Siis ongelma on jatkunut nyt yhtämittaisesti maaliskuun 26 päivästä lähtien (bakt yli 25) . Kyllä tänä aikana on ehtinyt kokeilemaan emäkset ja hapot. Viime syksyn väkevistä happopesuista jäi muistiin pesurin lakritsaksi muuttuneet kummit ja tankin pintaa hapatettu maito yli 700 tuhannen bakteereilla. Joten olen tehnyt hapanpesut vain "puhtaille" jo kertaalleen pestyille pinnoille normi annostuksilla. Tuo fairi oli aine jota ensin ajattelin mutta en käyttänyt, mutta pellon huoltomiehen ja meijerin neuvojan mukaan kannatti kokeilla. Ei mulla ole maitokiveä ollut havaittavissa ainakaan 30 vuoteen , vaikka pääsääntöisesti olenkin käyttänyt pelkkää yhdistelmä pesu nestettä (emäs) ja joskus hapan pesu. Tankkia en oo harjalla pessyt vuosiin. sanoisin että ainakin 5v meni että on pesuri sen hoitanut. Syksyllä sitten piti pestä harjallakin, kun se tankin pinta hapatettiin sillä stana väkevällä happopesulla. Mutta tuon 745 jälkeen bakteerit oli 6 ja meni kauan hyvin. Nyt jos on pompannut yli 15 niin oon pessyt harjalla syksyn ja talven mittaan. Mutta se vaan ei enää auttanut.
Jääpankkisäiliöhän kehotetaan pesemään pelkästään harjalla. Ainakin sellaisia ohjeita oon lueskellut tässä viikon aikana kun yritän ymmärtää mikä meni pieleen. Tosin ei mulla oo jääpankkisäiliötä

Muistan kun ostin tankin käytettynä joskus 20v sitten , niin kylmähuolto eli tankin myyjä kehui , miten tankki on siisti, kun sitä ei oo naarmutettu harjapesuilla. Nykyään kyllä jo näkyy joitain naarmuja , jotta niitä saa harjalla aikaiseksi kyllä. Auto alkanut käymään taas aamu kympiltä ja mä oon täs kottosalla, joten viimeistään puolen tunnin päästä on ollut tankki pesussa.
Kaveri jolla ongelmia 4 kk ajan vaihtoi jossain välissä pesuainetta. Vaihtoi tosin niihin mitä mä oon käyttänyt. No mä muutin nyt virkkuun ja torkkuun. Neuvojalta tuli tänään viesti , että seurataan vaikuttaako mitään. Tämä on tätä hakuammuntaa. Kyllä mäkin olisin osannut kaikkia neuvoa vielä viime syksyyn asti miten bakteerit pysyy kurissa. Sitten kaikki romahti ja palasi ennalleen , mutta palasi taas tasaisena ongelmana ilman niitä normi lukemia. Mutta pesurin lämmöt aion palauttaa tänään entisiin arvoihin. Turha mun on repiä tankkia hajalle lämpötilavaihteluilla , kun se korkea lämpötila ei ole asiaa parantanut.
Ps. Tarkoitus ei ole piruulla nyt kenenkään vastauksille. Uusia vielä mainitsemattomia asioita saa vielä esittää. Mää voin ampua ne sitten alas jo kokeiltuina, mutta aika näyttää