Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 35

Viestit - Rampe

Se kun yleisesti meno huononee maitopuolellakin, niin aletaan kalvamaan toisia pois.. ;)

Humoristisesti totesin joskus vastaavan tyyppiseen aloitukseen, että laitetaan autolle käyntimaksu ja sen lisäksi pumppausmaksu vaikka per/minuutti. Mutta ei sekään ollut hyvä juttu kuulemma ;)

Mun mielestä ei kannattaisi päätää vaivata asialla enempää. Pienemmät tilat aikanaan häviää ihan varmaan vapaaehtoisestikin. Eikä kuljetushomma muutenkaan ole yksinkertainen asia. Esim. Jos mulla ei kävis maitoauto, niin ajomatka seuraavalle tilalle pitenee huomattavasti kun oikotie jää pois käytöstä.
Jollain metallikouralla oli laitettu Kempin 2530 puomin päähän, siis koko kone kun on pienet ulkomitat. Tietysti sanotaan ettei tehot piisaa yhtään, mutta aika pitkälle riittää kuitenkin.  Harva ihan täyspäiväisesti lankaa sulattaa..
Riippuu nyt tietty mitä hitsaillaan. Mutta esim Kemppi 323A on melko hyvä yleiskone. Parempiakin toki saa jos pistää lisää euroja.
Riippuu nyt mihinkä käyttöön kone tulee, niin sen mukaan vois jotain suositella. Mutta katselisin sellaisen johonka saa osia myöhemminkin kohtuullisen helposti ja ei ihan kullaksi olisi hinnoiteltu. En nyt muista mikä Italialainen lautaskone mihin ei meinaa löytyä lautasia. Vähän samanlaisia on, mutta ei justiinsa sitä mallia. Näin niinkun esimerkkinä.
Puuhapeltojen niittoon joku Estre ei ole hullumpi kone, mutta vain heinän kaatoon. Suomesta lähtöisin oleva malli, jota on tehty pitkään. Puolasta tulee erimerkkejä lieriökoneita. Ei liikaa rautaa noissakaan, mutta kai niillä niittelee. Sellaisia itämaan "Junkkareita"
Sitä sen verran ylöjä ulkoilutettu että tarkoitus saada tehtyä heinät ennen sateita. Olisi voinut aikaisemminkin tehdä, mutta ei oikeastaan yhtään myöhempää jos laadun päälle yhtään kattelee.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Pesuri
: 10.06.18 - klo:08:11


Näihin VP pumppuihin näytti finlactolla olevan 45 eur ja tais olla vero päälle. Maitopumpun siipiä, takaiskuventtiileitä, maidonkokoojan läpivientejä ym. on tullut haettua tuolta lavaliin. Lavalin huoltomieskin on voinut asentaa, jos käteen oon ojentanut. Toki on voinut laadusta esittää kritiikiä, mutta ei mitään ylipääsemätöntä. Ja noita osiahan ei välttämättä edes löydy sieltä lavalin autosta enää nykyään.

No tuo on siedettävän hintainen jo. Finlactolla on muutenkin homma pelannut. Osat tulee nopeaan ja neuvojakin saa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Pesuri
: 10.06.18 - klo:08:10
Komponentin kuin komponentin vaihto näköjään 52 verolla. Minä en tuolla hintaa alkaisi polvistumaan ja ihmettelemään pesurin sielun elämää. Eli työmies on palkkansa ansainnut ja samallahan sitä kuulee uudet juorut ja hyvät vitsit - siis sosiaalinen tapahtuma.

Hyvä huoltomies on hyvä olla olemassa ja kohtuuhintainen vielä parantaa asiaa :-)
Oma vakiohuoltaja lähti tuossa pilvien päälle ja paljon meni tietoa mukana, vaikka useimma sanoo ettei sinne voi ottaa mitään.. Koitellaan pärjätä mahdollisimman pitkälle itse. Ei viitsi merkkihuoltoa pienestä vaivata.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Pesuri
: 09.06.18 - klo:20:07
Ihan halpaa ei vanhan perusurin ylläpitokaan ole. Just maksoin korjauslaskun , joka oli suurempi kuin aikoinaan hankintahinta. No ehkä se taas menee seuraavaan remonttiin asti.
Alfalla ainakaan mikään ei ole halpaa.Tyhjöpumpun lamellit,210euroo...Pirun kalliit vanerinpalaset.

Onko mikä pumppu? Meinaan että olisko hinnassa nolla perässä liikaa?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Pesuri
: 09.06.18 - klo:20:05
Pele on vienyt remonttiin suunnilleen 500-600 eur vajaan 25 vuoden aikana. Hyvin paljon itse vaihdettu osia. Niin kauan on edullista kun koneen "aivot" toimii. 90-luvun logiikkaohjaukseen ei murikkaa enää saa, vaan korvattava muulla.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Pesuri
: 29.05.18 - klo:10:59
Pelematic olisko ollut vuodesta -94 suunnilleen. Leppiniemen tekemä vielä kuitenkin. Poistoventtiilin keloja mennyt joitakin kpl. Samoin tulovesiventtiileitä. Yksi virtakytkin. Ja toinen vastus ollut pimeänä jo hetken. Parasta on että koottu standardi osista ja yksinkertainen vielä kuitenkin laittaa. Vanhempien mysteerinä voi olla kytkennät, koska tekijä oli pellepeloton ja muutoksia tehtiin kun tarve ilmeni. Paperille ei aina tieto mennyt muistiin. Itsekin jonkun sähkökaavion piirtänyt lactolle, kun sitä ei heillä ole ollut. Suosittelen.
Tilailin lopulta firestonet, kun ei noista kauheasti pahaa ole kuulunut. Aika näyttää kuinkä äijän käy..  ;D

Nostetaan vanha tarina ylös.
Miten Firestonet kestäneet?
540-28 ja 650-38 etsinnässä. Ei ole niin pitokone että laitan Trelleborgit. Mitakset hinnoiteltu myös premium-luokkaan. Kustannustehokkaita vaihtoehtoja ovat tällä hetkellä bkt ja maxxam.
Onko ne bkt-kumit jo sulaneet maantielle jota aiemmissa viesteissä on alle laitettu?

Tuo sarja mikä mulle tuli, niin niistä oli toinen etunen runkovikainen. Vaihtoivat uuden tilalle kun aikansa jaksoi odottaa ja välillä kysellä. Eikä mulla päivän päälle kiire ollutkaan.. Muuten mennyt ihan ok. Mielestäni hyvät peltorenkaat. Tiellä harvahko hokkiväli ravistaa tietyllä nopeudella. Mutta se on renkaissakin, että hyvä pellolla niin se on vähän tieominaisuuksista pois.
Kohtuullisen pyöreät muuten. Mutta jyrsiä pitäisi jos parantaa haluaa. 6000 sarjan vallukaan ei toki paras alusta ole tielle.
Mitä tuli vlkaistua niin osin passelin hintaisia auran osia. Mitä jäi silmiin, niin postiennakko tai ennakkolasku. Onko asiakaskunta jo sellaista, ettei laskulle enää myydä?
Mutta hienoa, että tule lisää vaihtoehtoja. Kohta voi myös huomata uusia myyjiä "samalla haaskalla" mikä on ihan luonnollista menoa.

Kun toiminta on pienimuotoista, ja pienellä toimijalla pakko tinkiä isomman eduista kuten esimerkiksi online -asiakkaan luottoselvityksistä, hirveistä mainosbudjeteista jne, niin myös perintä ja vastaavat toimet on pidettävä kulupuolelta mahdollisimman poissa. Vaikka asiakas joutuu maksamaan tuotteen etukäteen, tai käteisellä niin varsinkin rahan näillä koroilla, suora välitön toiminta ilman ylimääräisiä kustannuksia tuotteen hinnassa sataa suoraan asiakkaan pussiin edullisempana ostohintana!

Juu kun minä olen niitä harvoja jotka vielä tänäpäivänä myy laskulle, siis lähes kaikki ja kaikille. Asiakkaana mv, harraste mv ja yksityishenkilöt. Tähän mennessä erittäin vähän mitään ongelmaa. Huom tähän mennessä.. Ajattelin vain että onko jossain suunnalla huomattu ettei enää maksella kovin hyvin. Ilmeisesti. Ennakkomaksussa ei sinällään mitään vikaa, eikä postiennakossa. Postiennakkolisää kaikki ei vain halua maksaa.
Mitä tuli vlkaistua niin osin passelin hintaisia auran osia. Mitä jäi silmiin, niin postiennakko tai ennakkolasku. Onko asiakaskunta jo sellaista, ettei laskulle enää myydä?
Mutta hienoa, että tule lisää vaihtoehtoja. Kohta voi myös huomata uusia myyjiä "samalla haaskalla" mikä on ihan luonnollista menoa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Kaasua
: 04.04.18 - klo:08:40
Propaanipullon venttiilinä itellä normi korkeapainesäädin, ei mitään mittareita siinä linjassa. Harriksen setin mukana tuli pulloon kierteellä oleva yhde ja painemittari. Vaihdoin ne tuohon pikakiinnitteiseen malliin kun niitä pulloja yleensä nurkissa.
Hyvin pelaa kun on propaanipilliksi tehty. Asettivehkeisiin joutuu tekemään varmaan joitain muutoksia osien suhteen jos mielii muuttaa eri kaasulle.
Everlasti on pelannut asiallisesti milloin sitä nyt on tarvinnutkin. Silloin kun ostin, sai valita Vakio kinukkipolttimella ta lisähintaan trafimetin pään. Hinta / laatusuhteeltaan asiallinen kone. Käyttö itsellä vähentynyt alkuajoista, sillä usein tulee halvemmaksi ja helpommaksi ottaa tavara valmiiksi leikattuna ja jälkikäsiteltynä.  Ihan uniikkeihin nuo omat koneet on tietysti paikallaan.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 35