Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6

Aiheet - KJL

Kauhankäännön (täyttö) letku korkkas venttiilistön päästä eli kumit kuoriutui puristusholkin mukana irti, tilapäiskorjaus kierrettävällä liittimellä ja letkujen vaihto keskenään auttaa ketkeksi...

Varsinainen kysymys on se, että onko kellään tietoa tai kokemusta aiheesta dimension sarjalaisen kuikan letkun vaihto aisaston sisään?

A: Onnistuuko kuormaimen ollessa traktorissa kiinni, lähinnäkin työtilasta kiinni?
B: Onko ne letkut siellä nipppuna, jolloin koko nivaska revittävä ulos?
C: Onko tila muuten niin ahdas, ettei yksittäistä letkua saa vaihdettua koko kuormainta purkamatta?
D: Onko kenties kuormainta tehtaalla rakennettaessa tehty niin, että ensin on asennettu letkut ja niiden ympärille hitsattu aisasto?
E: Ohitusleikkaus?

Viimeisintä vaihtoehtoa vastaan puhuu kyllä letkujen maalittomuus ellei maalia hylkivää kumipintaa ole keksitty käyttää...


KJL
Osuipa silmään arkimarketin valikoimista kummallinen työntövarsi. Kyseinen kapistus oli kohtuullisen tukevan oloinen Noramaan maahantuoma hydraulinen työntövarsi ja siitä huolimatta kapistukseen oli teipattu varoitustarra ja laatikossa vielä irrallinen lappunen, jossa maininta samasta asiasta... Nimittäin "suurin sallittu ajonopeus tieliikenteessä 10-15km/h"

Aika hurja nopeus tuo jo on... Miten tuollaisen kanssa uskaltaa edes tielle työkoneiden kanssa lähteäkään?


Mahtaako olla painovirhe vai kakkoslaadun tuote ainoastaan peltokäyttöön?

Ainiin... en toki ole juuri nyt ostamassa minkäänlaista työntövartta...
Vapaa sana / Koiranpentu kateissa?
: 11.06.11 - klo:20:51
Ettei vaan olis jopa kadonnut jonnekin...

Otsikko on suoraa seurausta väitteestä, jonka mukaan betonikantisessa lietesäiliössä liete on jäässä juhannukseen asti. En äkkiseltään hakutoiminnolla löytäny kyseistä keskustelua, jossa aiheesta joskus taannoin kirjoiteltiin, mutta totuus onkin aivan toisenlainen. Itse asiassa jo eilen ajeltiin tavaraa pellolle, muutama viikko sitten vajennettiin laaria jo vähän, mutta täyteenhän se taas tuli. Kuukausi sitten lietteen pinnassa oli vain vähäistä sohjoa/satunnaisia jäänpalasia, muttei yhtenäistä jääkenttää. Eilen kannen aukaisun jälkeen en edes yllättynyt kun liete oli kokonaan sulaa...

Siispä HYVÄÄ JUHANNUSTA vaan kaikille.
Ihan kaikkee muuta metsästäessäni osui silmään kuva tosimiehen erikoispulteista epätoivoisiin asennuksiin...

Elikkäs aikansa pyörittyään pystyruuvi ohenee reunoilta ja teriä tietenkin vaihdetaan kulumisen mukaan siinä vaihees, kun terät alkaa olla lopuillaan. Itse asiaan... eli mitenkäs on porukat hoidellu tuota ruuvin reunojen ohentumisongelmaa? Koko ruuvi uusiks (maksaa kai maltaita mihin tahansa merkkiin) vai vahviketta reunaan kovametallipuikolla hitsaten?

Onko kellään kokemusperäistä näkemystä noista "Vihdin koneen" kauppaamista pystyruuvin vahvikepaloista(, jotain raexia mainosti olevan)? Vai hakeeko vaan 400-500 hardoxia ja siitä leikkelee sopivia kaistaleita/ tai leikkauttaa mittojen mukaiset lipareet sopivaksi katsomallaan pajalla?

niijjoo... kohteena ois Mullerupisen MVM6,5, tyttönimeltään kapistus on Jiiäffä, mut pinnas mullerupinkeltanen lateksi... tai miranooli.
Fendt 939 haastaa Jontikan... seuraavaksi kai tulee MF8697 tai 8699? Sitten taas Johndeeren nokitus edellisille. Kysyn vaan... eikö mikään riitä? Miksi kikkelinpituudella on merkitystä, kun taito ratkaisee enemmän?
Jotain kumman "katkokävelyä" aina ajoittain on. Eli oireyhtymän kuvaus on sellainen, että koneen ollessa kylmä hydrauliikan toiminnot pätkii ja kuormain nousee nykien... tai siis ei nouse edes nykien, ellei välillä päästä vipua keskiasentoon. Ensituntuma olis, että vika on sähköinen/virrankulkuongelma tyypiltään on/off.

Äkkiseltään tuntuis, ettei vika voi olla ainakaan itse vivun potentiometrissä, kun ei oo vaikutusta vetääkö vivun pohjaan asti tai vain ihan vähän. Vika ilmenee vain kuormaimen nostoliikkeessä, ei muihin suuntiin. Sama vika ilmenee ulkopuolisen lohkoja käytettäessä eli silloin, kun kuormain on kytketty pois pelistä ja virtaus ohjattu takalohkoille. Jotenkin aluksi tuntui siltä, että koneen lämmettyä vika poistui, mutta enää en oo siitäkään varma... Onhan noi sähköohjatut mukavia käyttää, mutta... mekaaniset toimii aina.

Arvauksia tai tietoa, molemmat kelpaa.?.
Muutama täptäp kysymys...

leveys 8m, korkeus 6,5m... peltipinnoitus

4 vai 5 rullastoa?
40*40*2 vai 50*50*2?
rakenneputkea vai ohutseinäputkea? (painossa ei juuri eroa... ainakaan Ruukin sivujen mukaan) eroja hitsattavuudessa?
Jos ohutseinäputkea, sinkitty vai raakana?

50/50/2 tulis painoa ovelle levyineen vajaa 600kg...
...vääntää tuota samaa paskaa päivästä toiseen. Eikö kevättöis tai muuten vaan omis hommis oo tarpeeksi? Mä alan olla vähän sitä mieltä, että elukoita on liian vähän, jos on aikaa vääntää tuota juupaseipäsvalioarlaänkkäämistä. Pään seinään hakkaamistahan tuo tuollainen on, mutta masokisminsa kullakin...
Lumi sulaa ja johonkin sen veden on mentävä...

http://yle.fi/alueet/turku/2010/04/250_nautaa_veden_saartamina_lihakarjatilalla_1578891.html

Ei pidä luulla, että olisin vahingoniloinen linkittäessäni tämän. Olin itsekin eilen yhdellä tilalla imupainevaunun kanssa hätäaputöissä, kun oli sulamisvedet tunkenu navettaan sisään. Käytävillä 15cm paskavettä eikä varsin lypsyaseman monttuun vielä virrannut. Muutaman kuorman jälkeen ongelma poistui eikä lisää vettä enää tullut, kun kaivinkoneurakoitsija oli viereisellä pellolla vesien kulkua ohjailemassa. Palokuntakin oli paikalla pumppuineen navetan ulkopuolella. Siispä tarkkaavaisuutta peliin, jos riski on olemassa.
Tulipahan tuokin koettua. Epämuodostunut vasikka kohdussa ja ennen todellisen tilanteen selviämistä vedettäessä lähti vasikalta jalka irti! Meinas yöunet mennä, että pitikö se jalka perhana repiä irti... Ei ollu asukas väärinpäin eikä oikein päinkään vaan ihan sykkyränä jalka siellä ja toinen täällä. Ostohiehoa ei nyt kuitenkaan ois viittiny heti ekaksi alkaa pulttaamaan, joten eläinlääkäri paikalle koittelemaan, miten asia on. Sektiopäätös välittömästi, että ainakin yritetään pelastaa hiehon henki. Siinä kädet kyynärpäitä myöden lehmän sisällä tulin miettineeksi, että tätä maidontuottajan asemaa niin kovin aina kadehditaan. Tuli mieleeni, että mitähän kadehtimista tässäkin tilanteessa oikein on...

No tietenkin sykkyrä saatiin ulos ja samalla selvis, että ratkaisu oli oikea. Mytty ei ois millään mahtunut normaalista aukosta ulos eikä paloittelullekaan olisi ollut tilaa. Jalat epämuodostuneet ja heikot niveliltään, koko kroppa epämuodostunut, mutta pää suhtkoht normaali.

Näitä sattuu, mutta tulipahan koettua. Potilas voi toistaiseksi hyvin, vaikka vähän kaljuksi jäikin...
Onko jotakuta muuta alkanu suoraan sanoen vituttaan tää ämteeveen ja supteeveen amerikkalaistyylinen lyhytjänteisyyteen ja toistoon perustuva ohjelmapätkintä? Tunnin ohjelma-aikaan tukitaan 3 mainoskatkoa ja vieläpä ohjelman alussa ja lopussa samainen viisminuuttinen (vähintään). Tästä seuraa se, että tunnin ohjelman katselukelpoinen (juuri ja juuri) nettoaika onkin vain korkeintaan 25-30 minuuttia. Onko täs maikkarislaikkarilla tarkotuksena saada katsojat kuluttamaan enemmän, jotta maa nousis lamasta vai onko tarkoituksena vain lisätä mainostuloja ja nostaa slaikkari omasta lamastaan?

Seuraava askel taitaakin slaikkarilla olla siirtyminen tunnin tai kahden mittaisiin mainoksiin, joissa aina vartin välein viiden minuutin mittainen ohjelmakatko...
Onkos porukalla millaisia kokemuksia näistä sähkökäyttöisistä polttoainemittareista ja tankkauspumpuista? Niitähän nyt myy kaikki kynnelle kykenevät tarvikemyyjät ja käytettyjä huoltismittareitakin myydään melkein joka oksalla...

Mitä pumppuja raati suosittaa ja mitä kannattaa välttää. Toistaiseksi vain yhdestä tarvikepumpusta kokemusta (ei oma, mutta muuten käytellyt) eikä tuo nyt ainakaan kovin vakuuttava ollut. Kyseinen yksilö oli jonkun kotimaisen säiliövalmistajan pöntös kiinni ja kaikki oli hyvin niin kauan kun puristi kahvasta. Tuskainen huuto alkoi vasta siinä vaihees, kun lopetti tankkauksen ja äkkiä tuli kiire sammuttaa pumppu, kun ei moista huutoa viittiny kauaa kuunnella. Mites nää IKH:n italialaispumput, joita löytyy useammalle kukkarolle sopivia, mutta sopiiko sitten käyttäjälle?

Ja sitten nämä käytetyt huoltismittarit? Yleensähän ne on Wayne Dresserin tms härpäkkeitä, mutta onko niillä enää mitään virkaa, vaikka kohtuulliseen hintaan niitäkin tuolta maailmalta sais? Ainakin niihin vois löytää varaosia tarvittaessa helpommin kuin uusiin tarvikepumppuihin?
Totaalikieltäytyminen näppikselle tuli eteen tuos puolilta päivin ja nyt näppistä katteltava. Valikoima on varsin laaja ja tuleekin vaan mieleen, että missä vaihees kannattaa lykätä tikku kynnen alle, kun hintahaitari alkaa 12 euron paikkeilta. Epäilen vaan, ettei tommosella pitkään viitti kirjotella - edes agronettiin. Ja onko jollain labtecin (meidinzaina) rimpulalla vs microsoftin 40€ näppiksellä oikeesti mitään eroa. Alkuperänen HP:n (meidinzaina) näppis kesti juuri ja juuri kaks vuotta vai saiskohan vielä takuuseen uuden, kun laptekilläkin ois kahden vuoden takuu (ei vastaa sitä ja tätä...) ainiin... naruttomista on kysymys paitsi toi ensinmainittu 12 egen härveli. Ainakin tuos läptekis näyttää olevan liian piukkaan tukittu näppäimet, melkein yhtä pahasti kuin läppäreis.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6