Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Ei ole kermajäätelöä jos on kasvirasvasta tehty, ja on sitä laktoositontakin kermajäätelöä.Ite en noita rypsijäätelöitä suuhuni laita.ei mikään voi olla ällöttävämmän makuista.
Kyllä oli hyvää.Yöllä tuli syötyä loput muikut.
Vieläkö Suomen maasta löytys seppä joka hallitsee kyntöauran terien teroituksen?Vai pitäisikö vaan laakistaan ostaa uudet?
Todelliset takosepät taitaa olla harvassa ja onko niilläkään taitoa auran vantaan kunnostukseen.Pelkkä taonta teräväksi ei kuitenkaan rriitä, vaan terään pitää lisätä ainetta hitsamalla.Taonnalla terä ohenee niin paljon että se sitten kuluukin nopeasti.
Itse kyllä aikoinaan fiskars kh vantaisiin hitsasin lisää tavaraa( jotain jousiterästä) ja sitten rälläkällä teritin.Ei mitään takomisia kun ei ollut ahjoa.
Pelkällä hitsillä aineen lisääminen tulee sitten melkoisen hintavaksi.
Mutta jos pelkkien kärkilappujen teroituksesta on kysymys se ei ole kummoinenkaan homma.
Valion Voissa paistetut muikut ja ruisjauhoissa pyöräytetyt,Olvia päälle kyytipojaksi ja Siikli perunaa.Ruohosipulisilppua kermaviiliä ja voita.Jälkiruuaksi talkkunaa AB piimällä mustikkapöperöllä ja runsaalla sokeroinnilla höystettynä.
Voiko kesäeines paremmalta maistua.Nauttikaa
Lienee tuo proace samaa tavaraa hiace, sellainen työkaluksi tarkoitettu.Hiacet ainakin sellaista peruskamaa,ei mitään herkkuja mutta toimii, se kait työkaluissa on tarkoitus.Niin,jos noista uusista malleista on kysymys tuskin niistä kellään paljon kokemusta on.Mutta merkeistä sitten on ford Transit ja toyota niitä pakujen kärkimerkkejä
Radiosta päivällä kuulin, että Venäjällä tuhotaan länsimaista tuotuja elintarvikkeita, Juustoja, kinkkuja ja tomaatteja kipataan kuormista ja ajetaan tiejyrällä littanaksi.Toimittaja totesi, että Putin tekee ison pitsan. Melkoista touhua, onhan ne kuitenkin valuutalla ostettu. Mutta onko tuo enää järkitouhua ollenkaan.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194992861981/artikkeli/lehma+juuttui+kiinni+lantakasaan+hameenkyrossa.htmlTaas pelastuslaitos hätiin, aikoinaan otettiin naapurista apuvoimia jos lehmä oli suo-ojassa tai hevoinen putosi jäihin.
Nykyisin palokunnat hätistelee kissojakin puusta ja talitinttejä pirtistä.
Saakutti kyllä on nykyisin avutonta porukkaa.
Tuolla IKH:lla ilmeisesti tuo L, P ja PP osastos oleva vannas lienisi sopiva jotenkin? Olikohan niissä varsinaisia kärkiä erikseen ollenkaa?
http://www.ikh.fi/Traktori-_ja_konetarvikkeet/Auran_kulutusosat#!7_10_tid21560
On sen verran kuluneet nuo osat jotka kyseisis fältiis nyt on ettei niistä tunnista että millaiset pitäis olla uusina Kiekkoleikkuriosat pitäs sopia kait ihan hyvin.
Tollanen vannas on juuri tuonmallisessa aurassa, siis ei ole erikseen kärkipalaa, se on jossain uudemmissa malleissa vasta.Reikäjakoon kannattaa kiinnittää huomio, että sopii.
Kyntäjä L oli loiva siipi. Maailmanmestaruusaura kuulemma.
Siipimalleja oli ainakin P ja PP lisäksi. Se uusi pitkälapainen KH oli raskas vetää.
L-aurasta KH:n vaihtaneet huomasivat, ettei kuusvitonen vetänytkään enää
kolmea siipeä tiukassa savessa.
-SS-
Tuo pitkä siipi tekee kyllä nätin jäljen, loivasiipsillä ei oikein rinteessä palkki kääntynyt jäi paljolti syrjälleen
Fiskars Kyntäjä oli mallimerkintä 60 luvulla jolloin siipimalli ns. jyrkkä ja lyhyt .KH malli tuli 70 luvulla ns. loivempi ruuvisiipi ja pidempi.Kärjet/ vantaat saattavat sopiakin, mutta siipi on erimallinen.Leikkurien ym.osat sopivat.Vantaitahan noihin auroihin kunnostettiin pajoittamalla,eli uutta rautaa hitsattiin ja taottiin ja karkaistiin.Käyttöohjekirjassa oli jopa karkaisulämpötila.Nykyisin harvassa vain nuo takomisen taitajat.
Tie on edelleen osittain suljettu.Lehtikuvassa näkyy olevan rekka oikein pitkällä
tuolla tienluiskassa.Tuo ysitie Tampereelle on kyllä vilkkaasti liikennöity ja rekkoja kulkee usein pitkiäkin jonoja. Joskus saattaa viikonvaihteessa olla et joutuu liki kymmenen minuttiakin odotteleen että pääsee sivutieltä liikenteeseen mukaan.
Mitä tuo sumppaaminen tarkoittaa?Paalit liian tiukkoja ,solmu ei pidä,lankajarru toisella puolella kireällä/löysässä,naru jää solmimeen/liian kireällä,Lanka oikein pujotettu,solmijassa ruostetta tai rasvaa,lanka tasalaatuista,siinä oleellisimmat.Solminlaitteen yleinen kuluminen voi olla perimmäinen syy.
Älkää laittako kraana vetää syyleriin vain ionisoitua akkuvettä.
Raana vedessä on jos jotakin rautaa magnesiumia ,mangaania ym, haitallisa suoloja jotka eivät jäähdytys järjestelmään millään sovi.
Kait jos sinne pelkkää vettä jäähdyttimeen laittaa,mutta pakkasnestettähän siihen myös laitetaa,ja siinä on niitä suojaaineita mukana.Koskaan en ole mitään tislattuja vesiä laittanut ihan kraanasta vaan ja on pelannut jäähdytys kaikissa koneissa.Jos vesi on ihmiselle sopivaa pitää sen olla myös jäähdyttäjään kelvollista.Näin uskoisin.
Käyttääkö SAS itse akkuvettä "syylerissä" ja omaan syyleriin vissiin sitten tuontivesiä.
Kevättöillä aikonaan verku alkoi hiukan keittää,ihmettelin kovin kun ei aiemmin sitä tehnyt.Heitin sivupellit pois ja hiukan alkoi jäähtymään mutta ei kunnolla.Sit huomasinkin että oli talven jäljiltä pahvi syylärin edessä
Heitin veks ja alkoi lämmöt normalisoituun.Eli se ulkopuolinen jonkun verran vaikuttaa jäähtymiseen myös.Oli likaa tai pahvia.