Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 34

Viestit - Rampe

Ketjun tyyppi yksi tärkeä toki. Onko se ns. Eurooppalaisella mitoituksella vai Amerikkalaisella. Onko se tavallinen vai hd.. Amerikkalainen järeämpi ja hoodeenä varsinkin. Valmistusmaa ei välttämättä takaa huonoa tai hyvää. Hihnapuolellakin edulliset pesee monesti merkkitavaran mennen tullen..
Tamsalun tekemiä levyjä markkinoidaan Suomessakin useammalla merkillä. Kuten tuo Late, Tempo, Teko.. Eri väreissä. Varustus yhtenevä kaikissa. Itsekin tuonut joitain lanoja tuolta pajalta. Ei voi suuremmin moittia. Lähes kaikki tarpeellinen vakiona. Kaikki käännöt yms pelaa hyvin. Ainoa mitä voi hieman moittia on paikoin "virolainen työjälki ja varsinkin maalaus voi olla heikko.
Itse hankin korkean siiven takia. On hyvä lumihommissa, kuitenkaan ei haittaa muutakaan työtä. Ehdotin muutamalle kotimaan valmistajalle samantyyppistä siipeä, mutta ei ole vielä kukaan tehnyt.
ahaa, siis unohtan..   en kehtaa alkaa ruuvaamaan..

Jos sulla on pienempi veturi, laita kolaketjukone.
Kysy Sorvaamo Karpiola
Krone huomattavasti yksinkertaisempi rakkine kun on kolaketjukone? Onko vanhempana helpompi / halvempi pitää kunnossa. Mene ja tiedä sitten  ::)
Onkohan ns. Nokalla vielä hommissa se joka tuntee nää kun omat taskunsa. Olikohan Kinnunen tai jokin. Erittäin hyvin tuli tietoa kun jouduin muutaman kerran soitteleen. Toinen kerroista tais olla se kun jatko teki omia liikkeitään. Olin jo varautunut kertomaan, että laittakaas uus kytkin takuuseen ja pian. Ei.. Ennen kun lausetta loppuun saatettu, tämä vastas että sulla on kahvasta vipu jumissa. Ei se tarvii kun vähän herkistelyä..  :)
Tässä on vielä välttynyt sorvin ostolta. Osaava manuaalisorvari löytyy kylältä. Toki jonkinlaista materiaalivarastoa joutuu pitämään itsellä niin se helpottaa hommaa. Ainesputket, akselit tms. Vie palikat sahattuna ja kuvat. Hetken perästä hakee pois.
Aina välillä tulee kateltua koneita toki. Uuttakin isompaa kiinalaista sais sopivaan hintaan maailmalta. Kiinalaisella se koneistamokin lastun irrottelee..
Tilanpuutteeseen se on homma kaatunut. Ei pienen pajan ihan nurkkaan moista laittele.
Jos yhtään useampaa kappaletta pitää tehdä, niin ei muuta vaihtoehto kun koneistamo ja cnc. Ei mitään järkeä itse pyöritellä. Eriasia sitten yksittäiskappaleet.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Oniar
: 16.11.18 - klo:10:00
Jos ne jälkimarkkinat takkuaa, uskoisin että siellä Viron päässä kyllä. Siellä on vieläkin sellaista menoa etteivät paljon ressaile pienistä. Kiirettä ei ole sellaista mitä täällä Suomessa on.
Tuossa just juttelin autoilijan kanssa mikä paljon tuolta suunnilta kärrää tavaraa. Puisteli vain päätään ja nauroi perään.. Esim. Tavaraa hakiessa sitä ei välttämättä olekaan lastattavaksi tai joku muu on vienyt jne.
En tässä tarkoita Oniaria vain yleisellä tasolla. On firmoja joissa homma pelaa ripeästikin.

Nää on sellasia asioita jonka takia kannattaa pitää välit kunnossa kylän sorvariin jos sellainen löytyy. Osat tehdään jossei niitä ole tai saa riittävän nopeasti.
Se kun yleisesti meno huononee maitopuolellakin, niin aletaan kalvamaan toisia pois.. ;)

Humoristisesti totesin joskus vastaavan tyyppiseen aloitukseen, että laitetaan autolle käyntimaksu ja sen lisäksi pumppausmaksu vaikka per/minuutti. Mutta ei sekään ollut hyvä juttu kuulemma ;)

Mun mielestä ei kannattaisi päätää vaivata asialla enempää. Pienemmät tilat aikanaan häviää ihan varmaan vapaaehtoisestikin. Eikä kuljetushomma muutenkaan ole yksinkertainen asia. Esim. Jos mulla ei kävis maitoauto, niin ajomatka seuraavalle tilalle pitenee huomattavasti kun oikotie jää pois käytöstä.
Jollain metallikouralla oli laitettu Kempin 2530 puomin päähän, siis koko kone kun on pienet ulkomitat. Tietysti sanotaan ettei tehot piisaa yhtään, mutta aika pitkälle riittää kuitenkin.  Harva ihan täyspäiväisesti lankaa sulattaa..
Riippuu nyt tietty mitä hitsaillaan. Mutta esim Kemppi 323A on melko hyvä yleiskone. Parempiakin toki saa jos pistää lisää euroja.
Riippuu nyt mihinkä käyttöön kone tulee, niin sen mukaan vois jotain suositella. Mutta katselisin sellaisen johonka saa osia myöhemminkin kohtuullisen helposti ja ei ihan kullaksi olisi hinnoiteltu. En nyt muista mikä Italialainen lautaskone mihin ei meinaa löytyä lautasia. Vähän samanlaisia on, mutta ei justiinsa sitä mallia. Näin niinkun esimerkkinä.
Puuhapeltojen niittoon joku Estre ei ole hullumpi kone, mutta vain heinän kaatoon. Suomesta lähtöisin oleva malli, jota on tehty pitkään. Puolasta tulee erimerkkejä lieriökoneita. Ei liikaa rautaa noissakaan, mutta kai niillä niittelee. Sellaisia itämaan "Junkkareita"
Sitä sen verran ylöjä ulkoilutettu että tarkoitus saada tehtyä heinät ennen sateita. Olisi voinut aikaisemminkin tehdä, mutta ei oikeastaan yhtään myöhempää jos laadun päälle yhtään kattelee.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Pesuri
: 10.06.18 - klo:08:11


Näihin VP pumppuihin näytti finlactolla olevan 45 eur ja tais olla vero päälle. Maitopumpun siipiä, takaiskuventtiileitä, maidonkokoojan läpivientejä ym. on tullut haettua tuolta lavaliin. Lavalin huoltomieskin on voinut asentaa, jos käteen oon ojentanut. Toki on voinut laadusta esittää kritiikiä, mutta ei mitään ylipääsemätöntä. Ja noita osiahan ei välttämättä edes löydy sieltä lavalin autosta enää nykyään.

No tuo on siedettävän hintainen jo. Finlactolla on muutenkin homma pelannut. Osat tulee nopeaan ja neuvojakin saa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 34