Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 145255 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7381
  • karkki vai keppana?
Vs: uutet autot
Sivumennen sanoen, on tuo HiLux selvästi työkonemaisempi kuin Amarok. Tosin taitaa vetää aika paljon pidemmän korren sitten taas luotettavuudessa.

Saaterin Amarok seisoo korjaamolla ja HiLux sijaisautona.
Toyotan miinuksiksi listaan liian lyhyen kuskin istuimen, ei tarjoa kunnolla reisitukea. Rattiakaan ei saa tarpeeksi lähelle. Karkeampi käyntiääni, sisämelu maantiellä selvästi kovempi. Kankeampi kääntymään ja ohjauskin jäykempi ja silti ehkäpä myös hitaampi.i Automaatti ei vaihda yhtä pehmeästi. Myöskään vaihdekepukan käyttö ei niin jouheaa, johtuen labyrinttimäisestä kaaviosta. Normaaliin tiekäyttöön pysähtymistä vaativa nelivedon kytkeminen ei yhtä kätevää kuin jatkuva neliveto, maastossa toki tilanne muuttuu hieman HiLuxin eduksi.
Mikäs Amarokkiin tuli? Onko vielä aito VW vai jo Ford sekoite?
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
onko vaihelaatikkovika?    tuossa pari vuotta sitten yks urakoija tuota manasi...   joku mystinen homma kun ei vaan toiminu..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
tuossa oli just äsken juttua transporterin kuskin kanssa..   oli ojassa kun liukkalla jäällä ohut lumi päällä..      haasto kuin on hieman parempi  kestämään kuin aikasempi malli..       ja konekansassa oli juttua kuin hilux tehään etelä-avrikassa.    miun onki  ihan nipponin saaren tekosia.      mutta kyllä nykyään on hirveen vaikia kattoa missä yleensäkin on kosla tehty...  kun osat tuloo kontissa vaikka mistä ja kasataan sit jossain..   onko enää ranskalaista autoakaan?      eiks psa kerää rojut ympäri eurooppaa?

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 653
  • Go ahead, make my day.
Vs: uutet autot
Mikäs Amarokkiin tuli? Onko vielä aito VW vai jo Ford sekoite?

Aito, 2017
Starttimoottori laukes 3. kerran... Ja kuitenkin alle 200 tkm ajettu.
Tällä kertaa täytyy avata ja tutkia mitä on syönyt, ranskanpullaa? (Valeo, made in france)

Tässä tänään kun palautin HiLuxin, tuumin että on jotain mistä sitäkin voi kehua. En vaan enää millään muista mitä se oli... Penkinlämmitin nyt ainakin oli selvästi nopeampi kuin Amarokissa, mutta vain yksi asentoinen.
So What?!

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 653
  • Go ahead, make my day.
Vs: uutet autot
onko vaihelaatikkovika?    tuossa pari vuotta sitten yks urakoija tuota manasi...   joku mystinen homma kun ei vaan toiminu..

Tossa on muistaakseni ZF8 automaatti. Käsittääkseni hyvin yleinen laatikko monessa automallissa. Luulisin.... kohtuu hyväksi.
So What?!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7381
  • karkki vai keppana?
Vs: uutet autot
onko vaihelaatikkovika?    tuossa pari vuotta sitten yks urakoija tuota manasi...   joku mystinen homma kun ei vaan toiminu..

Tossa on muistaakseni ZF8 automaatti. Käsittääkseni hyvin yleinen laatikko monessa automallissa. Luulisin.... kohtuu hyväksi.
Taitaa siinä olla tuo sama paketti? Jakopää moottorin takana?
https://www.youtube.com/watch?v=iVtpXPJALno
Liittyykö tuo startti vika start stop käyttöön vai poikii ihan normi käytöllä?
pessimisti ei pety!

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 653
  • Go ahead, make my day.
Vs: uutet autot
Voihan hanurinsuti! Just ku sai taas auton kuntoon, ni jakopääpainajaisella peloitellaan. Kyllä pitäis ajaa vaan jollain vanhalla V8 jenkillä, jonka moottorissa ei mitään kikkailua, eikä konehuone täynnä elektroniikkaa ja johtoa.  Sieltä nappaa koneen veks korjaukseen kohtuu helpolla, eikä moottorin kunnostuskaan ihan hirvee savotta ole. Chevyn SB esim oikein inhimillinen ja asentaja ystävällinen. Mitä ny si voi mutista, että jakopään kopan irroitus ja kasaus vaatii melkein öljypohjan irroituksen, jos ei hieman väkivaltaisesti sitä toteuta. Pari El Caminoa, yks Sportside ja Firebird ollut. No, kaksi viimeksi mainittua jo varustettuja hieman turhalla teknologialla. Ja Firebirdissä tehokas mutta työläs LS1 kone. Sielläkään konehuoneessa enää mitään näppärästi korjaa. Ja kone pitää tiputtaa alakautta pois. Joten ei enää mitenkään näppärää.

Start/stop on kans paholaisen keksintö. Ei pidä auton sammua ku hetkeks pysähtyy, ihan luonnotonta hommaa! Itse aina liikkeelle lähtiessäni deaktivoin toiminnon namiskuukkelista. Ei montaa kertaa vuodessa unohdu. Viimeistään ekassa risteyksessä sormi syöksyy nappulalle, hieman myöhässä tietty, ehtii mokoma sen kerran sammua hetkeksi.
So What?!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Start/stop on täällä meillä tosiaan aika turhake.. jossain Aasian ruuhkassa jossa 10 km matkalla seisotaan vähintään tunti jonossa se voi olla iha fiksukin. Jos kuljettaja ei ole fiksu... ilmastointi on monesti kyllä kiva pitää toiminnassa vaikka seisookin. Hybrideillä ei liene niin ongelma.

Radiossa oli juttua palvelusta Pekingissä, niille joilla on jostain syystä oikeasti kiire päästä perille: $100 ja pääsee alueen tuntevan prätkäkuskin kyytiin. Prätkäkuski tietää nopeimman reitin, tuntee kaikki oikopolut,  mahdollisuudet kiertää ruuhkat ja ennakoi liikenteen pullonkaulat.
Motoristin kaveri tuo sitten aikanaan auton perästä kohteeseen kunhan ruuhkista selviää.

Voi olla jännä kyyti jos se prätkäkuski on joku kamikaze joka vetää Bond-tyyliin kujia jollain Hayabusalla :-) En taitaisi uskaltaa..

Tuo on Ho Chi Minhistä (Vietnam) mutta täytyy sanoa että eurooppalaisilla opeilla ei tuossa risteyksessä päästäisi puoleenkaan tuolla toteutuvasta risteyksen välityskyvystä. Onhan siellä keltapukuisia liikenteenohjaajiakin, mutta käytänössä melkein kaikki liikkuvat koko ajan ainakin hitaasti. Ja näyttää että varsinaisia hämminkejä ei juurikaan synny.  Homma ei toimisi josa kaikki olisivat Audi- tai BMW-asenteella... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12520
  • Virolaista kiitos!
Vs: uutet autot

Itse aina liikkeelle lähtiessäni deaktivoin toiminnon namiskuukkelista. Ei montaa kertaa vuodessa unohdu.
Sama. Tulee ihan selkäytimestä aina, kun auton käynnistää.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7381
  • karkki vai keppana?
Vs: uutet autot
Voihan hanurinsuti! Just ku sai taas auton kuntoon, ni jakopääpainajaisella peloitellaan. Kyllä pitäis ajaa vaan jollain vanhalla V8 jenkillä, jonka moottorissa ei mitään kikkailua, eikä konehuone täynnä elektroniikkaa ja johtoa.  Sieltä nappaa koneen veks korjaukseen kohtuu helpolla, eikä moottorin kunnostuskaan ihan hirvee savotta ole. Chevyn SB esim oikein inhimillinen ja asentaja ystävällinen. Mitä ny si voi mutista, että jakopään kopan irroitus ja kasaus vaatii melkein öljypohjan irroituksen, jos ei hieman väkivaltaisesti sitä toteuta. Pari El Caminoa, yks Sportside ja Firebird ollut. No, kaksi viimeksi mainittua jo varustettuja hieman turhalla teknologialla. Ja Firebirdissä tehokas mutta työläs LS1 kone. Sielläkään konehuoneessa enää mitään näppärästi korjaa. Ja kone pitää tiputtaa alakautta pois. Joten ei enää mitenkään näppärää.

Start/stop on kans paholaisen keksintö. Ei pidä auton sammua ku hetkeks pysähtyy, ihan luonnotonta hommaa! Itse aina liikkeelle lähtiessäni deaktivoin toiminnon namiskuukkelista. Ei montaa kertaa vuodessa unohdu. Viimeistään ekassa risteyksessä sormi syöksyy nappulalle, hieman myöhässä tietty, ehtii mokoma sen kerran sammua hetkeksi.
Tieto lisää tuskaa :-[ Jossain näin, oliko volkkariin siihen paneelin taakse tuli ihan liittimien väliin kytkentä joka kuittasi aina sen pois päältä.
pessimisti ei pety!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9049
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: uutet autot
Nå jaa, mä käytän ja kyllä juurikin päinvastoin miten se start-stop on tarkoitettu. Kaupungissa pois päältä. Ärsyttävintä on hitaassa pysähtelevässä jonossa kun se sammuttaa auton liian herkästi ja liikkelle lähtö ei tapahdu pehmeästi. Maantieajossa laitan joskus varotoimenpiteenä päälle. Vaikka tiedän, teidän kaikkien tavoin olevani maailman paras kujettaja, ;D  niin silti voi sattua jotain, vaikkapa kolari tai ulosajo niin moottori sammuu, estäen mahdolliset seuraukset vaikka palon syttyminen tms.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
onko nykyään käytössä juttua mikä jossain vaiheessa puntossa?   kolarissa joku sammuttaa pensavirran koneele.   ei pääse pahpoin palamaan.     itellä tuo tuli kokastua aikoinaan...   no,   se jouti jo paaliin muutenkin..   ei taija enää ihan helposti autot palaa kolareissa,   vaikka aika rusinoina lojuukin..

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 653
  • Go ahead, make my day.
Vs: uutet autot
Selvis että miks Amarokin startti ei suostunut toimimaan.
Yks käämiltä hiilelle menevä johto poikki. Oli kummasti litussa just katkeamiskohdasta. Mikä sitten tappoi 2 edellistä starttia... sitähän ei tiedä, kun vain tämän pääsin avaamaan. Mutta ainakaan tällä kertaa vika ei voi johtua mistään startin ulkopuolisesta tekijästä.
So What?!

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4275
Vs: uutet autot
start stop on kaupunti liikenteessäkin hanurista, tosin eihan se mene päälle jos ei laita vapaalle, siis anualissa, liene sitte automaatilla eri sydeemi, en ole automaatilla koskaan ajanut , 4enkä aja jos manuaali on saatavilla. Nykysessä tuo strat stop mutt ei ole ongelma, kun ei laita valoissa vapaalle. Ja saahan sen poistettua jos haluaa.. Startille ja muulle tuo start stop on herkkua. ilmasto ei sillä pelastu.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2675
  • Etelä-Karjala
Vs: uutet autot
en ole automaatilla koskaan ajanut , enkä aja

Sopiiko kysyä, onko tähän joku erityinen syy?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...