https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d4cb5b22-3347-41e6-9147-8a20c1576674
Tuo ei nyt tainnut kertoa oikein mistään. "Esimerkiksi ilmastoinnin säätö koetaan usein vaikeaksi" . Nissani komeasti kärki sijoilla ja hetki sitten oli tutkimus jossa oli muistaakseni Nissan juke jota pidettiin eniten vikoja sisältävänä ja sen omistajat ovat vähiten merkkiuskollisia. Kyllä mun ainakin on vaikea , pirun vaikea ostaa autoa, koska uuteen ei pelimerkit riitä ja se on jotenkin vastoin kaikkia ajatuksiakin. Hyvä käytetty kiehtoo, mutta nykyään se 100 000 alkaa olla monille autoille maksimi ilman remontteja tai ennen romutusta
Tuolla Oksa kritisoi Nissanin venttiilien pitkää odotus aikaa. Mua ehkä enemmän ihmetyttää miksi siihen edes pitää vaihtaa venttiilit, hyvä jotta niitä joskus edes säädetään . Mutta se taitaa tuo Nissani motti olla samaa paskaa Mersun , dacian , rellun ja monenko muun kanssa ?
Nämä gallupit ovat vähän sellaisia samanlaisia kuin katsastustilastoista tehdyt päätelmät.
Joku premium-lelu käytetään ennen katsastusta aina merkkihuollossa ja toinen lähtee suoraan hakemaan siihen tonnin kulkuvälineeseensä tämän vuoden vikalistaa.
Tyytyväisyyskyselyissäkin toista risoo syvästi se että Apple Car Play pätkii uuden iPhonen kanssa - ja toista se että että autoon tuli 10 000 euron remontti.
Mulla on sellainen käsitys että eräin poikkeuksin uudemmilla on keskimäärin päässyt aina suurempiin km-määriin kuin vanhemmilla. Poikkeuksia ovat eräät perinteisesti laadukkaiksi mielletyt merkit joissa laatu on heikentenyt ajan myötä.
Osansa tekee myös se että vaikka laatu ei olisi sinänsä heikentynyt mutta uudet ovat niin täynnä elektroniikkaa, saastevehkeitä, antureita sun muita hienouksia; vanhemmassa kalustossa puolestaan osa jota ei ole ei voi hajota.