Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6

Aiheet - KJL

Teköökö moisella värkillä mitää? Ei kai ihan mikää urakkaluokan vehje, mutta meniskö omas täpinöinnis raivaus- ja moottorisahan korvikkeena?
Kestääkö kuinkaa vai pitääkö muutaman vuoden päästä jo hitsata vahvistuksia runkoon tai muualle?
Ympäristölupa hakuun tammikuun alussa 2005
->muistutukset kaikkine nimilistojen keräilyineen -> vastineet muistutuksiin keväällä -05.

Ympäristökeskuksen lupapäätös lokakuun lopussa 2005.
->valitukset Vaasan hallinto-oikeuteen -> meidän vastineet valituksiin joulukuussa 2005.

Vaasan hallinto-oikeus hylkäsi valitukset helmikuun 2007 lopulla
-> valitusvaltakirjojen keruukampanja ja valitus Korkeimpaan hallinto-oikeuteen 03/2007 ->meidän vastine valitukseen -> valittajan vastaselitys

Vihdoin tänään 30.4.2008 saapui kaivattu kirje: "Valitus hylätty"


Siis nyt on piina ohi. Jotkut on asiasta tienneetkin ja heille kiitos tuesta.

Vapaa sana / Helsingin SIAT
: 07.04.08 - klo:19:38
Maatilan Pellervossa 4/2008 kertomus Helsingin sioista:
Ihminen ja sika: Eri kohtelu sikalalietteelle ja pääkaupungin jätöksille

Lannan käsittelyssä eroja Helsingin ja muun maan sikojen välillä. Pääkaupunkiseudun sikojen ruokinnassa ei fosforin saantia rajoiteta mitenkään toisin kuin sikaloissa jne. Syntyvän lannan fosdforikin saa erilaisen käsittelyn kuin maatiloilla. Saostettu fosforipitoinen sakka kompostoidaan  ja käytetään suurimmaksi osaksi viherrakentamiseen valumista ja ravinnemääristä välittämättä.

Pääkaupunkiseudun siat (asukkaat) vastaavat miljoonaa lihasikaa, mutta onko Helsingillä ympäristölupaa ja jos on, noudatetaanko lannan käytöstä annettuja määräyksiä?
Vanha 8130 sai väistyä huomattavasti uudemman JD6920 Autopowrin tieltä. Tehokkaampi kun on, pääsee helpommalla ens kesänä noukinvaunun vedossa, puhumattakaan portaattomasta voimansiirrosta ja sen mukanaan tuomista eduista. Tämä on monille varmasti suuri yllätys, kun kaikki tietävät taannoisen JD-vastaisuuteni. Koeajo kyseisellä 2004 mallin koneella sai mut kerralla vakuuttuneeksi (puhumattakaan 45000€ vaihtohyvityksestä).
Vapaa sana / Vuosikuukausipäivähuolto
: 27.03.08 - klo:21:24
Onko ongelmia havaittavissassa tämänpäiväisen huoltoseisokin jälkeen?

Tuhat sanaa korvaavan kuvan liittäminen EI ainakaan tunnu onnistuvan mitenkään päin. Onko vain Firefoxin ongelma vai pelkästään mun ongelma...
Miten suhtautuu raati vanhan traktorin entisöintiin ja missä vaiheessa onkin kyse kunnostamisesta? Onko puritaanisuus paras lähestymistapa?

Itse ajattelin asiaa niin, että entisöitäes käyttäis mahdollisimman pitkälle alkuperäisosia/ehjiä purkuosia eikä kaikkia lieviä lommoja (esim. pieni painuma maskissa tai tankissa) ole edes tarkoituksenmukaista oikoa. Eihän kuitenkaan kapistusta ole tarkoitus saattaa uudeksi vaan siten, että käytön jälkiä ja ikä saa näkyäkin.
Vapaa sana / Pääsiääsvalakian aika
: 20.03.08 - klo:21:41
Tuntuu tuo kevään tulo vähä takkuavan. Pitää vissihin pukata kunnon pääsiääsvalakia, jotta ilimasto lämpenis vähä. Laittaas muutaman olokipaalin ja pari risukuormaa. Kyllähän siinä noirat ja muut trullit kaikkoaa. Viime keväänä siitä ainaki oli apua, ku naapuri lähti.

Paitövei... Oottako aikonu jonkillaasta pääsiääsvalakiaa teherä?

No tietenki tuo taitaa olla vain meirän pohojalaasten harrastus...
Osui silmiin tossa Keskon mainoslehtisessä liuta käytettyjä lautasmuokkaimia kooltaan 3-4m, hinattavia ja nostolaitekoneita...

Ei edes vanhoja saatikka loppuun ajetun näköisiä. Mikäs tohon on syynä, kun on luovuttu? Vaihdettu isompiin vai eikö oo oltu tyytyvääsiä ko. härpäkkeisiin?
Kuitenkin isännät yleensä tuntuu olevan niihin tyytyväisiä...
Tästä oli jo joskus puhettakin...
Vaihtoehdot ois etukummien nestetäytös, nippu Valteemin etupainoja tai Isme 170B kuormain.

Taitavat olla samantien hintajärjestykses, mutta mikä noista olis paras vaihtoehto. Mä ajattelin heti ensimmäiseksi tota etukuormainta, mutta millaset kokemukset porukalla on tosta renkaiden nestepainotuksesta? Ja toinen kymysys raarille: Onko joku laittanu tuon B-mallin kuormainta V6550:een? Yleensä tuntuu näkyvän vain noita L-malleja. (tiedän... L:n aisaston takaosa pidempi kuin B:n, B:n aisaston etupää pidempi kuin L:n. B:n aisasto noin 10cm leveämpi.) Oliskohan tuolla beellä parempi ulottuvuus?
Dyna-5. Ei neljä eikä kuus vaan viis... Siis tämmöstä huhua kuulin. Kuten myös sellaista, että jossain vaihees on ollu joku V-proto sekä F:n että ZF:n lootalla koekäytös... Onko tietoja huhujen torenperääsyyrestä?
Vapaa sana / Uuden osaston tarve?
: 12.03.08 - klo:20:48
Pitääsköhän tuolle fiktiolle ja huumorille (hyvälle ja huonollekki) olla agronetis ihan oma osastonsa, joka ei häirittisi tää vapaas sanas mellastavia poliitikkoja, kun eivät tuonne varsinaasehen politiikkaosastohon mahtunu menemähän?
Muutaman päivän oon pysytelly pois täältä vapaasta sanasta... No oikeestaan ei oo ehtinykkää.

11 sivua ketjuja, joihin oli uusia viestejä. Uusia aloituksiakin oli muutama. (ymmärrettävää)

Mulle se on aivan sama, kuinka paljon aloituksia tulee, mutta olikohan tuo nyt ihan tarpeellista tehdä noin monta aloitusta tosta ruususjupakasta? Eihän se nyt niin suuri asia ollu, jottei yks tai korkeintaan pari ois piisannu?
Sikatalous / Ihan vaan näön vuoksi
: 03.03.08 - klo:16:33
Syyteharkintaa ihan vaan näön vuoksi.

Harkinnalla pyritään tyynnyttämään terroristien mieliä, jonka jälkeen voidaankin tehdä syyttämättä jättämispäätös.

Muuten... videoiden julkitulon ja tarkastusten välillä isännillä oli kyllä riittävästi aikaa laittaa asiat kuntoon, jos epäilivät tarkastusta tulevan...

Eräs emäntä, jonka sikalas oli vierailtu, totes, että onneksi eivät tulleet edellisellä viikolla ennen kuin oli saatu huonoja yksilöitä laitettua pois...


http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id84258.html
YLE uutiset / Kotimaa
Noin siis otsikoi Koneviesti 2/2008 kokeiltuaan JD7530 Avtopowr-traktoria.

Plussat:
Moottori
Helppokäyttöinen voimansiirto
Ergonomia

Miinukset:
Voimansiirron ja hydrauliikan yhteinen öljy
Kilpailijoihin nähden puutteelliset vakionopeus- ja poljinajotoiminnot


Ahaa-elämys: Mä en siis ookkaa ainut ihminen täs maas, jota häiritsi tuo poljinajon puutteellisuus.
Toimittajat kaipas peiliä, kun näkymä vetokoukulle huonohko hydraulisesti taakse työntyvästä koukusta huolimatta.

Runko näyttäs olevan vaffempi ku pienemmis, 30mm paksusta plootua. En kiistä, etteikö kestäis.
(otsikon tyyli lainattu lupaa kysymättä Ojalalta)

Nyt se on tapahtunut. John Deere ei voinut jäädä tappiolle kisassa Fendtin insinöörejä vastaan vaan teki vastaiskun Fendtin TriSix Variolle esittelemällä uuden kahdeksanpyöräisen mallin. Tossa aamupäivällä painoi melkoista haipakkaa just tommonen kasipyöräinen hirmujööti ihan parinsadan metrin pääs paikallistiellä. Taisi olla normaalia liikennemalliakin nopeampi. Kamera ei sattunu olemaan kätösillä, joten en voi nyt tarjota kuvaa tästä hulppeasta ilmestyksestä. Onhan noita kaikennäkösiä kyläseppien viritelmiä nähty jo kauan sitten, mutta tossa oli sitä jotain. En tiedä minkä tehoinen oli, ja kuinka oli hallintalaitteet järjestetty puhumattakaan voimansiirron järjestelystä. Tuskin sentään kovalootainen oli, jos tarkoitus on päihittää TriSix. Veikkaisin, että saattas olla jopa Eccomin versio 5.0 kyseessä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6