Palaamma tähän mysteeriin. Heiluu yhä. Välillä hetki ihan ok ja normia astianpesukone tabletin voimalla. Mutta senkään voima ei paria viikkoa kauempaa kestänyt. Nyt ei arvot tipu edes sillä. Normi emäs+ hapan tupla pesu tiputtaa tuonne alle 20 K ja saattaa käydä jopa alle kymmenes. Sitten yhdelle haulle neuvojan ohjeen mukaan normi vuoro pesut. Pomppas heti tuosta 10 stä 40:n. Putkea kuvattu viemäri kameralla. Eka kohde jossa neuvoja käytti niin molemmat oltiin ihan ymmyrkäisinä mitä sieltä näkyy

Pinta näytteitä "tikulla" ja se mukaan putki on syyllinen ei tankki. Ja tankin pesu onkin nykyään ihan "normia". Mutta kun koko kevään putken maitonäytteet puhtaita ja tankki ei niin sotki ajatusta. Nyt oon ottanut normi kertapesun jälkeen putkimaidosta näytteitä niin nepäs onkin olleet häjympiä kuin tankki. Siis tankki saanee synnin päästön ...
Ehdotin neuvojalle jo putkien uusimista, mutta kun ei rosterissa saisi olla mitään vikaa vaikka on käytettykin ...
Tänään sain neuvon uusia pesurin, että syntyisi kunnon pulssi, mutta ei tuossa oo ikinä ollut mitään pulssin tekoa ja putki 52mm. Eikö se oo suurempien putkien juttu tuollainen pulssin teko. Tuosta sitten tuli mieleen, että eikö tyhjöpumppu ole tarpeeksi tehokas. On kyllä testattu viime syksyn ongelmien jälkeen ja sen mukaan ihan OK. Saccon 850 pumppu. siitähän sais 1000l jos olis eri siivat ja kait suurempi moottorikin. Toki lavali olisi aina lavali ... Ainakin jos laatu olisi kuin vp 74:s. Tuo sacco on siihe verrattuna ihan paska. Mutta eipä noita tyhjöpumppuja enää sitten paljon markkinoilla käytettynä olekkaan. DVP 800 kait vielä pienempi. Joku 76 olis ... no ehkä pellon huolto soittelee virka-aikana , kun ei ennen kolmea enää vastaillut. Pesuaineisia kuivaustulppia olen syötellyt ja pesunaikana tulppia. Neuvoja toki kieltää tuon, mutta kaikkea pitää jo kokeilla. Pulloharja olis sen mieleen, mutta ei mun. Voi kun olis tulpan kokoisia karheita "pesusieniä" kokeilisin jo niitäkin. Tulppa on kait liian liukas, jotta siitä olisi apua pinttymien poistossa. keskiarvo on kuitenkin pysynyt alle 20 , mutta pirusti ylimääräistä vettä, pesuainetta, sähköä ja vaivaa. Sais joku pitkäaikainen helpotuskin asiaan mun puolesta tulla. Tuleva sijaisapu tuskin pelleilee pesujen kanssa tuplaten tai triplaten.