Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]

Viestit - erakko

En tiedä siitä oikeasta vaihteen vaihto tyylistä, mutta ite ainakin tyhjiltään lähen liikkeelle joko 2 tai 3 alueelta. Siitä sitten 4 alueelle ja sitten vasta pikavaihteita käytän. Kuorman kanssa teen esim. tälleen: 3 alueen 2 pikavaihteelta 4 alueen ykköselle, mutta mikäpä minä olen sitä neuvomaan! Ajamalla oppii parhaiten. Onneksi olkoon uudelle ostokselle Viiamäkä :)
Kyllä se varmaan tankissa pyörre käypi, kun tuonne 3500 kierrokset ja ruuvit irtoo tärinästä. Sorry kirjoitin väärin tässä aikaisemmin, laakeri on ehdoton!!!
Joo jarruja kannattaa käyttää säästellen! Tiedän yhen mx casen, jonka nopeus 70km/h pintaan valehtelmatta. Nopeutettu ja kiertää tuonne lähelle 3500 kierrosta. Kyllä niitä osaavia nopeuden lisääjiä aina löytyy 8) Perän ulina tulee kyllä kaupan päällisiksi, jos nopeutat, mutta ei ole häiritsevä, kun tottuu. Ulinata pitäs kuulemma hiljentää x-1r lisäöljy. 38 renkailla pärjää vallan mainiosti.
Kyllä tuo meillä on hyvin kestänyt (case mx 135) veto hommissa ja pellolla. Jarruja kannattaa käyttää säästellen, jauhautuvat helposti jos öljyt kuumat ja jarruttaa kovasti. Tehot kyllä riittää pienellä piristyksellä mainiosti 8) Nopeus riittää hyvin vetohommiin ;) Etukuormain olisi hyvä olla, kun ei ole jousituksia. Hydrauliikan tuotto on varmasti riittävä. Tyytyväinen olen, koska olemattomilla remonteilla päästy. (Joo nyt on kyllä jo pakko myöntää, että viimeiset kaksi kesää ei ole ollut mitään Casen kulta-aikaa, sillä on ollut koko ajan pientä remonttia. Nyt se sitten alkoi :( )
Kertokaapas raatilaiset mistä löytäisi paskakärryn, jonka tilavuus saisi olla suunnilleen 16m3 pintaan ja hinta korkeintaan 14000€ (mielummin alle)?? Perkules, kun on noitten uusien vaunujen hinnat noussu pilviin >:( Ei oikein tekisi mieli laittaa puolta omaisuutta paskakärryyn :( Omatekoiset kyllä jäävät halvemmiksi, mutta laadusta ei voi olla aina täysin varma :-\ Kertokaapa hyviä vaihtoehtoja??
Suunnittelu vaihees tuo täälläkin vielä on, mutta jospa se joskus toteutus, kun vain löytyis sopiva yksilö 8)  :-\
Tarkoitin lähinnä näitä D-mallin (vai mikä se nyt olikaan??) eli ihan uusimman mallisarjan sopivuutta 980 sovitteisiin. Mutta kyllä 690 kelpaa, jos vain löytyisi. Missä Ojala näit myynnissä näitä kuormaimia ???
Onkos Ojalalla kokemusta asiasta vai onko esson baarin juttuja  ;) ? sori oli pakko :D Niin uudet aisat siis kävisi?? Ollaanhan me mietitty, että voishan sen uudenkin laittaa tietysti, mutta tahtoo olla meleko tyyris >:( ja kannattaako enää laittaa tuohon traktoriin uutta kuormainta ???
uskoisin että sopeisi vanhoihin sovitteisiin kysyppä sitä joltain fiksummalta
   Heh luulin,että niitä viisaita löytyisi täältä agronetistäkin! :P 8)
Se on vähän pikkuinen tuo 760 kuormain 135 maxumiin. Mutta ei siinä, hyvä että laittoja osoitteen tänne :) Lisää vaan!!
Olen aikaisemminkin kysynyt asiasta, mutta aattelinpa kysästä vielä uuestaan. Ei kellää olis jääny tai tiiossa että olis myytävänä quicken 980 aisoja?? Perskules kun olis tarvetta. En oo ite netistä löytänyt, vaikka olen vuoden päivät etiskelly ja seuraillut vaihtokone laaneja. Nii ja sitten vielä semmoista, että onko kellään tietoa, että käykö nuo uudet aisat (d75) vanhoihin sovitteisiin?  ??? Sovitteet on leveätä mallia (um). 
Noh kaikkihan sai alkunsa siitä, kun siitä koukunlukitus palikasta katkesi toinen kiinnityspultti (korjasimme sen)=lukitus ei tominut niin enää,että pelkällä nostolla ylös menee lukkoon. Autan kädellä työntäen sitä ja sitten kerran en ollut laittanutkaan kiinni sitä ylhäällä käyttäen. Siispä ajatuksissani tyrkkäsin lukituksen kiinni ja tietysti nostolaitteet alhaalla ja loput voit arvatakin, kun nostin nostolaitteet ylös!! Vattu!!  >:( Kyllä lähti voimasanoja ilmaan  ;)
Kuten tuossa yläpuolella sanottiin, nostin pöljyyksissäni lukitus tappia vasten ja NAPS... poikkihan ne  >:( huolimattomuutta!!  :-\
Kyllä se on hydraulinen teleskooppikoukku, mutta mitäs se tähän liittyy?? Nii ja kun lukitus on mennyt rikki niin olen aina uuden laitttanut tilalle. Tietysti saattaa sekin vaikuttaa kun tuli katkastua hölmöyksissään koukunnostotangot :'(
Tuossa korjatessa jontikan 6610:in koukkurustinkia tuli mieleen, että onkos muilla ollut onglemia sen kanssa? V*tuttaa vaan, kun ei saa välillä kärryä pois perästä  >:( Niin sieltä hajoo monesti semmoinen lukitustappi ja jousi on myös kerran hajonnut. En vain tajua miksi sen lukituksen pitää olla niin vaikeasti tehty  ::)  , noh hyvähän se on kun pelaa 8)
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]