Tuo huoltoneuvojan ohje koskee laitteita jotka on käytössä ajon aikana.
Noh, jos kysyn huoltoneuvojalta, miten kytken ulkopuolisen laturin, niin meinaat että hemmo vastaa ihan muuhun?... Itseasiassa en kyllä edes kysynyt, vaan totesin että pakko sitten ladata akkua ajoittain ulkopuolisella laturilla, kun varaus aina hiipuu. Jolloin kehoitti kytkemään aiemin mainitusti.
Mutta, tekstissäsi on myös ihan järkeenkäypä kuvaus systeemistä, koskien seurantayksikön lepotilaa. Olisi täysin loogista, että kikkare menee untenmaille, ja lataaminen tapahtuisi näin ollen kuin salaa... Vaan miksi mokoma systeemi kuitenkin päästää akun varauksen turhan alas, ennen kuin antaa laturille luvan pukata virtaa?
Mikä on sun ehdotus kuvaamani ongelman ratkaisemiseksi?
Edit...
Toisaalta, voidaan kysyä: meneekö monitorointi lepotilaan?
Vaatiihan jotkin toiminnot sähköä parkissakin. Hälytin, keskuslukituksen vastaanotin, "Webaston" vastaanotin... Monitorointi tuskin kuluttaa itse kovin paljon virtaa jos sekin olisi aktiivisena vaikka muu järjestelmä vetäisikin sikeitä...
Se, että ajan autolla keskimäärin vain kerran tai pari viikossa, about 50km/kerta, on ehkä osasyyllisenä ongelmaan.
Niin tai näin, paska systeemi.