Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 94

Viestit - kyntaja

Mut laatukone kuvassa kun nestetytyskin... Itsellä vaan pötikän terotuskone,,, lestitikin joutuu vaihtelee terä kohtaisesti.. ei tietysti olisi hankala tehä tuommonen reikä rauta..
Ei kyllä todellakaan ole sama missä kunnossa terät on..
onkai siinä mut samanlaisen saa maxsista parilla kympillä. Ei ees  telinettä saatikka paikkaa pistokkeelle,eli askartelu sarja..
Kuinka hyvin teillä kiertokoe vastaa todellista kylvömäärää?
Kilolleen. Rapid.

Juurikin näin. Tosin tänä vuonna Edwin ohra agrin säkeissä aiheuttanut ongelmaa... menee jopa 40kg ebnempi ha mitä kiertokoe näyttää.. Sen verta uskoa ja ammmatti taitoa että siemenessä outoa(peittaus yms). Koska kone ja kylvömies saa nätit määrät menenmään muita siemeniä mut kahteen kertaan eri aikaan kylväessä sama ongelma ja koskien vain tuota siementä... Missä voisi olla syy... Kone ollut tähän asti pommin varma ja ollut muilla siemenillä ennen ja jälkeen...

Hydraulinen kauhanlukitus on kanssa oltava jos on yksikin kauha. säästää askeleita eikä koskaan oo turhaa tai väärää kauhaa mukana.
No joo se kuikken kauhanlukitus on kyllä varsin paska ompa se sitten hydraulinen tai mekaaninen..

Mikäs siinä.. Omasta mielestä pelaa kyl hyvin. Ainut tietenkin jos sylinterin vuotaminen heti 10h jälkeen haittaa :D
Deeren oman kuormaimen paineakku laukasu viritys on karmee
Itellä taas tyyli vaihtaa öljyt useemmin kuin suodatin. En jätä öljyjä vaihtamatta jos ei löydykkään suodatinta hyllystä.. Väitän et öljyjen laatu kyl heikkenee käytössä.. Ja jos koneita käytetään oikein ei isompia partikkeleita pitäs liikahdella ja ne jää jo yleensä esi siivilään....
Ja orginelleilla olen ajanut aina ja ajan... ei jaksa kikkailla...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: S260
: 23.02.15 - klo:17:46
T190 ja LTR käsittelemään se 320 heppaseks. Siinä saa voimaa jos se riittää, etkä tarvi painoa.

juupa juu tietysti. Yks tollanen pyöri tässä maatalous ajossa ja urakoinnissa. ja kerran 1000h katkasu hoidossa. Ajettu 8000h ja 8 kertaa vaihdelaatikko rempattu.
Yleensä jos tommosia hepoja tarvii niin vedetään jotain raskasta. sepä vaan ei oikein onnistu jos ei sitä omaapainoa ole.
Tommone 8000 nyykkäri oli 17 motin lietevaunun ja 8 m multaimen edessä ja samalla lohkolla oli vastaava valtra samoilla hepoilla yhtäaikaa. Pikkasen pintamärkä lohko loivassa rinteessä. nyykkäri kävi kääntymässä rinteen alareunassa tulla murisi mäelle että heilahti, mut valtra purki kuormaan sinne alarinteen laitaan jotta pääsi pois sieltä.
Kai se kuskista riippuu mikä kestää... Tuo on käsittääkseni kestänyt hyvin  ;D https://www.youtube.com/watch?v=hABsbGZvoJY

https://www.youtube.com/watch?v=ouORP8qR9oQ

Kai tuota touhua kestää vaikka mikä ja millä teholla.
Laitoin Masahiiri vihdoin kuvia lipsakasta  8)
Pelkästään heiskasen myyntiin kuten zetorikin. HCP.
miten muuten noi nykyzetorit menny, eipä muistu mieleen että osin yhtään käyttäjäkokemusta agrosta lukenu :-\ :-\ :-\ :-\

kertokaapa zetorin omistajat plussaa tai miinusta :) :) :) :)

No jos N valtran saa samaan rahaan niin saattaapi se menekki olla vähäistä ;D
Pelkästään heiskasen myyntiin kuten zetorikin. HCP.
En mä oo mitään konerikko vakuutuksia saanu. Ja pitäähän tämän URAKOINNIN tuntua joltai... Sehän ois ihan pulla mössöö jos vakuutuksen sedät korvais 15k€ vaihelaatikot yms kuluvat osat...
Pthyi.... Itse ajettu,hankittu ja itse maksettu korjaus kulut. PISTE
Vaurio ja rikko tapaukset erikseen...
Hep. löytyy. Todella vähä ajettu. Pohjois savo

Mut se itsellä pointti et miksi maksaa sama raha vinksallaan olevasta ja vitutus käyrää nostattavasta kamppeesta kun voi ottaa koneen jossa homma kohallaan. Jos kehitystä ei ois niin asuttais vielä luolissa ja tulesta ei ois tietookaan... Ihme vääntämistä...  Eihän kukaan maksa samarastakaan mersun hintaa... ja toi mersu käsite kyllä tyssääntynyt nykyään mut en keksinyt muutakaan..
En ossaa sannoo mitään asiaan. Vaan kun näillä romuilla elantonsa tekee niin haluan olla vielä 60v terveenä.
Se mulle aivan sama vietkö sassi sen moottorisahas nivalla eli jollain aakkosella sinne mehtää vaan kun itse istuu kopissa sen täyden päivän ja seuraavana päivänä sama ja seuraavan jaseuraavan niin oppii arvostamaan noita saksan miesten tekeleitä jotka suunniteltu siten et homma toimii ja ergonomia kohallaan, eikä tarte istua joka toinen päivä huoltotiskillä kehuen miten remontin välissä sai kaks paalua ja husqwarna touhuttua mehtää...
Valitettava tosiasia on et valtralla on laatu tippunu alkupään teeläisistä yms dramaattisesti. mut eihän niihin ikinä laiteta mitään jos niillä ei ajeta.
Paljoko muuten sassi ajaa tunteja vuoteen ja paljonko on ykkös ajokissa tunteja...
Itsellä uusimmassa karvan vajaa 7000h ja vanhemmassa vajaa 9000h. Täyspäiväsessä urakoinnissa..
Nyt on ns. ykkös(jokapaikan höylän) vaihto ajankohtainen mut eipä tainnu uskaltaa kun on tämä maatalouden alas ajo menossa... eli ajetaan yli 10th ykkös koneeseenkin ja fendttiin oli tarkoituskin ajaa se 15th...
Vähäset tunnithan leipoo koneella kun koneella ja ei ole justiinsa se koneen toiminta yms.. mut pitkän päivän ja jatkuvan toiston ero huomattava,myös kone rasittuu aivan erilla lailla kun kone touhuaa maksimi reservillä päivästä toiseen...
Aika paljon kokemusta kaikista merkeistä kun tulee rassattua noita tilalliseten koneita ja oltua ns hätäapu/päivystävänä korjausmiehenä/ alku diagnoosin antajana... Ja tuleepahan noita ajettua lavetilla huoltoonkin...
Sen sanon nyt heti että terveytesi ei säily jos istut traktorissa päivästä päivään vaikka kuinka olisi saksalainen traktori etkä rentoa liikuntaa harrasta ,esim. pituutesi tulee lyhenemään ainakin 15 senttiä ennen kuin täytät 60 vuotta,valitettavasti.
Saksalaisissa on todella huono ergonomia jos esim. on metsäkuormain ,niin en ymmärrä miten siellä polvillaan jaksaa kukaan kököttää.Oliskohan nyt tottumuksesta kysymys eikä niinkään ergonomiasta
haiskahtaa vähän siltä että "mikä minulla se paras ".
Paikallinen fentin omistaja ainakaan kehunut sen ergonomiaa,ja ajajan ryhdistäkin jo huomaa että kehittämisen varaa on niissäkin.
Lähes 50 vuotta olen traktoreilla ajellut taitaa tunteja olla moni verroin kyntäjän tunteihin,mutta nykyään ei enään huvita se homma ,kun kuitenkin suhteellisen vähin vaurioin niistä päässyt eroon.Siihen aikaan kun aloitin(60 luku) ergonomia oli lähes tuntematon käsite ,kun nuffeilla ja foordeilla ajeltiin,nykyajan kossit kun pistettäisiin se tunti määrä ajamaan niin taitaisi tulla itku silmään.

Se vaan saattaa olla että itsellä jo enempi tunteja koneiden kanssa kun sulla. Ennen vanhaan jos ei ole kun tilan työt tehty ,tuntimäärät ei kaksisia ole olleet.Montaa työtä olen määrällisesti tehnyt jo enemmän kun eläkkellä oleva isäni vaikka hän on jo maidon ajon alottanut nuhvilla ennen ajokortti ikää ...
Ja metsä töihin en traktoreita veis,ehkä justa ja just sen valtran,mut ennemmin vaika 25t€ ajokone,homma tehokkaasti ja ergonomisesti pois alta. rassattavaa on mut säilyypähän traktorit siistinä ja ei tarte varusteita vaihdella. + nykyään traktorin varustelu metsään järjettömän kallista jos ei itse osaa mitään tehdä asian eteen.  Itsellä kerennyt uran aikana olemaan caseja,nyykkäreitä,jontikoita ja fentti. Et kahdesta kolmeen on koneita ollu per merkki...Nytkin pihassa käynyt koeajussa case,deutzi,fendtti ja jd.. Valtran t4 koeajettu liikkeessä kun niitä ei tunnu liikenevän koeajoon tilalle... Et se siitä merkki uskollisuudesta...Aina koneiden vaihdossa on kartotettu hinnat ja koeajttu erimerkin koneita. Valtrojakin pihassa koeajolla  asti käynyt 6650,8350 ja t160...hja nyt ehken maaliskuussa t4.. Koeajopäivillä koneen testaus yhtä tyhjän kanssa.

^Joopajoo. Hyvähän se on huudella, kun ei tiedä muiden työpanoksesta mitään.

 Miten paljon on paljon työtä 30v aikana? Kuinka paljon tila on laajentunut tuona aikana ja kuinka suurella työpanoksella?

Oletan nyt, että tilakoko on vähintään kymmenkertaistunut 30v aikana, kun työntekijöiden määrä on pysynyt samana. Muuten en pidä minään.  8)

Kymmenkertaistunu on yks sun toinen. Ko. farmi on lähteny nollasta.
No tulihan se sieltä, ihan kunnioitettava saavutus.

Ja olen edelleen sitä mieltä, että tuo uusi T-sarja on Valtran onnistunein ergonomian ja ulkonäön osalta. Eipä tuo hintakaan näkynyt mikään järjetön oleva Versulla tai Activella, nuuka jussi laskee hintaa vielä ottamalla hitecin.
Onko ergonomia sitä että hydraulinappulat on käsinojan alla?

Kuskit on apinoita ja gorilloita,niinpä käden asento on kuin kainaloa kaivais kun teellä hydrauliikkaa komentaa... :D
Ootte te aika nöösi lapsukaisia ,jos yksikin nappula on millin sivussa niin alkaa hirvee parku ja valitus,tuleeko teistä koskaan aikamiehiä?
Aikamiehellä on isot kourat ne vaatii tilaa käsinojista.Itekin ihmeissä joskus kun käsineitä kahtelen kaupoista kun ei tahdo 13 suurempia olla,kaikki on sitä 9 ja 11 joka ei aikamiehen käteen sovi.

Ne on muuten 15cm väärässä paikassa. Sama kun autossa vaihekeppi ois käsinojan/kyynertuen paikalla...
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 94