Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 85 86 [87] 88 89 90

Viestit - jariman

Voi olla tosi isotöinen tai helppo remppa riippuen siitä, et
kuinka lujassa olkatapit on etunavan rungossa.

siis kannattaa käyttää alkuperäistä stefaa, ellei just aivan
identtinen tarvikestefan kanssa, muutaman kympin säästö
kostaantuu jos jo parin vuoden päästä uusiksi...

etuakseli tukevasti pukille/pölkylle. pyörä pois, huolellinen puhdistus
ulkoapäin, navasta öljyt pois, napa auki ,riippuen rakenteesta,
trumpettiputken pultit auki, napa pois, suojaa etunavan runko

irroita olkatappien kannen pultit,(tästä seuraa operaatio josta
ei  ;Dvoimasanoja säästellä välillä ::))
helpoimmillaan lähtee kun olkatapin  kanteen ruuvaa pultin
ja irrottaa tällä olkatapin.
yleensä "tiukassa" eli varovasti teräväkärkistä talttaa ja vasaraa
(5 kg) kyllä se siitä lähtee, samalla kannattaa uusia
olkatapin kartiolaakerit, jos ei ole olkatapissa rasvanippaa..


***olikos sulla 8400 kaupan...vai sekontanko henkilön. onko kone vielä?
[
++++ eri henkilö , ei kokoelmissa 8400 , eikä vaihtoaikeita
lähiaikoina, on muuten kysyttyjä hyväkuntoiset 8400 mallit ja vst.
Voi olla tosi isotöinen tai helppo remppa riippuen siitä, et
kuinka lujassa olkatapit on etunavan rungossa.

siis kannattaa käyttää alkuperäistä stefaa, ellei just aivan
identtinen tarvikestefan kanssa, muutaman kympin säästö
kostaantuu jos jo parin vuoden päästä uusiksi...

etuakseli tukevasti pukille/pölkylle. pyörä pois, huolellinen puhdistus
ulkoapäin, navasta öljyt pois, napa auki ,riippuen rakenteesta,
trumpettiputken pultit auki, napa pois, suojaa etunavan runko

irroita olkatappien kannen pultit,(tästä seuraa operaatio josta
ei  ;Dvoimasanoja säästellä välillä ::))
helpoimmillaan lähtee kun olkatapin  kanteen ruuvaa pultin
ja irrottaa tällä olkatapin.
yleensä "tiukassa" eli varovasti teräväkärkistä talttaa ja vasaraa
(5 kg) kyllä se siitä lähtee, samalla kannattaa uusia
olkatapin kartiolaakerit, jos ei ole olkatapissa rasvanippaa..
900 ei oo ollut mitään isoja vikoja. Ketjut vaihdettu pari kertaa, joku laakeri uusittu. Tuon kokoiseen traktoriin kannattaa katsella 1000 rpm konetta, päästää nivelakselin helpommalla.
++++ 1000 rpm voimansiirto käytössä kaiketi jo vakiona jf 900 mallissa
turha pistää 540 rpm , alkaa akselit "sulaa" jo 110 hv teholla
on vissi kokemus yheltä kesältä.
ni. nykyään junkkarin ts 150 tarkkis, pikkasen pimpattuna versiona,
alkaa vahvistelusta huolimatta "pehmitä" ko masiina, melkein päivittäin
ajossa remppaa.
tarttis löytää vähän varmemman värkin...

vaaka alkaa kallistuun  jf 1050 malliin , aika näyttää.
JF 900 ja 1050 mallit kiikarissa (käytetyt)
onko miten radikaali ero käytännössä ko mallien
välillä, on meinaan pyyntihinnoissa vissi ero
(toki käytetyt yksilöitä)
ko koneiden "heikot" lenkit, eli mistä rovahtaa, eli tarkemmin
syynätä
jf 900, millainen ero uuteen 955 malliin käytännössä

jf 1050 metallinilmaisin , riittävän herkkä/vikahälytyksiä?

kestääkö 160 hv teholla jf 900  vai suosista 1050 malli
Etola, halikon kumipalvelu, ym  alan kumitukkuliikkeet,
riippuen siitä mistäpäin suomea asustelet.
Nostolaite vai hinattava niittomurskain?
murskaintahan pystyy säätämään korkeus/etäisyys suunnassa
suhteessa teräpalkkiin, eli kannattaa kokeilla säätöjä
eri asennossa, tehdasasetus ei välttämättä ole sopiva.

oire viittaisi siihen et murskain liian yläällä/takana , eli säätään
vaan
siis tarkoituksena olisi laittaa noita muovikontteja muutama kärryyn, yhdistää ne putkella toisiinsa ja laittaa uimurilla oleva astia maahan ja laitumelle vesihuoltoon. Ongelma tässä nyt on se että miten hoitaa tuo putkitus toisiinsa siis millaisin liittimin? Hanan kautta vai erillisellä liittimellä säiliön läpi? Onko joku ratkaissut tuollaista ongelmaa?

Sama mielessä. Yhtä pönttöä käytin pari vuortta takaperin. Sen säiliön hanan kierteeseen löytyi nurkista öljykannusta sopiva korkki. Siihen laitoin läpivientiin sopivan letkuliittimen ja sitä rataa sitten. Ongelma on uimurissa, eli mistä saisi riittävästi virtaavan uimuriventtiilin, joka toimisi jotenkin tuommoisella pienellä paineella?

+++++ soita Jusmara oy,lle  (lapua) tekevät juottovesikärryjä
ja myyvät erikseen uimuriventtiiliä, on muuten aika simppeli
venttiili, toimii hyvin ja vettä tulee vapaalla paineella hyvin.]
Kasvintuotanto / Kirppoja havaittu?
: 01.06.08 - klo:19:28
Onks kirppoja havaittu rypsikasvustoista?
keväämmällä ainakin jotain havaintoja maastullin ja farmitin
sivuilla, mites maakunnissa?
ite en ole ainakaan vielä havainnut rypsillä, jus tullut pintaan
on kyllä "teho"tarkkailussa, näin ainakin pirkanmaalla
Tää vois olla käytännössä aivan kätsy systemi, päistetarve
pienenee, samoten veksailu, käypi etupainoista samalla.

ei aivan mahdoton rakennella, sopivan kokoinen hydr, napamoottori,
ja etunostolaite (2-toiminen) sekä pyörä. montakohan
pongataan syksyn kynnöillä? ;D tartteepi rakennella
naapurien kiusaksi
Emännyys laitto sut sit liekaan ;D
eipä käydä baarissa turinoimassa ::)
Melkein vikojen kopio ::)
Oma hama, kolme siemenvannasta vääntyi simultasta
peruuttaessa, ja hydrauliletku mosahti,pikkujuttuja kummiskin
Maaginen raja meni rikki! eli moottorilöpö maksaa jo
yli 1€/L , voi helkk**** kuustoista  ja tietty farmarit
tyhjinä, olis vaan pitänyt alkutalvesta ottaa farmarisäiliöt täyteen
vaikkakin väli/talvilaatua olis ollut.

Pakko hommata lisää, touot jus sai tehtyä, kuluu sitä kesänmittaan
jonkinverran, viimeksi kun hommasin moottorilöpöä, hinta
noin 0,60 €/l  pikkasen on kallistunut, olis kannattanut hommata
viimevuonna 5000 L farmarisäiliö lisää, olis tienannut hintansa
melkein kättelyssä.

mites muilla , farmarisäiliöt tyhjinä, tilaten vaan minimitoimitus
kerrallaan, eipä juuri ole hinnalla eroa, ottaako 1500 L tai
5000 L.
 >:( ???
Käytä laadukkaampia pikaliittimiä, mm Faster pikaliittimet
pus-pull paljon kätevämpiä käyttää kun normi italo/kiina liitin
eli, vaikka pikaliitin tulee kiinteästi kiinni, mut pikaliittimen
päälliholkki liikkuu kumpaankin suuntaan, helppo kytkeä
vaikka vähän jäännöspainetta, eikä sotke niin paljon öljyä
ympäristöön.

seuraava askel on ns. paineellisena kytkettävät pikaliittimet
eivät kyllä  käy normaalien pikaliittimien kanssa keskenään.

ja sitten on tuo ryhmäpikaliitin, ei hassumpi jos päivittäin
useita "sulkeisia"
Onko ruiskutusuuttimet testattu, eli jos suutimet
kusee tai tukossa, eipä ole häävi käyntiinlähtö.

moottorilöpöä kaiketi tankissa ,eikä suinkaan lämmitysöljyä,
tämä seikka yllättää vielä monet satunnaiskäyttäjät,
lämmitysöljyssä ei setaaniluku ole kovinkaan kummonen,
tietää käynnistysongelmia.
taikka sitten ilmavuoto imupuolella, joskus aika kinkkinen
metsästettävä.

tsekkaa nämä ennen ruiskupumpun remppaa.


 Mienkän se on jos on kone valmistettu suomessa ja tehdas myynnyt
 sen saksaan ja nyt meinaa ostaa sen tänne pohjolaan niin onko siinä sitten ce-merkintä?

Periaatteessa kaikki EU- alueelle markkinoidut vehkeet pitäis olla
CE- merkittyjä , oliko -95 vuodesta eteenpäin, tietty
maakohtaisia eroja (entiset itäblokin maat)
kannattaa tosiaan varmistaa, et CE- merkki aito

tosin voi olla, et kone myyty saksaan ilman CE- merkkiä, saksasta
sit "itään" eli EU ulkopuolelle.
Sivuja: 1 ... 85 86 [87] 88 89 90