaan laittaa hakuun tietynlaisen kulkineen niin saa sen valikoiman mistä hakee. Ite nyt tein tän viimesen kanssa että liike toi pihaan ja vei entisen pois. kahden viikon tutusmisaika kaupan päätämiselle. Mun mielestä tää toimi hyvin. Kaikki puheet piti mitä luvattiinkin. Ja kaikenlisäksi olen vielä puolen vuoden ajelun kokemuksella tyytyväinen.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
hienoa että onnistui noin hyin...    ja montakos vuotta etes kärsit autoa kohti.      kyllä kuntokartoitukseen kuuluu paljon muutakin kuin pelkät luettelemasi.      tuo siun tojokokemus toi vaan mieleen että olikos tuo rittiluomus?     itellä eka ruostekorjaus oli kun kosla täytti 26 vuotta.      takalokarin kaaren hylly hapertui kymmenen sentin matkalta..      nyt alkaa taas näkyä oven alalaitassa hapertumista,   pelkääjän puolella.    kuskiovihan on vasta muutaman vuoten vanha.

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Nuo ruoste hommat on kait joskus vähän sellaisia säkästä johtuvia. Mun 2006 mallin accordista ei mielestäni ruostetta löydy. 2011 malli taas menossa ruostekohtien korjaukseen ja maalaukseen ens viikolla. Molemmat takalokasuojan reunat ja puskurin yläpuolisen pellin pokkauksen ruostuminen ja kuskin kynnyksen pirun häjy ruoste. Tutulla sama vuosimalli ja yhtä huonolla hoidolla kuin itselläkin niin ei minkään moista näkyvää ruostetta. Sillä on ajettukin reilusti enemmän. Sitte ittellä 2012 ja 2015 vuoden civikeissä ei mielestäni ruostetta löydy.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
valmistusmaalla kait noissa jokunen erokin.   kuulema nuo rittien kasaamat autot ruostuu alta aikayksikön mutta joissain kaukoitän maissa tehtyt ei sit huonollakaan pitolla...  kait saarivaltio on joku asia joka tekee tuon..    merimatkaa varten kait suojaavat jollain..  jopa tojotat! 8)

lypsyukko

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
valmistusmaalla kait noissa jokunen erokin.   kuulema nuo rittien kasaamat autot ruostuu alta aikayksikön mutta joissain kaukoitän maissa tehtyt ei sit huonollakaan pitolla...  kait saarivaltio on joku asia joka tekee tuon..    merimatkaa varten kait suojaavat jollain..  jopa tojotat! 8)

Voi olla noinkin. En edes tiedä löytyykö autosta jostain valmistus maa merkittynä ? tuo oma ruostuva -11 mallia kuten tutun enemmän ajettukin. Siinä se tuuri sitten kait onkin. Onko toinen tehty Thaimaas ja toinen briteis ja malli , varustelu ja vuosimalli sama.

iiro v

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Joissakii hondissa lokasuojan alareuna pokattu J muotoon , jolloin kourun pohjaan jää hiekka/suolavesi sonta. Ja jos ei putsaa , lokasuojat ruostuu alta aikayksikön. Ainakin civikeissä kuulemma tyyppivika.

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
oksaakun kiinosti missä tuo ruostekasa oli koottu, niin ihan se malli tehdään jaappanissa, mut kun niin surkeeta peltiä että ruostuu, en olis uskonun kun oita tojoja aina kehuvat,ja tää ei sitten ollut mikään halpis malli, ravi ja luksyry varusteilla, eli kaikki herkut sähköpenkeistä parkkitutkaan ja muut siltä väliltä. tuo polttoainetäyttöputken puhkiruostuminen minua turkasesti ihmetyttää. Toki olihan se suolan ja kuran pysyminen oikein varmistettu siihen putken ympärille. Mut se että helmapellitkin alkoi sisältäpäin happaneen , osoitta jotain rakennevirhettää.

Kaikki

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Saari valtioissa  autot tehtään  meri suola höyryjen keskellä .Ja jotkut jopa tuli vuorten rikki höyryissä  ;D