Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8

Viestit - erakko

Ajatuksena vierastan kouruja pöydällä, vaan ei mulla niistä kokemusta ole.


Jännä, muuten miten kourut ovat hävinneet navetoista, vai onko niitä ikinä ollutkaan?? Ovat siinä mielessä helppoja, että ei tarvitse olla milloinkaan pukkimassa rehuja elukoiden eteen! Jos huonoja puolia haetaan hakemalla niin ehkä puhdistus ei ole niin helppoa, mutta aperuokinnassa tästäkään ei tule niin suurta onglemaa. Yleensä pojat ovat syöneet kourut tyhjäksi ja ei ole tarvinnut kuin käydä murut työntämässä pois. Sanotaanko, että vähän makuasia kummat tekee. Kummassakin omat hyvät/huonot puolet.
Olen ollut ihan tyytyväinen tuohon pystyruuvi vaunuun, ainakin noukinvaunun rehulla pelaa vallan mainiosti! Joskus olen huomannut, että jos on oikein läpimärkiä paaleja (vettä valuu), niin paali voi holvautua vaunun sisälle johonkin laitaan, kun tekee ison lastin. Tietysti terien terävyydellä on vaikutusta.
Tuntuisi vaan, että pystyruuvi vaunut on kestävempiä, sillä ruuvit ei joudu kannattamaan koko lastia.

Oletko ajatellut ruokintakourujen tekoa? Tarpeeksi syvät ja leveät, kun on niin kouruihin saa jopa parin päivän eväät. 4m leveä pöytä on liian leveä jaettavaksi kummallekin puolelle, jos ei ole kuljettimia. Kehoittaisin kuitenkin tekemään leveämmän pöydän ja jakamaan aina toiselle puolelle kerrallaan, tuntuisi vaan helpommalta.
Terve kaikille!

Kyllä 3,5m niittokoneella niittää hyvästi n. 30 hehtaaria yhdeksään tuntiin. Itse lähin niittämään viime kesänä puoli viideltä illalla ja olin niittänyt puoli kahteen menessä 7+8+14 hehtaaria ja ajelin ihan rauhallisesti. Muutaman tauonkin siinä kerkes pitämään. Kauimmaiset lohkot n. 2km päässä toisistaan eli siirtoajoa ei pahemmin tullut.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 22.01.10 - klo:15:52
Joo kyllä minä nuo ls-linjat ynm. olen tiennyt, mutta tuota vain kyselin että onko power beyond=paine ja vastaus tulikin jo; on. On meilläkin maxxumissa nuo vapaapaluu+ls-linja+"Power Beyond" , mutta jälkiasennuksena ne on siihen värkkäilty.
Eipä taida olla montaa merkkiä, jossa nuo kolme on jo vakiona? Kyrpii aina alkaa värkkäilemään niitä, kun konetta vaihtaa...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 21.01.10 - klo:19:33
Eli niin kuin olen ajatellutkin...
olisivat vaan saaneet laittaa tuon jo vuosituhannen alku koneisiin vakiovarusteeksi.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 21.01.10 - klo:18:38
Tervehdys!

Kerrankin asiallista tekstiä! Kertokaahan tietämättömälle, mikä tämä Power Beyond on? Onko se siis ns. paine puolen letku, joka antaa esim. noukinvaunun ohjauspöydälle öljyä tarvittaessa? Jostain olen saanut tällaisen käsityksen, mutta tiedä sitten onko näin.

Oletteko muuten pistäneet merkille, miten huonosti (ainakin tähän asti) traktoreissa on ollut näitä painelinjoja ja ns. tunnustelijalinjoja sekä "vapaapaluulinjoja"? Näitä muuten tarvitsee nykyään melko monessakin työkoneessa, esim. noukkarissa jne.
Sanoppa muuta! Myönnän kyllä, että eihän se mahdottomuus ole, mutta sovitaanko, että painetaan asia villasella ja jokainen on siinä uskossaan kuin haluaa. Ei näytä tämä asia muutenkaan etenevän ollenkaan...
Tompan kanssa myös samaa ihmettelen...

Btw eikös jossain laissa ole määrätty, että aisapaino saa olla korkeintaan 3t tai jotain sinne päin? Tämä siis maantiellä, ei suolla, joten älkää sotkeko tätä mitenkään siihen.
Pistäkää linkkiä, jos on jollain sivulla näistä aisapainoista ihan virallista tietoa. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta tuntuu niin uskomattoman suurilta painoilta. 7 tonnin traktorin paino lähes nelinkertaistuisi, jos siihen lisättäisi 20t painoa (yht: 27000kg) Mitähän traktori tästä tykkää?
Eikös vaihtoehdot oo vähissä jos ajovoalle tarvis.
Vallu ja NH,jos tm155 pieni niin sitten Vallu.T190 tms.
On kai Jdtäkin ja mf ym käytetty...
molemmat takapainosia. ei hyvä. ja näissä vielä ruukaa olla koukku niin takana että pelkkä vesisäiliö ei riitä keulassa painona. ja jos päälleajoaumaa teet niin etunostolaitteeseem kunnon puskulevy ja lisäksi vesisäiliö niin pitäs alkaa eturenkaillekin olla töitä. kerran puhuvat että vapon jmk-40 aisapaino ois 14 tonnia. eli vanteet lujilla. pinnapultteja repullinen varalle. niitä saa vaihtaa. kokemukset tosin tuosta jmk 40stä vankkurista ei ole. sillä tietenki aisapaino pienempi. tuossa kuva http://www.nevalle.com/galleria/displayimage.php?pos=-538 jos ja kun ;)´ostat valtran niin ota äänenvaimennin pois. pysyy pakosarja puhtaanpana


Aisapaino 14t?? Hahhahah, ja minä oon erakko! Mieti nyt vähän, ei siinä minkään perus traktorin akselit, perät, koukut ynm. tuota kestä! Ei ainakaan pidemmän päälle. Ei s*****a ihan sama kuin menisi jumalaton peräkauha perässä hiekkamontulle ja sanoisi pojille, että pistäkääpä kymppitonni hiekkaa tuohon...


Mutta mikäpä minä sitä olen asiaan perehtymättömänä sanomaan, että eikö olisi. Pistäkäähän mustaa valkoiselle, niin tämäkin erakko alkaa uskomaan, että voi olla noin isoja aisapainoja.


Edit: Muokkasin tekstiä, että kukaan ei siitä loukkaannu
Asiallinen alotus ja perseelleen meni jo yhen viestin jälkeen.

Tarkoitatko tuota minun viestiä?  :-[
New Holland TM 190:iin ei minun tietääkseni saa/ei ole saanut ajovoimanottoa. Enemmän suosivat soilla TM 155:sta, kun näihin on saanut ajovoimanoton ja ihan mukavasti näistäkin saa tehoja irti vai mitä nyyskyn miehet?

tm 190:ssä on vakiona moottorissa HUONO alaväänto että kannatta hieman virittää


Eikös näissä koneissa ole jo sähköiset pumput, eli ei viritellä enää ihan vaan ruuvia vääntämällä? Lastuillako näitä viritellään, vai tehdäänkö moottorinohjaukseen muutoksia? Vai miten se nyt oli? Prkl kun ei ole enää tavallisia rivipumppuja... oli ne vaan niin hyviä!
No, onko sulla sitten sähköiset nuo ulkopuoliset hydrauliikkaventtiilit? Olisi se perhana kyllä mukava, kun olisi sähkötikku etukuormaajalle. Veisi vielä siltä samalta lohkolta taakse venttiilit, nii aijai, että olispa namu monessa hommassa. Taitaa vaan hintaa tulla tuommoiselle viritykselle.

Mitäs luulette, onko tuosta 72m3 noukkarin eteen? Painonsa ja tehojen suhteen? Siis jos ihan vakio pelistä puhutaan. Virittelyssä on aina omat riskinsä, mutta luulisi tuommoisen 20hp voivan lisätä ilman suurempia vaaroja, vai onko parempi pidättäytyä siitä leikistä?
Erakolla tulee 190 varmaa noukari eteen.Tuomas varmaan näkiki miten jumbo nieli karhoa savimäessä.

255 löytyy tapista tehoa porintehotuonnin lastulla.Pelto ja voa hommissa tehoa on mut maantienopeuksissa
hieman tehot kadoksissa.

tuonti 190 monesti syöttöpumput vaihtamatta,bosch laaturongelmia-> suomikoneissa pumput vaihdettu takuuseen.Rovaniemellä huoltavat pumpun n.1000€,vaihtavat melkein sisuskalut uusiin.

alkupään koneissa lohko häikkää sähkölohkoissa,mekaanisilla vivuilla ei tietenkään.
mut sähölohkot helv.hyvät käyttää.

oma massaa omalla koneella 9450kg

vaihteiston kaliprointi 5 min homma

jos paineakku kappaleina vaihteistossa vaikuttaa myös näihin vaihteiston toimimisiin huomattavasti.
Kun aina puhutaan näistä laatikoista ns repijöinä.

Lumityö koneissa vetolevy tiukilla jatkuvalla suunnanvaihdolla.450€ maksaa + vaihto työ.
Kestää 3500-5000h kovassa käytössä,tieajossa +20 000h

Hydr suod kun vaihtaa 500h välein ja öljyt 1000h välein niin hydr on äänetön.

Kopin melua saa todella paljon pois yhdellä 1m2 äänieristysmattoa penkin alle,onvaan pelkkä verhoilumatto vakiona,voi verrata pumaan/7000

vaihteistoa en ole sääliny,kärsii pykältää isommalle latta pohjassa ja kuorman kanssa myös pienemmälle
varmaan kestävämpiä powershift vaihteistoja,anturi vikoja lukuunottamatta.nekin johtuvat anturien valmistajista,ovat korjaantuneet nykyään huomattavasti.

siinä alkuun

nimim. seuraavakin traktori on cnh

Tulee, jos tulee ei voi tietää... money money money ratkaisee.
Eikös sulla ole nyykkarissa triman kuormain? Onko sulla siinä sähköpöytä ja -tikku?
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8