No niin. Nyt jouduin minäkin tappelemaan Avanttini kans. Torstai-iltana iltakierrolla jaoin paalia , kun pöytä oli tyhjä. Yhtäkkiä pölläytti kunnon savut. Kolme kertaa laskujeni mukaan, mutta kävi ja sain rehut lähes levälleen. Jonkin moista käyntiongelmaa ollut jo viikon pari. No rehut talikolla tasattua avasin moottorin öljytaso korkin ja sieltähän valui bensan sekaista öljyä ihan reilusti. No ensin ajattelin , että Puuilosta aamusella kinukki tilalle. Soitin kumminkin aamulla avantille ja ylöjärvellä olis ollut Hondia hyllys, mutta sanoin miettiväni ja soitin paikalliseen pienkonehuoltoon. Siellä ilmoitti syyn yleiseksi ja helpoksi korjata. Kuulemma moskaa kaasarissa. No tappelin koneen irti (3h, josta 2,5h yhden pultin takia) Lopuksi piti murjoa moottorin kiinnikekorvasta pala, jotta sen sai irti
. Lypsyn jälkeen huollossa käytetty kone kiinni ja rehua lehmille. Kaikki toimi lähes OK. Aamulla taas pöytä tyhjä ja paalia eteen. Vihtori vie, sammui aina kun pihtiä liikutti ja rehuladossa kävi vain kun kuristimen koppuloi kiinni. No tappelin rehut ja avasin öljykorkin. Lähes öljyn näköistä valui pihalle, mutta lisääntynyt se oli, kun valui. Koe käytin navetassa lisää ja ainut millä sai käymään oli ettiä paskaanen ilmansuodatin uuden tilalle. Seoksen säätöruuvissa on joku toppari, joten sitä ei meikeläinen osaa säätää. Kumpa nyt pelittäis edes jotenkin tiistaihin. Ehkä silloin vois saada Hondan pihaan, kun tyhmyyksissäni en tilannut vielä perjantaina ja maanantaina en kerkiä ajamaan Ylöjärvelle. Kukaan eikä mikään ei mainosta sähköstartillista olevan varastossa netissäkään.
Koita ottaa ilmansuodatin pois. Meidän Honda sai kosteilla keleillä myös savukohtauksia kun veti ilmansuodattimen jotenkin kosteaksi.
Eilen uusittu suodatin. Sillä ei käy ulkoilmassa ollenkaan, vanhalla ja kuivalla vähän paremmin. Tämä moottori joskus aaltoili käyntiään , mutta en sitten paneutunut asiaan vaan hain A-katsastuksesta jotain bensanlisäainetta. Oli tölkissä. Lorautus sitä ja homma korjaantui vuosiksi. Nyt siellä kaasarissa ihan oikeasti täytyy olla vikaa, kun sitä öljyä oli nytkin liikaa, eli bensa valuu kaasarista sinne, vaikka väliajat on hana kiinni. Muuten en vielä ikinä ole 27v aikana hanaa kiinni laittanut. Eilen opettelin senkin taidon. Mutta nyt pitää moottoria lämmmitää toinen käsi ryypyllä ja toinen kaasulla ihan helekutin kauan , joten ehtii sitä siinäkin sinne kait lirumaan (vaikka kaasari on putsattu eilen). Toki sattaa olla , että sitä öljyä on eilen laitettu hieman eriasennossa täyteen ja nyt valuu koneesta pois, kun katsoin. Ei vielä tullut reijän täydeltä, kuten toissa iltana

Saattasi käydä paremmin, jos seoksen saisi rikkaammalle, mutta siinä ruuvissa on sellainen lunssi ja ei pyöri kuin vähän (laihemmalle) jos mää oikein oon ymmärtänyt. Nätisti se lämpimässä eilen pöpötteli, mutta ei enää tänään navetassa. Jos mä nyt saan rehut leviälle tiistaihin saakka, niin eiköhän siihen mennessä saa uuden moottorin pihaan. Sen jälkeen on aikaa perehtyä tuohon tai jättää lojumaan pajan lattialle, kuten entisenkin

Nyt en rassaa yhtää, tahtoo mennä mun toimesta yleensä huonommaksi, kun ei se paremmiltakaan tainnut täydellisesti onnistua.
BTW ... Kinukki kaasariahan sivustot tuohon tyrkyttää alle 40 euron hintaan. Ehkä etsin sellaisen sitten kun toinen kone on tilalla. Enää en samaa virhettä tee, kun perjantaina. Siis jätin uuden moottorin hakematta, kun vika oli tiedossa, pieni ja korjattavissa . Niin ja millainen voitelu aine se 4-t bensa on ja kauankohan sillä on tuota konetta voideltu
