Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8

Viestit - erakko

Pitää kalibroida..ehkä semmosen 500h välein riippuu vähän mitä sillä koneella tekee. Ei ole iso homma ja pystyy ite tekemään ohjekirjan opastuksella.

No hyvä, että on jotain tekemistä kirkonmenojen ajaksi...  8) Luulis sitä tunnissa sen kerkeävän ohjelmoida!?  :P :D
Lainaus

Edullisia nuo TM:t oli uutenakin. Ei nuo vaihtokoneet minusta ole mitenkään erityisen halpoja siihen verrattuna mitä koneet uutena on maksaneet.

Pienemmän TM:n kanssa oli alkuun monenlaista pientä, mutta sen jälkeen kun huolto sai takuuseen loppukokoonpanon valmiiksi, laite on toiminut ilman ihmeempiä ongelmia.



Nh on kyllä olleet aina halvempia kuin kilpailijat (lukuun ottamatta joitakin poikkeuksia) ja muistaakseni juuri nämä TM:t oli selvästi halvempia kuin sen hetkiset kilpailijat.

Näin alkutuntumasta voisi todeta, että olette olleet tyytyväisiä Tm:ään ja miksipä ei, jos on päässyt vähillä remonteilla päässyt. Olen kuullut, että tämä vaihteisto pitäisi kalibroida tietyin väliajoin, jos haluaa että se pelaa hyvästi. Onkohan tässä huhussa perää ja minkälainen "urakka" se on tehdä?

Edit: No tiedä siitä kuumeesta... Ei se ainakaan liian korkeaksi nouse, kun lompakkoa tutkii, mutta ei sitä koskaan voi tietää...
Näkyy nuita kuitenkin olevan vaihtokonelistoilla useita. Toisaalta vähän ihmetyttää, että miksi on noin paljon ja halvalla, mutta jos niitä on myyty aikoinaan niin paljon...

Onko ne täppäri-isännät lumitöissä, kun ei ole keskustelu tämän kuumempaa? Vai kulunut aihe?
Kiitän!

Mutta aika v:mäistä lukea tuota vanhaa agronettiä, kun ei näy nuo ääkköset ja öökköset ja sitten tuo järetön vastauksien järjestely. Siinä on saatna keskisormi krampissa kun selaat edestakas noita vastauksia ja etsit seuraavaa vastausta. Kouristuksia on varmaan vielä huomennakin keskisormessa! Ei mene vain minun järkeen tuo vastausten järjestely...

Vaan kiitokset vaan vaivannäöstä!

Ja eikun selailemaan noita sivuja kaikesta huolimatta!
Mojensta vaan foorumilaisille!

Sohaistaan taas ampiaispesää ja nostetaan ikuinen traktoriväitös pinnalle.

Tekeekös tuollaisella jäteöljynvatkaimella (ts. Nh tm 190) mitään vai kannattaako kiertää kaukaa?? Olis muuten suhteellisen edullisia yksilöitä myynnissä Suomessakin, jos vertaa muihin kokoisiinsa. Tuohon 30000-50000 eskon haarukkaan löytyy useita koneita. Tietenkin ajettujahan nuo on jo 2000-6000h, mutta en usko tuon vielä olevan ehdoton maksimi kyseiselle traktorille. Pistäkää kokemuksia nuista Tm:stä ja Mxm:stä ja lähinnä noista isommista.

Mitä tyyppivikoja näissä on? Sehän on ihan varma, että jotain on jokaisessa merkissä, vaan kun tietäs minkälaisia. Ihan eniten hirvittää tuo "nappivaihteisto" kun ei ole aikaisempaa kokemusta (lähinnä kestävyys). Vetohommiin luulisi olevan hyvä peli tehojensa ja painonsa puolesta. Mitenkäs on tuon kopin hiljaisuuden laita? Onko kuinka paljon meluisampi kuin nämä uudet Pumat ja Nh T70x0 mallit?

(Saattaa olla arkistossakin juttua jonkin verran tästä aiheesta vaan kun en avuttomana löydä. Pistäkää linkkiä, jos teillä on tiedossa, missä jauhetaan tästä aiheesta.)
Nyt on ihan pakko:

Tästä ei puutu muuta kuin Ojala alkaa haukkua Fendt:iä, nii on agronetin kirjat sekasin ;D :D ;) :)
Jos se tapahtuu niin minä olen Mooses... :P




Ps. Ei millään pahalla Ojalaa kohtaan! Kaikkea hyvää sinulle Ojala, nyt ja jatkossa!!
Eikös se ole vain parempi kun rehua tulee :D :D

Meillä laitetaan joku 60 litraa per kuorma ja sillä on säilynyt, samallalailla kuin apemieskin :P
Ei ole mitään kiirettä niiton jälkeen. Meillä kuivatetaan ainakin vuorokausi ja sitten vasta keräämään. On muuten kuormien painossa älytön ero kuivan ja märän välillä. Jos tietysti haluat ajaa märkänä, joudut tinkimään kuorman koosta että ei tule niin pahoja uria. Kyllä se rehu säilyy jos kunnolla happoa laitetaan eli se 5 l/tonni on ihan hyvä(eikös se joku 5l/t ollut suositus?)!! Joten jos noin 72m3 vaunun laitat normi kuivaa heinää täyteen kerty painoa noin 14t*. 5x14=70 litraa kuormalle nii on kumma jos ei säily!

*Kv:ssä oli juttua tässä kuukausi sitten siitä Kronen ZX:stä ja siinä oli punnittu sen kuorma. Se oli siis jotain 72-73 kuutiota ja painoa kuormalla oli ollut n. 14 tonnia jos nyt oikein muistan. Lukekaa se Kv:n juttu ja tarkistakaa!
Kyllähän se happo pitemmän päälle on huonoksi koneelle, mutta kumpi on tärkeämpi hyvä säilörehu vai se sinun hieno noukkaris?? Kumpikohan noista on tuotannon kannalta parempi? Sitä voipi taas jokainen miettiä ihan itse! :-X
Hapollahan meillä ajetaan!! Ei niillä stanan biologisilla aineilla ole vielä meillä pärjätty--> rehu homehtuu!

Yllättävän hyvin on maalit pysynyt koneessa olettaen että koneella on ajettu hapolla ennenkin. Noukkimesta on jonkin verran maalia lähtenyt ja sitten tuosta tukivarren tapista niin kuin e0777 sanoi. Mutta sehän on ihan varma oli kone mikä tahansa, että pidemmän päälle maalit lähtee hapolla ajattaessa!!

Ja siitä vertailusta Jumbon ja Gigan välillä: Jumbossa on eri luokan voiman siirto vrt. Torroon (tietääkseni?) Jumbon leveä noukin on kyllä hyvä, entiseen kroneen verrattuna (kronessa vain 180cm).

Älä nyt mene vain ostamaan suoraan sitä kalleinta vaunua, vaan kilpailuta, kilpailuta! Aika törkeitä hintoja noilla uusilla vaunuilla, ja joillakin käytetyillä!
Sehän on ihan yksilö kohtainen asia, minkälainen vaihtokone on. Jos on mahdollista, kannattaa pytää konetta kokeiluun tai edes kysellä koneen taustoja. Meille Jumbo tuli käytettynä pari kesää ajettuna, mutta ainakaan vielä *kop, kop* ei ole ollut mitään ihmeellistä vikaa.

Ja siihen en mene sanomaan mitään, että mikä merkki on paras, sillä kaikissa on omat hyvät puolensa. Mutta näin alku kokemusten perusteella Jumbo on tuntunut ihan luotettavalta ja lujalta peliltä vai mitä Kyntäjä ;) ?
Ja JUMBO imee kans hyvin 3x3,5m  vai mitä mieltä olette JUMBOLAISET? 8) Vetokoneesta loppuu tehot tuon edessä! Tai no minkä noukinvaunun edessä voi olla liikaa tehoja ??? ???

Älä hupata,ei lopu,ainakaan nyykkäristä  ;).3x3,2 karhoa 15-20km/h.
No tapista löytyy 255hp ja 1000nm koneesta.
Nii ja 6600 jumbo.

Seuraava vaunu on strausmanni tai pöttingeri


Harmi, kun ei tiedä paljon tuosta meidän pikku puutarhatraktorista on otettu tehoja pihalle >:( Ehkä suurin ongelma on kun ei riitä välillä paino traktorissa, mutta sillon mennäänkin kuskin taidolla :P

Aivan liian vähän tulee meilläkin korjuuta tuolle vaunulle :'( Saisi olla paljon enempi. Jumbo 7200 ja kesässä noin 200 hehtaaria, joskus enempikin.
Ja JUMBO imee kans ihan hyvin 3x3,5m  vai mitä mieltä olette JUMBOLAISET? 8) Vetokoneesta loppuu tehot tuon edessä! Tai no minkä noukinvaunun edessä voi olla liikaa tehoja ??? ???
Tämä on kyllä aika sekava juttu, tämä maksi kokonaispaino kärrissä ??? ??? Pistäkäähän nyt jostain selvää faktaa pöytään... Vai onko tässä kohta tuomittava Kjellmannin hieno jätti kärri laittomaksi :D
Nii ja teriähän oli 45 kpl:tta. Meillä pyritään vaihtamaan uudet terät noin vuoden välein niin säästyy suuremmilta teroitus sessiolta. Joka teolle lähetään joko uusilla tai teroitetuilla terillä (ainakin yritetään).

Tuon teroituslaitteen huono puoli on vain jos on vääntyneitä teriä, nii mitähän siitä tykkää?? Hioo varmaan puolet terästä pois :D Ja kun itse tulee terät käytyä läpi niin voi tarkistaa muutkin asiat, kuten terien rullat ja puhistella teräpalkki ynm.

Ite olen ottanut tavaksi käydä aina muutaman kuorman välein vilkasemassa teriä, että onko kaikki kondiksessa. Huomaapahan jos on joku terä irronnut katkennu. Ei muuten loppujen lopus ota aikaa paljoakaan, kun tyhjennyksen yhteydessä käy kahtomassa. Tuleepahan itellekin muuta kuin traktorissa apaattisesti istumista.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8