Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 35

Viestit - Rampe

Monihan sitä tempon ratasvetoista kehuu, mutta se on ehkä parhaimmillaan tienpenkoilla. Varsinaisessa heinän kaadossa näkee harvemmin missään. Niittojälki ei varmaan kaikkia tyydytä. Mitä remonteista, niin pehmosen raudan kone. Varaosia saa ja ei välttämättä hintavia. Itse konehan on mun mielestä aavistuksen kallis. Venakko kun se kuitenkin on..
Noissa hihnavetoisissa oli se runko heikkopaikka, liian ohutta putkea syntyjään. Myös teräpalkin hihnankiristys joissain malleissa typerän mallinen. Teräpalkin olosuhteet myös ruostuttavat hihnapyörät, toki auttaa jos ennen katossäilytystä puhdistaa koneen huolellisesti. Tarkan konemiehen koneita nuo. Vahvassa heinässä hihnakireyden säätö elämääkin tarkempaa hommaa  ;D

Hyvää noissa oli kohtuullisen hyvä niittojälki, hiljainen käyntiääni ja kevyt työkone pienemmänkin veturin perään. Jopa miellyttävä vehje jonku satasarjan verkun tai vastaavan perässä kesannon niitossa tai tienvarren siistimisessä.

Se on Pomo mistä puuttuu runko. Samoin hihnankiristys on susi. Ja moni muukin sinä koneessa. Liian monimutkainen paikoitellen jos verrataan vaikka ylöön. Kun se on tehty niin vähillä osilla kun koneen voi tehdä. Itellä siis ylö 230 kokemusta. Sellainen malli joka ei pitänyt toimia kun teoriassa :-)  Siksi niitä on vähän käytössä. Itse olen kyllä niittänyt melko hyvällä menestyksellä, mutta onhan se tarkan pitäjän kone.
Onhan noita kelfrilläkin niittäjiä. Jotkut pelaa kaiketi ok. Toisilla huonompaa menestystä. Öljyvuotoja tms tekovikoja on, mutta kai takuu toimii? Toinen mikä kannattaa selvittää on varaosahuolto. Onko sellaista. Jollain ylöllä ajaa maailman loppuun, ellei remmin valmistusta lopeteta ;-) Sama jokin muu merkkikone. Toki näihin varaosahinnat usein tähtitieteellisiä...
Näin ainakin omalla kohdalla pärjäisin varmaan ilmankin varaajaa vaikka klapia nyt kattilaan laitetaan. Kespes kattila lämpökeskuksessa ja vesi aina kuumana kattilatermostaatin mukaan. Vanhan systeemin peruja on varaaja talolinjan päässä ja firman puolelle lisättiin pieni, että on yhtenevä systeemi. Kattilasta lähtee shuntattuna ja palaa latausventtilin kautta takaisin.
onko nuo dusterit oikeesti toiminnu ja kestänny?   kun joka puolella kuulee vain niitä kuin net hajoo ja niissä kaikki repsottaa...  luulis et nuo on niitä pahoja kelloja jokka yrittää vain kampittaa halpaa kulkuvälinettä.    uuden kun saa melkein käytetyn hinnalla.

Kyllä mua alkuun mietitytti dusterin hankinta. Ennakkoluuloja toki oli vaikka muille jakaa. Mutta katselin että noita kuitenkin oli myös melko paljon ajavilla autona. Eläinlääkäri ajeli pitkään, yhden alan remonttimiehellä ollut kauan ja hyvin usein jossain menossa. Metsäostomiehellä tais olla kolmas nyt alla. Ajaa johonkin reilu 200 tkm mittariin ja vaihtaa uuteen.

Ihan perus auto, mutta kai noitakin maanantaimalleja ollut liikenteessä kun tuntuu olevan paremmissakin "prerium" piireissä välillä vaikka ja mitä. Niistä ei vaan puhuta niin hanakasti..

Itse en osaa sanoa kummempaa. Katsotaan kuinka homma etenee ja auto kestää..
Autodoc.fi  Ei toki takuuta onko sitten hiluxin osaa juuri mitään. Tuosta puljusta tilasin viimeksi Dusteriin iskarit ym hilpettä. Lukuisia eri merkkivaihtoehtoja osille. Hinta vähän sen mukaan.  Taas sitten Suomessa tuohon vähän heikompaa tarjontaa. Esim. motonetissä niukasti mitään, vaikka melko yleinen auto.

Sulla on dasia vai? Onko siinä ollu autoa hintaansa nähden?
Maasto ominaisuudet on ainakin tuossa uudessa mallissa netti viteoiden mukaan yllättävänkin hyvät ns katumaasturille.

Kattellu että ei juur hinnan puolesta käytettyä kannata laittaa. Kun noita saa uutena samaan rahaan. Siis jos tommoseks työ autoks ajattelis.

On ollu toista vuotta käytettynä hankittu duster. Vm-11 ja onko nyt 180 tkm mittarissa. On kyllä tykätty kovasti. Sellainen perusauto kaikkiaan. Pääsee huonommallakin tiellä kulkemaan ja oikeastaan parhaimmillaan sivuteillä ajaessa. Samaa sanoi elukkalääkärikin kun kyselin auton perään.
Perustekniikkaa mm. lämppäri säätyy nupeilla ainakin vielä tässä. Ei tarvitse valikoita plärätä. Kuitenkin turvavarusteet löytyy. Ajonvakautus jos sellaisesta tykkää. Hyvävetoinen moottori 1,5 renun diisseli vaikka pieni onkin. Jaksaa kärryäkin vetää.

Kattelin kanssa uutta autoa, mutta lopulta tuli käytetty kuitenkin hankittua. Iskarit nyt laittelin kun tiensä päässä. Bilsteiniä n: 200 e kierros . Seuraavaksi varmaan jarruja vuorossa ehkä 200 tkm kohdalla tai päälle.
Autodoc.fi  Ei toki takuuta onko sitten hiluxin osaa juuri mitään. Tuosta puljusta tilasin viimeksi Dusteriin iskarit ym hilpettä. Lukuisia eri merkkivaihtoehtoja osille. Hinta vähän sen mukaan.  Taas sitten Suomessa tuohon vähän heikompaa tarjontaa. Esim. motonetissä niukasti mitään, vaikka melko yleinen auto.
Nyt on homma jatkumassa...

http://www.koneviesti.fi/uutiset/artikkeli-1.217584

Hieno homma. Onnea ja menestystä heille suotakoon. Ei ihan helpon leipää ole olla kotimaan valmistaja. Kilpailu on kovaa.
Ei aikaisempaa kokemusta, mutta nyt hetki takaperin kyselin kärryä kanssa ja ihan asialliselta tuntui. Siis tietoakin löytyy tuotteista mitä myydään. Maakärryt ainakin tulee Palmsen tehtaalta. Kokolailla samaa tavaraa mitä Hankkijalta saa, mutta yllätys oli että Robuksen saa paremmin varusteltuna jos haluaa. Mm. renkaat, materiaalit,  jne.
Hankkijalla myyjä kattoo vain hinnastoa. Jos sieltä ei löydy haluamaansa, niin ei maha mitään.
eihän sen tekeminen mikään homma ole paitsi sen sinkitys, kuitenkin kun tuollaisen lähettää jollain kiitolinjalla ja takaisin sinkkaamoon niin tulee hintoihinsa.

Ja sinkityksestä maksaa vielä pientoimituslisän. Ainakin 50 eur, ellei tutunkaupalla saa mitenkään menemään.

Itse noita hitsailtu melkein minkälaista käyrää mitä kukin haluaa, mutta sinkkiin menee vasta kun rojua on tarpeeksi kasassa. Hätäisimmille ei tietysti sovellu.
Olisko kuinka kiireellinen tapaus? Tekemiseksi menee helposti. Ihan valmiita hyllyssä tuskin monellakaan on.
Joo nuo muistaa vielä ulkoa. Se alempihan on B48. Sellaisia tapauksia, että melkein saa olla pari aina hyllyssä. Variaattorin keskiö väljistyy ja limput vähän hakkaa. Se syö remmejä.
Sama varmaan kun uudemmissakin. B85
Pitkäänhän tämä Säätötuli oli ontunut menoaan. Mikähän tässäkin sitten lopullisena syynä ollut kun huonoon jamaan mennyt. Jotain suuria investointeja mm. prameita halleja tehtykö aikanaan? Vai ihan osaamattomuutta johtoportaassa?

Jotkut mennä porskuttaa. Laatukattilakin (Laka) Tampereella yksi esimerkki. Hyvin perinteisen oloisen pajan tuotteet ei muotoilukisoissa pärjäisi. Toimivuus ja kestävyys ajettu etusijalle.
Yleiskäyttöön Esim. Litiumkompleksirasva. Erittäin hyvä kovan kuormituksen vierintälaakerointeihin ja parempi liukulaakereissakin kuin monet peruskurat. Teboil Multipurpose Ht ja vastaavat muut.

Tappeihin jos pelkästään, niin Esim. Kalsiumrasva. Teboil Solid ja mitä muita onkaan.

Toveri bensiinin tuotteet kun jättää tuubeihin, jo vain kestää nivelet/ laakerit.
Eli parempiakin voitelurasvoja on.

Teboil tuotteet vain esimerkkinä kun muistin melkein ulkoa tuotenimet. Mutta onko faktaa mikä näistä tekee huonoa? Itellä ollut montaakin merkkiä käytössä. Kaikki pelannut kun muistaa oikea tyyppi oikeaan paikkaan.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 35