Iqan-ohjattu Black Bruin -veto joka juttelee Valtran Directin kanssa ja säätää ajonopeuden vaunulle automaattisesti traktorin nopeudesta, veto tulee nokkapumpulta max. 240 litraa/min.
Valtukin aika varusteltu, mainittu myös että hyttiä muokattu/levennetty sisäpuolelta, tai hetkinen " Complete reconstruction of the cab " eli hytti uusiksi
Tuosta tuli mieleen taas kysymys että miksi moinen ?
Valtraanhan saa kaikkien lootien kanssa ajovoimanoton, joten eikös se täysin mekaaninen veto vaan kuulosta paljon houkuttelevammalta kuin hienot sähköohjaukset.
Tuossa Black Bruinin säteismäntämoottorissa jouset vetää männät pois kehältä kun ei järjestelmässä ole painetta eli vain moottorin kehä pyörii vapaasti mukana kun ei vetoa ole päällä. Pieni pyörivä massa on eduksi siirtoajossa jos vertaa siihen että mukana pyörisi kaikki mekaanisen vedon osat.
Eduksi on myös niin kuin muut sanoivat: pienempi paino ja ketteryys, esim vedolliseksi teliksi aika siro:
http://www.lantbruk.com/sites%2Flantbruk.com%2Ffiles%2Fnewspilot%2Fanders-skordare4.jpgKetjuteli ehkä lähimpänä, ratastelit kolhoja?
Ja nuo keskieuroopan apinahäkit saa varmaan täällä unohtaa, kuka ajaa sellaisessa ryteikössä tuliterällä traktorilla että tuollaisia suojia tarvii? Metsäkone on sellaista työtä varten.
N4:seen palataakseni, onkohan suunnittelussa otettu mitenkään huomioon se, pääsekö sillä ehjänä metsästä sataunnaisajolla, eli varovaisella ja harkitsevalla ajolla, ei mitään kannonnokassa kiikkumista?
Jos vaikka sen verta olis osat sijoitettu ettei esim. pieni ranka tai iso risu pääsisi altapäin tökkäämällä rikkomaan paikkoja mutta sekin vaatii jo vissiin panssarin?