Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oniar  (Luettu 38676 kertaa)

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Oniar
Pitkä pääpuomi aiheuttaa sen että sitä pitää nostaa pystyyn että saa kolme metrisen sermiä vasten siinä sitä energiaa kuluu. Ketjujatke on heikko jos ei ole huippuketjusta tehty.

Foresterissa on tuplajatkeessa ainakin levykimppuketju, taitaa kestää minun ikäni ja ajoni. Kerran olen sitä hitusen kiristänyt, ei muuta.

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 512
Vs: Oniar
"En tiedä, mutta luulen, että on polttoainetaloudellisempaa monesti käyttää jatketta, vaikka voisi puomiakin laskea/nostaa. Koko raskaan puomin nosto vaatii enempi tehoa kuin pelkän jatkon sisäänveto. Lisäksi niiden yhteiskäytöllä saa nopeutta nostoon/laskuun. Tällaiset pienet asiat alkavat vaikuttaa ammattiajomäärillä. Harrastuksilla eri kun harrastus saa muutenkin maksaa."

Noinhan se on.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.
pessimisti ei pety!

iiro v

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 196
Vs: Oniar
ooteko ollu tyytyväisiä oniarin ominaisuuksiin?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.
Made in Lantmannen?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.
Made in Lantmannen?
On ja ei siinä on Lantmänneni mukana jollain tapaa, pyytävät lähettämään sähköpostia myyjälle, myyjä välittää eteenpäin, on luvattu osia, no ei tule, pitäkööt tunkkinsa. Paljon sai tehdä uuteen koneeseen korvauksetta töitä, oli mm jatkeen putki nippa hitsattu väärään kulmaan, piti ostaa nippoja, että sai kulman muutettua. Säästin Oniarilta tunkin hinnan, lähetin hommasta kuvia, eivät vaivautuneet edes vastaamaan, aisa heti kolmas tuli kunnollinen. ( Ei ihan helpolla vaihdu aisa, täytyy tehdä työkalut yms) Nyt sitten proporulla oikutteli, en tiedä missä vika oli, kahva purkamalla tuli kuntoon, en tiedä toimiiko kun taas laittaa traktoriin. Ei voi kuulemma olla rullassa vika, johdot on kuulemma huonosti asennettu kun olen kahvat erilleen laittanut, niissä on vika. Tämänkin tiedon saaminen kesti pari kuukautta, kun itse sitä taas kyselin.
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.
Made in Lantmannen?
On ja ei siinä on Lantmänneni mukana jollain tapaa, pyytävät lähettämään sähköpostia myyjälle, myyjä välittää eteenpäin, on luvattu osia, no ei tule, pitäkööt tunkkinsa. Paljon sai tehdä uuteen koneeseen korvauksetta töitä, oli mm jatkeen putki nippa hitsattu väärään kulmaan, piti ostaa nippoja, että sai kulman muutettua. Säästin Oniarilta tunkin hinnan, lähetin hommasta kuvia, eivät vaivautuneet edes vastaamaan, aisa heti kolmas tuli kunnollinen. ( Ei ihan helpolla vaihdu aisa, täytyy tehdä työkalut yms) Nyt sitten proporulla oikutteli, en tiedä missä vika oli, kahva purkamalla tuli kuntoon, en tiedä toimiiko kun taas laittaa traktoriin. Ei voi kuulemma olla rullassa vika, johdot on kuulemma huonosti asennettu kun olen kahvat erilleen laittanut, niissä on vika. Tämänkin tiedon saaminen kesti pari kuukautta, kun itse sitä taas kyselin.
Tosi huono kokemus. Siis olet vaihtanut aisan kaksi kertaa? Mikä niissä on ollut vikana? Luulisi, että muillakin on ongelmia.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.
Made in Lantmannen?
On ja ei siinä on Lantmänneni mukana jollain tapaa, pyytävät lähettämään sähköpostia myyjälle, myyjä välittää eteenpäin, on luvattu osia, no ei tule, pitäkööt tunkkinsa. Paljon sai tehdä uuteen koneeseen korvauksetta töitä, oli mm jatkeen putki nippa hitsattu väärään kulmaan, piti ostaa nippoja, että sai kulman muutettua. Säästin Oniarilta tunkin hinnan, lähetin hommasta kuvia, eivät vaivautuneet edes vastaamaan, aisa heti kolmas tuli kunnollinen. ( Ei ihan helpolla vaihdu aisa, täytyy tehdä työkalut yms) Nyt sitten proporulla oikutteli, en tiedä missä vika oli, kahva purkamalla tuli kuntoon, en tiedä toimiiko kun taas laittaa traktoriin. Ei voi kuulemma olla rullassa vika, johdot on kuulemma huonosti asennettu kun olen kahvat erilleen laittanut, niissä on vika. Tämänkin tiedon saaminen kesti pari kuukautta, kun itse sitä taas kyselin.
Tosi huono kokemus. Siis olet vaihtanut aisan kaksi kertaa? Mikä niissä on ollut vikana? Luulisi, että muillakin on ongelmia.
Siis aluksi tuli "suora" aisa, millä maavara jää olemattomaksi, tilatessa ei ollut kuvia/ tietoa mitä tulee. Sitten tuli pokattu, vähän perseelleen hitsattu tunkin korvat, kolmas on ok.
pessimisti ei pety!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.

Ei löytynyt kun keväällä pakkasviimassa haettiin vuotoa, ja vielä uudelleen kesäteloille laittaessa pesun jälkeen. Vaikka kuinka käytti konetta, ei mistään näkyvää vuotoa mutta pidempään ajaessa kuitenkin hiukan tihkuu. Mikään letku ei kiristynyt kiristäessä, ehkä tulee prässäyksestä, vuoto vain pirullisen vähäistä.
Ihan tyytyväinen ollut kuormaimeen muuten, pääpuomin nosto vähän hidas kun iso sylinteri, hydrauliikan tuoton lisääminen ei enää vaikuta työnopeuteen ts. letkut tai lohko jarruttaa. Muut liikkeet nopeita ja voimaa on ihan riittävästi, mutta eihän tuo mikään ajokone ole.

Jälkimarkkinointia ei ole vielä tarvinut, hydraulikaupasta hain nippaa kun tukijalka kerää tässä 12tn kärryssä lunta "sopivalla kelillä" sisälleen ja pakkaa sylinterin/rungon väliin jokaisella nostolla. Samassa välissä hyvin suojattuna myös hydrauliikkaliittimet sylinterille, jotka ottaa kipeää lopulta, ellei huomaa siivota lunta välillä pois. Mikään suojakaan ei oikeen auta, kun lumi liukuu tassun päältä runkoa pitkin sylinterin juureen. Ongelma tosiaan tietyllä kelillä ainoastaan, ja kun tietää, voi käydä pari kertaa päivässä tökkäämässä lumipaakun pois kepillä. Minuutin taukojumppa samalla :)

Pumppupaketin tilasin samalla ku kärrykaupat tein jo kaupalla olevasta kärrystä, pumppu tuli heti 3kk:n päästä... Tutulle tuli melkolailla heti tilauksesta, erilainen paketti ja osalla hydrauliikkaosia todella pitkät toimitusajat maailmanlaajuisesti.

Viimeksi muokattu: 16.11.18 - klo:00:32 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Oniar
Jos ne jälkimarkkinat takkuaa, uskoisin että siellä Viron päässä kyllä. Siellä on vieläkin sellaista menoa etteivät paljon ressaile pienistä. Kiirettä ei ole sellaista mitä täällä Suomessa on.
Tuossa just juttelin autoilijan kanssa mikä paljon tuolta suunnilta kärrää tavaraa. Puisteli vain päätään ja nauroi perään.. Esim. Tavaraa hakiessa sitä ei välttämättä olekaan lastattavaksi tai joku muu on vienyt jne.
En tässä tarkoita Oniaria vain yleisellä tasolla. On firmoja joissa homma pelaa ripeästikin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.
Made in Lantmannen?
On ja ei siinä on Lantmänneni mukana jollain tapaa, pyytävät lähettämään sähköpostia myyjälle, myyjä välittää eteenpäin, on luvattu osia, no ei tule, pitäkööt tunkkinsa. Paljon sai tehdä uuteen koneeseen korvauksetta töitä, oli mm jatkeen putki nippa hitsattu väärään kulmaan, piti ostaa nippoja, että sai kulman muutettua. Säästin Oniarilta tunkin hinnan, lähetin hommasta kuvia, eivät vaivautuneet edes vastaamaan, aisa heti kolmas tuli kunnollinen. ( Ei ihan helpolla vaihdu aisa, täytyy tehdä työkalut yms) Nyt sitten proporulla oikutteli, en tiedä missä vika oli, kahva purkamalla tuli kuntoon, en tiedä toimiiko kun taas laittaa traktoriin. Ei voi kuulemma olla rullassa vika, johdot on kuulemma huonosti asennettu kun olen kahvat erilleen laittanut, niissä on vika. Tämänkin tiedon saaminen kesti pari kuukautta, kun itse sitä taas kyselin.
Tosi huono kokemus. Siis olet vaihtanut aisan kaksi kertaa? Mikä niissä on ollut vikana? Luulisi, että muillakin on ongelmia.
Siis aluksi tuli "suora" aisa, millä maavara jää olemattomaksi, tilatessa ei ollut kuvia/ tietoa mitä tulee. Sitten tuli pokattu, vähän perseelleen hitsattu tunkin korvat, kolmas on ok.
Ilmeisesti jotain ihan alkupään tuotantoa. Toivottavasti hinta on kompensoinut tuotekehityksen. Eilen kattelin näyttelyssä laatukamoja, jotka luultavasti pelaa, mutta hintakin on sitten sen mukainen.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Oniar
Miten olette 8600:ssa voidelleet taittopuomin yläpäässä olevat jatkopuomin kulutuspalat/liukupalat?
Ohjeessa taisi olla maininta että sprayvaseliinia niistä 8 reiästä(koteloitu puominpää) suihkuttamalla, käytänössä pieniäreikiä tais olla vaan 4 ja niiden takana letkut, tuskin menee vaseliini niiden ohi liukuihin...

En mitenkään, mutta ei oo ajettukaan ku parisataa tuntia, on kyllä jäänyt huomioimatta kokonaan tai sitten tuli rasvattua ihan huomaamatta ettei enää keväältä muistakaan. Liukupuomia rasvannut litiumpohjaisella vaseliinirasvalla liukupalojen kohdalta, lisäksi ylhäältä tihkuu jostakin hiukan öljyä eikä ole selvinnyt mistä. Pitää jatkaa ajoa nyt syksyllä, niin ehkä se vuotopaikka selviää. Automaattinen rasvaus liukupinnoille, öljy tippuu jatkeen päästä pois.

Takuuaikaa vielä jäljellä, mutta sehän ei koske letkuja.

Merkitty vaihdettavaksi 2000h välein. Katso taiton tyvipäästä, sen mustan pellin alta, sieltä oli jotain löysällä. Perseestä on Oniarin jälkimarkkinointi.

Ei löytynyt kun keväällä pakkasviimassa haettiin vuotoa, ja vielä uudelleen kesäteloille laittaessa pesun jälkeen. Vaikka kuinka käytti konetta, ei mistään näkyvää vuotoa mutta pidempään ajaessa kuitenkin hiukan tihkuu. Mikään letku ei kiristynyt kiristäessä, ehkä tulee prässäyksestä, vuoto vain pirullisen vähäistä.
Ihan tyytyväinen ollut kuormaimeen muuten, pääpuomin nosto vähän hidas kun iso sylinteri, hydrauliikan tuoton lisääminen ei enää vaikuta työnopeuteen ts. letkut tai lohko jarruttaa. Muut liikkeet nopeita ja voimaa on ihan riittävästi, mutta eihän tuo mikään ajokone ole.

Jälkimarkkinointia ei ole vielä tarvinut, hydraulikaupasta hain nippaa kun tukijalka kerää tässä 12tn kärryssä lunta "sopivalla kelillä" sisälleen ja pakkaa sylinterin/rungon väliin jokaisella nostolla. Samassa välissä hyvin suojattuna myös hydrauliikkaliittimet sylinterille, jotka ottaa kipeää lopulta, ellei huomaa siivota lunta välillä pois. Mikään suojakaan ei oikeen auta, kun lumi liukuu tassun päältä runkoa pitkin sylinterin juureen. Ongelma tosiaan tietyllä kelillä ainoastaan, ja kun tietää, voi käydä pari kertaa päivässä tökkäämässä lumipaakun pois kepillä. Minuutin taukojumppa samalla :)

Pumppupaketin tilasin samalla ku kärrykaupat tein jo kaupalla olevasta kärrystä, pumppu tuli heti 3kk:n päästä... Tutulle tuli melkolailla heti tilauksesta, erilainen paketti ja osalla hydrauliikkaosia todella pitkät toimitusajat maailmanlaajuisesti.
Todennäköisesti lohko ahdistaa. Kollegat hommasi Evin muutama vuosi sitten ja teettivät huoltomiehellä lohkojen avarruksen. Alkoi pelaamaan vikkelämmin. En tiedä kuinka tuo käytännössä suoritetaan, mutta voisi olla järkevää jos siitä on apua.

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: Oniar
"Teleskoopin ylimmäiset liukukappaaleet" (8kpl) voiteluväli 10h. Sprayvaseliini.
Noo pitää katsella tarkemmin josko jotenkin rasvan saisi menemään liukupaloihin asti.  Onko sitten jotain muutoksia tehneet ajan saatossa?