Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 94

Viestit - kyntaja

Itselle on syntynyt sellainen mielipide, että mitä kosteampana viljaa puidaan, sen paremmin sampo pärjää vertailussa claasiin.  :-X

No ei tod. Mitäpä lottooot mitä se sampon pelti sanoo kun ajetaan kosteeta läpi ja välil menee mällejä,hihnat volisee ja kone valittaa melkosesti... Saa olla tohon murske viljan puintiin ihan oikeet koneet. Valusiimapyörtä yms... runkokin hyvä olla niin ei ala pellit venyy...
Sampo kyllä tyhjäs ittesä siinäkin ihan ok...
Littuviljan puinnissa pitäs torvi putsata melkein viikoittan,kertyy töhkää ja hidastaa melkomoisesti. Päivän puinti oikeesti kuivaa viljaa helppii...

Jos on köyhää niinku itellä niin sattasin jonkun 2000 luvun taitteen lexan laittaa...
Tai 5070-80 Nh
Kaikki kyl tietää mut sehän katkee just sieltä sisältä ohennuksesta. Joku tarkotuskai sillä on mut,,, en ihan käsitä..
Yllättävän paljon porukalla ongelmia... ???

Vajaa eriä ei kannata kuivata,,, vähän helpottaa puolitus pellit..

Itsellä kyllä jäänyt muuta mieleen kun liian täyteen ahdettuna todella kostea vilja...lämmetessään turposi entisestään ja jakolaite menitukkoon yms.. yms... siivoa tuli..
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: VERSU
: 01.09.15 - klo:06:53
Näytti tuo yks versu ihan kivasti lavettia vetävän vaikka taitaa tehojakin olla 3x alkuperäisestä ja tuplat tehokkaimmasta tehtaalaisesta enemmin. Painoakin oli koneessa tänään vähintään riitttävästi. Silti se vaan nappeja näpytteli eikä ne katsomosta katsottuna luistaneet.

Yllätävän hyvin näyttää muutkin koneet kestävän sen vaihteitten naputtelun siellä pullingissa. Ei kerro työ käytöstä mitään, ja Versus pelaa kyllä pikavaihteet mut alueen vaihto tossa lavetin edessä koitus turmioks...

On siellä deereissäkin moninkertainen voima ja eikun vaihtavat vaihteita.. ja pitkään olivat uransa alussa nykäsemättimiä laatikot vihreissä...(esimerkkinä käytän kun on niitten pulling ottamuksia seurattua)
www.nettikone.com/1437113

Ny olis projektia edullisesti tarjolla. Mikä lie moottorin särkeny?

Älä herran jestas tuommoisesta haaveile  :o Samaa sarjaa 500 sarjan Porilaisten kanssa... Kattelet kuninkaallisista (8030-8070) sopivan yksilön niin on puimuria loppuiäksi.  8)

No molemmista kokemusta niin kyllähän toi deuzi vie sen porilaisen mennen tullen.. Silppurikin käynnistyy hytistä mitä ei seuraavassa uudemmassa koneessa ollu(sr2055)
Tosin nyt on kuningas clayson...(nh)

Mistä sen Sampon silppuri sitten meni päälle jollei hytistä käsin saanut liikkeelle?

En kyllä ymmärrä noiden Deutz-puimurien kehumista Sampoon verrattuna, hankin 600:n Sampon kaveriksi aikanaan Deutz 1080:n, joka oli viela samaa vuosikertaakin eli -85, mutta ei sillä viitsinyt Sampoon tottunut puida kun oli todella kömpelö käännellä ja pirun surkean hidas tyhjennys myös Sampoon verrattuna sekä surkea pöydän kevennys paineakulla. Myin sitten Deutzin ja jatkoin puinteja Sampolla. Sampo 500 on kyllä melkoinen pyydys ja täynnä teknisiä katastrofeja vain odottamassa oivaa aikaa tapahtua, onneksi en ole semmoista omistanut mutta korjaamassa on tullut käytyä paria yksilöä.

No pujotetaan hihna paikoilleen. Hihanapyörä pyörii kokoajan... Deuzissa oli 33.60 jo magneettikytkin jolla kytkettiin napista kopista päälle.. Nh toimii hydrauliikalla kyseisnen kytkin.(kestävämpi)
Vielä kun olkien ohjaus pelti kääntyisi automaattisesti..
CSX NH:ssa on ulkoa siivapyörän kyljestä käsin käytettävä tappi reikään tyyppinen kytkin silppurille. En kylläkään sen paremmin tiedä miten muissa mallisarjoissa ja missä vaiheessa on luovuttu hytistä käytettävästä kytkimestä.

Oisko jotain ongelmia isommissa kestävyyden kanssa.. Toi mun pikkunen tc5050. Siinä ja vanhemmissa sähköllä kopista..
n.3500h kokemuksella ihan ok peli tommoseen harrastelu touhuun(nyky mittapuulla)
Tehokkaamin tuntu lämmittävän kuin vanhan kansan antit yms. 80-90 luvun taitteessa väsätyt...(tosin mitkä lie säädöt)

Katon alla säilytettiin ja viimeiset vuodet oli kaatosuppilo. Ja koko kylän viljat käytännössä kuivattiin..
Parhaana syksynä tuli 450-500h..  Omien viljojen siirtyminen litistys käyttöön ja muutenkin tilarakenteiden muuttuminen (pellot numrmella), sai kone mennä. Remontit oli sähkömoottorin palaminen(yli täyttö ja veti viljat sisään) ja elevaattorin ketjun lyhennys.
Elevaattori saisi olla tehokkaampi. (oliko peräti vaan 20t vakiona)
Helppo käyttöinen ja kun kerran syksyllä asetti kuivaus asetuksen niin saipa melkein syksyn olla siinä...
www.nettikone.com/1437113

Ny olis projektia edullisesti tarjolla. Mikä lie moottorin särkeny?

Älä herran jestas tuommoisesta haaveile  :o Samaa sarjaa 500 sarjan Porilaisten kanssa... Kattelet kuninkaallisista (8030-8070) sopivan yksilön niin on puimuria loppuiäksi.  8)

No molemmista kokemusta niin kyllähän toi deuzi vie sen porilaisen mennen tullen.. Silppurikin käynnistyy hytistä mitä ei seuraavassa uudemmassa koneessa ollu(sr2055)
Tosin nyt on kuningas clayson...(nh)

Mistä sen Sampon silppuri sitten meni päälle jollei hytistä käsin saanut liikkeelle?

En kyllä ymmärrä noiden Deutz-puimurien kehumista Sampoon verrattuna, hankin 600:n Sampon kaveriksi aikanaan Deutz 1080:n, joka oli viela samaa vuosikertaakin eli -85, mutta ei sillä viitsinyt Sampoon tottunut puida kun oli todella kömpelö käännellä ja pirun surkean hidas tyhjennys myös Sampoon verrattuna sekä surkea pöydän kevennys paineakulla. Myin sitten Deutzin ja jatkoin puinteja Sampolla. Sampo 500 on kyllä melkoinen pyydys ja täynnä teknisiä katastrofeja vain odottamassa oivaa aikaa tapahtua, onneksi en ole semmoista omistanut mutta korjaamassa on tullut käytyä paria yksilöä.

No pujotetaan hihna paikoilleen. Hihanapyörä pyörii kokoajan... Deuzissa oli 33.60 jo magneettikytkin jolla kytkettiin napista kopista päälle.. Nh toimii hydrauliikalla kyseisnen kytkin.(kestävämpi) Vielä kun olkien ohjaus pelti kääntyisi automaattisesti..
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: VERSU
: 29.08.15 - klo:09:19
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

Jos traktori ei kestä soukkion vetoa niin paaluun voi laittaa... Siinä ei oo tiukilla kun renkaat...
Massey-Valmetson...?     ::)

Toi ois hyvä :D
www.nettikone.com/1437113

Ny olis projektia edullisesti tarjolla. Mikä lie moottorin särkeny?

Älä herran jestas tuommoisesta haaveile  :o Samaa sarjaa 500 sarjan Porilaisten kanssa... Kattelet kuninkaallisista (8030-8070) sopivan yksilön niin on puimuria loppuiäksi.  8)

No molemmista kokemusta niin kyllähän toi deuzi vie sen porilaisen mennen tullen.. Silppurikin käynnistyy hytistä mitä ei seuraavassa uudemmassa koneessa ollu(sr2055)
Tosin nyt on kuningas clayson...(nh)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna vt
: 13.08.15 - klo:13:49
Peura on ilmeisesti ymmärtäny miten homma pitää toimia. nh  täydellinen laatikko 50t herkii naurattamasta.

Sen verta kyllä tiedän et pelkkä kuori/välipala voi maksaa 9000-11000 eeroo näihin uusiin cvx/autocommand, ja alkuun vissiin meinas pyöriä joku laakeri väärästä välistä... Tosin tainnut takuut alkuun ainakin pelata hyvin..

Ja kyllähän Autopower on tän maan yleisin portaaton. Kumminkin niitä jo 01 vuodesta tässä maassa ollut..
ja ns ison ketjun kauppaamana
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna vt
: 13.08.15 - klo:07:23
Ei todellakaan ole halpoja korjata.olen saanu henk. kohtasesti parinkin portaattoman laatikon täystuhoa seurata ja voin sanoo et se on karkeesti kolmasosan uuden traktorin hinnasta.

Lukuja pöytää.. Henk kohtaisesti olen yhden ex peuran lapun maksanut ja tiedän tasan tarkkaan paljonko kustantaa...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna vt
: 13.08.15 - klo:07:21
Mikä hinku kaikilla on niihin portaattomiin kun ne joka merkillä porsii liian aikaisin, ja korjaaminen kallista?

Halvempia korjata kun kovat askit..

Deereen uus 11000 ja isoon varioon 9000-13000... Pari tonnia töitä kun heittää entiset mäkeen ja uutta tilalle...

Ja taas mennään 2000-3000 tuntia..  ;D  ;D

Vauriossa on 7300h ja pikkupeurassa(6920) 8400h.. Tosin AQ jontissa +9000h ja kaikissa org laatikko...Ja ajetaan mäkiseuduilla kunnon kärryjen kanssa.. Yksikään kone ei vakio. Itse pidän 5000h tuntia hyvänä jos laatikko tuolla rahalla vaihtuu uuteen. Mekaaniseen laatikkoon kun monesti laitetaan vaan pakolliset ja kohta jostain toisaalta paskana... Rupee palaan rahaa töihin... Noissa portaattomissa hyvää se ettei huoltomiesten tartte mietttiä mihin tämäkin simmi menee 70€/ tuntivelotuksella... Senkun nappaa uuden paikoilleen ja öljyt+caliprointi
 
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Dyna vt
: 12.08.15 - klo:19:43
Mikä hinku kaikilla on niihin portaattomiin kun ne joka merkillä porsii liian aikaisin, ja korjaaminen kallista?

Halvempia korjata kun kovat askit..

Deereen uus 11000 ja isoon varioon 9000-13000... Pari tonnia töitä kun heittää entiset mäkeen ja uutta tilalle...
Pöllumajandusteknik http://nordamus.weebly.com/esirippsuumlsteem.html
Sen näköinen viritys ettei lumiauran tartte paljoo tökätä kun on jo nostolaitteet solmussa :D

Eikös ne kaikki oo semmosia... Ventillä kun tökkää niin murtuu koko etuk
ehto....
Sivuja: [1] 2 3 ... 94