Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 24

Viestit - 6350

8950 sis alv.  ;)


Eipä kauas osunut arvauksesi, ei montaa sataa likaa ollut siinä!

Halvallahan tuosta selvisi jos ei kymppiä menny. Jonnumies valmistutuu noilla tunneilla jo toiseen 10k€ laatikonvaihtoon  :D
Kammio 2 hihnalla vois estää vähän niitä vesikelin perkeleitä kun hihnat sumppaa limittäin?
Konkurssipesän saaman tiedon mukaan traktorin todellinen käyttömäärä on 35000 tuntia
http://www.lainvoima.com/kohde.php?id=3239

Kys koneen omistaja halajaa siis ostaa traktorin takasin, ilmottaa vasaramiehille "vähä" reilumman tuntilukeman, nii ei kukaa siitä mitään tarjoa  :D
Mikäs siinä ahistaa? Syksyllä isä levitti omalla fergun 675:lla lietettä 8 kuution vaunulla. Luulis ettei tuommoinen ruisku paljoa menoa haittaa ;)

Jaa.. sullako on nostolaite käyytönen paskakärri... Kyllä se 2000l vaan tuntuu nostolaitteissa....
No jos tuon kokoinen on pakko saada nostolaitteeseen niin sitten asia erikseen... En kyllä ymmärrä miks tuon kokoinen ylipäätään löytyy nostolaiteversiona ???

Ei siinä 2000 litran reppuruiskussa ole kyllä järkeä isonkaan traktorin persiissä. Hinattavana se olis just sopiva 80 heppaselle. Tietty se 2000 litraa ja ylikin kulkee nostolaitteissa jos on jaettu eteen ja taakse.

NO samalla rahalla sais karvalakki hnattavan mutten kehtaa semmosta vaivoikseni ottaa.. Täällä kun on pieniäkin lohkoja niin arveluttaa nuo pellon kulmat ja päisteet sen hinatttavan kanssa... ja jotenkin ei vakuuta toi hinnat alkaen malli...siis hardilla.
niin ja eteen saattaapi tulla jos joutaa niin 600l lisä tankki

Persus eeltä sukeltaa murakkoon traktori ison reppuruiskun kanssa, siitä hinattavalle pisteet. Mites jos jätät apukoneen ostamatta ja teet sopimuksen jonkun omamyyjän kanssa että saat koneen vuokralle, jos omat prakaa sesongin aikana. Kasvinviljelytiloilla on myös ne isot vetokoneet huilissa kesällä kun nurmipuolen urakoinnit on kiivaimmillaan. Ihanan paljon vähemmän menis taas pääomaa täpinöintikalustoon. Ruiskutuksien ulkoistus ois myös kova juttu rehu/lieteurakoitsijalle?
"Sääli on sairautta, eikä rauta valita"  :) :) http://www.nettikone.com/valmet/6400-mezzo-forest/1234060

Kova mönkijä ois mettäkärryn eteen, mutta ei nuo kopin ympärille ripustellut huonekaluputket tuo lisäarvoa sitä 10 000€, joka tuon pyynnissä ylimääräistä on  ;D
8400 tai 8950. Varakoneen tulisi mieluusti olla sellanen, että se LIIKKUU vaikka ne päähäristimet ois halvaantuneena tienposkessa.
Ei ***** ikinä... <aivan paskoja kikottimia... On ajettu noille mittaa täyteen nuoruudessa...Katso kengurun loikkaa....Eiku valtra

Antteeks vaa kauhia paljo et ehotin.  :P Itekin ajoin noita nuoruudessa, välissä jotain muuta ja nyt taas peltikuorisilla Raha ratkaisee.
Hieman painotettuna jousitettu kasitonnari menee kun juna, eikä tarvi agrossa kysellä jos mitättömät 9000h mittarissa  ;)

Uskoo ken tahtoo... monestikko on kansipahvi vaihettu,pikavaihteen pakat/malja, jarrut, muutama hydepumppu, pellit kolmesti yliajettu,tosin eihän niitä voi kesällä pitää paikoillaan, tankki on hitsattu neljästi yms yms.... hajoo ne nekin ihan samanlailla,,,,, täällä vaan jätkät fiilistelee,,, siltikin koneet vaihtuu heti uudempiin kun perse kestää tai joutuu hiukka enempi ajamaan...

Ei mitään noista korjattu omassa, tosin alle 7000h mittarissa. Raportin voin antaa parin tuhannen tunnin päästä, itse kun järellä sitä ajaa ja kunnolla huoltaa, niin ei koneiden korjauksiin mene kymppitonneja vuodessa. Toivottavasti en joudu sen enempää ajamaan mitä nyt tunteja tulee, ne ajat meni jo kun kuola suupielessä istuttiin 2000h/v rattorin penkillä. Tulos kun saadaan vähemmälläkin.

Ja jontikan leiristä sitte ennemmin 10-sarjainen keppikone apukoneeksi.
8400 tai 8950. Varakoneen tulisi mieluusti olla sellanen, että se LIIKKUU vaikka ne päähäristimet ois halvaantuneena tienposkessa.
Ei ***** ikinä... <aivan paskoja kikottimia... On ajettu noille mittaa täyteen nuoruudessa...Katso kengurun loikkaa....Eiku valtra

Antteeks vaa kauhia paljo et ehotin.  :P Itekin ajoin noita nuoruudessa, välissä jotain muuta ja nyt taas peltikuorisilla Raha ratkaisee.
Hieman painotettuna jousitettu kasitonnari menee kun juna, eikä tarvi agrossa kysellä jos mitättömät 9000h mittarissa  ;)
Metsätalous / Vs: Hankintahakkuut
: 03.12.13 - klo:09:13
 100-350 motin välissä per talvi tullu sahapelissä harvenneltua oman isännyyden aikana. Metsätalous oli hieman jäissä vanhan isännän viimeisinä valta vuosina ja ite vieraissa töissä, joten hakkuukertymää/tekemistä on riittänyt. Niissä jo hieman myöhässä olevissa harvennuksissa metsurityö pääsee arvoihinsa.

Ei oo hetkeäkään kaivannu takaisin lumitöihin!
8400 tai 8950. Varakoneen tulisi mieluusti olla sellanen, että se LIIKKUU vaikka ne päähäristimet ois halvaantuneena tienposkessa.
Kai nuo muuten ihan käypäsiä ja kestäviäkin vehkeitä on olleet, mutta jotkut letkujen ja putkien kiinnitykset ja suojat on vähän kehitysmaa-mallia, ainakin jos vertaa kalliimpiin kuormaimiin (kesla, foresteri, cranab, epsilon ym. )

Pro sarjassa Nokan hinta ei oikeastaan ole enää noita edellä mainittuja yhtään halvempi. Kilpailukykyisin Nokka on mielestäni "farmi" sarjassa n.7m nosturilla ja tukevalla 10t kantavuuden kärryllä.
Ja itekin ajan Nokalla -98 vuodelta silloinen isoimman luokan kuormain 4469 10t4wd kärryllä, joskus sitä nosturia haaveilin vaihtaa tuohon 4976 malliin nopeamman jatkeen takia, mutta mutta voipi olla että tulee seuraava suuremmalta valmistajalta.

No A-sarjalaisen,ku ostaa,sattuu mitä uskomattomimpia asioita ;D Mulla tunteja saman verran,ja tänä vuonna menny Syöttöpumppu,starttimoottori ja sulakerasia sulanu :-\
[/quote
En minä ainakaa tuota 100sarja/A voi kovin heikoksi haukkua. Tänä vuonna tulee 10000h täyteen ja tähän mennessä on laitettu kytkin, laturi, yksi vesiletku ja tuulettimen ropelli. Muut remontit sitten itse aiheutettuja. Takarenkaatkin on vielä vaihtamatta :)

Krohöm. Mitäs se siellä paikallisella pajalla teki?  ;)
Eikös ekoja T-sarjalaisia tehty vielä mekaanisella pumpulla?
Mutta myytiinkös niitä suomessa vai oliko kaikissa suomeen myytävissä koneissa jo sähköpumppu?

-03 oli juu mek stanadynella varustettuja T-malleja(Pl. T180 ja 190). Ja viimeset 8050 ja 8150 mallit(-04) oli jo sähköbossilla.
Tällaiseen käsitykseen olen itsekin tullut, että 8000-sarja on vahvaa tekoa. Hinnoiltaan 0-sarja on lähes samoissa vanhempien T-sarjalaisten kanssa (T170,T190...jne), mutta kuulemani mukaan "teekkareissa" huomattavasti enemmän murheita, kuin "kasitonnisissa"?????

Kun ei niihin mekaanisiin metelikeppeihin (hydelohkot) voi oikein vikoja tulla  :D Ekat Teekkarit kumminkin melko samoja koneita pl. sähkölohkot.
Olisiko kenelläkään Palax KS 35 Ergo tai S -mallin kokemuksia jaettavaksi? Palax Combi M II voisi myös tulla kysymykseen, mutta kun on noita paksumpiakin runkoja seassa, niin ketjusahamalli taitaa olla parempi vaihtoehto?

Käytetty 35 ergo tuli viime kevääksi ja täytyy sanoa, että melkolailla häiriötöntä on ollu taival sen kanssa. Japat 600 ja 700 oli sitä ennen ja meininki muuttu ketjukoneella kun uudelle vuosituhannelle, jätä siis kompi kekkonen kauppaan.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 24