Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe diesel100  (Luettu 7649 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10394
Vs: diesel100
itellä tuo valumöntin vetenerotin on seinän toisella,   siis kylmällä puolella ja samoin on tuo suotinkin..  ja kun syskyllä laskin vesiä pois erottajasta ni ei pahemmin ollu vesiä siinä mut hyin oli kertynä suotimeen..    saa ajaa hopan aika kuumaks ennenkuin tuo sulais..   joten jäänestoa tankkiin..                missään muussa miulla ei ole moisesta ollu aikasemminkaan mitään huolta mut tuossa 605 mallisessa...   noooo, pohosen oloihin tehtynä.

No sanoisin kans , että jos jäätelön laittaisi pö suodattimen paikalle, niin ei se sulaisi vaikka kone oli kovankin ajon jäljiltä. Toki jos vetäis jotkut vällyt päälle  8)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7174
  • karkki vai keppana?
Vs: diesel100
TosimiehetTM pärjää kesälaadulla ympäri vuoden,  toiset käyttää talvilaatua ympäri vuoden, osa tarvitsee litkuja.
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi ;D
Oikein hyvää joulua!
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69041
Vs: diesel100
kuin myös ja kukin taaplaa tyylillään,   mut ei muiten mallin mukaan ala kouhottaa...

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1945
Vs: diesel100
Näin kun en ole tosimiäs ja en pärjää edes talvilaadulla. Kummasti tasoitti käyntiä ja löytyi fiudeen tehot kun lorautti tankkiin nyt kun tuli pakkaset.

Paljonko se bensan annostus on löpön sekaan? Eikö sitä käytetty ennen pakkasilla? Ei nyt tietenkään mihinkään nykykoneisiin voi laittaa…

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69041
Vs: diesel100
oliko jotain 3-5% pensan määrästä?    muistelen moista..   mut mitä teköö nuo pioaineet nykyään?     tiiselin sekaan en uskaltais laittaa...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7174
  • karkki vai keppana?
Vs: diesel100
Taisi olla -80 luvun kammio Volkkariin max 30%. Tämä siis käyttöohjeessa, koskien varmaankin kesälaatua.
pessimisti ei pety!

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: diesel100
Täys hyppäys sivulta oli jossain juttua ja lisäaineista dieseleihin
https://www.polarautovaruste.com/p10147-liqui-moly-diesel-parafiinin-sulattaja-150-ml-fi.html
Parafiilin sulattaja, kai ennen pakkasten tuloo sekoitettava joukkoon?

https://www.fixusnet.fi/fin/polttoaine_lisaaine-p-1096555-51577/
Setaanin korottaja eli syttymisen helpottaja, sekin ennen pakkasten tuloa kaadettava?

Meillä on yks vanha deutzi joka vailla hehku tai roikka mahdolisuuksia ja nytten pyhän yli lämpimässä hallissa että huomenna saa käyntiin. Mutta tekis mieli kokeilla tota setaani ainetta nyt kun luvattu kylmää

DEUTZ StartBoost ja DEUTZ Flowboost vielä tujumpaa ainetta, 1 /1000 sekoitus.

Kai jotain semosiin ongema koneisiin, ehkä?

Viimeksi muokattu: 01.01.24 - klo:15:47 kirjoittanut klapikasa

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3835
Vs: diesel100
Miten ihmeessä sitä vettä tulee polttoaineeseen ja tankkiin jos ei sitä ihan varta vasten sinne laita. Tuo säiliöiden hikoileminen on myös hiukan sellanen kuvitelma. Eri asia sitten on kesälaadun hyhmettyminen, siihen ei lisäaineet auta eikä mitkään pensa lisäykset. Aine pitää vaan lämmitä niin parafiinit sulaa. Tänä aikana kun olen noiden koneiden kanssa räpeltänyt, vesiongelmia ei ole ollut, kesälaatu on joskus jämähtänyt yllätyskylmien tullessa. Siitä viisastuneena on talvilaatua tankattu hyvissä ajoin syksyllä.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 387
Vs: diesel100
Täys hyppäys sivulta oli jossain juttua ja lisäaineista dieseleihin
https://www.polarautovaruste.com/p10147-liqui-moly-diesel-parafiinin-sulattaja-150-ml-fi.html
Parafiilin sulattaja, kai ennen pakkasten tuloo sekoitettava joukkoon?

https://www.fixusnet.fi/fin/polttoaine_lisaaine-p-1096555-51577/
Setaanin korottaja eli syttymisen helpottaja, sekin ennen pakkasten tuloa kaadettava?

Meillä on yks vanha deutzi joka vailla hehku tai roikka mahdolisuuksia ja nytten pyhän yli lämpimässä hallissa että huomenna saa käyntiin. Mutta tekis mieli kokeilla tota setaani ainetta nyt kun luvattu kylmää

DEUTZ StartBoost ja DEUTZ Flowboost vielä tujumpaa ainetta, 1 /1000 sekoitus.

Kai jotain semosiin ongema koneisiin, ehkä?

Motonetin Liqui Moly halvempaa ja sillekin annetaan 1:1000 sekoitussuhde.

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 387
Vs: diesel100
Miten ihmeessä sitä vettä tulee polttoaineeseen ja tankkiin jos ei sitä ihan varta vasten sinne laita. Tuo säiliöiden hikoileminen on myös hiukan sellanen kuvitelma. Eri asia sitten on kesälaadun hyhmettyminen, siihen ei lisäaineet auta eikä mitkään pensa lisäykset. Aine pitää vaan lämmitä niin parafiinit sulaa. Tänä aikana kun olen noiden koneiden kanssa räpeltänyt, vesiongelmia ei ole ollut, kesälaatu on joskus jämähtänyt yllätyskylmien tullessa. Siitä viisastuneena on talvilaatua tankattu hyvissä ajoin syksyllä.

Kyllä sitä vettä kertyy farmarisäiliöön enemmän tai vähemmän kun ilma siellä sisällä vaihtuu lämpötilojen vaihdellessa ja ilmasta vettä kondensoituu tankin pinnoille. Kondensoitunut vesi vaan pitäisi poistaa ajoittain (säiliön pohjalta) eikä päästää traktorin tankkiin.

Etelässä ainakin saa ajaa talvilaadulla turhan pitkään jos varautuu pahimpaan. Pieni jumppa kylmien kelien iskiessä imaista kesälaatu tankista ja laittaa talvilaatua tilalle. Ihan kohtuullisesti kuitenkin säästää kesälaadulla ajaessa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8569
Vs: diesel100
Vesi alkaa tehdä kiusaa heti pakkaselle mennessä, kesälaatu jossain 10 pakkasasteen tienoilla jos kone säilytetään kylmässä.
Mystinen kesälaatumies

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 399
Vs: diesel100
TosimiehetTM pärjää kesälaadulla ympäri vuoden,  toiset käyttää talvilaatua ympäri vuoden, osa tarvitsee litkuja.
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi ;D
Oikein hyvää joulua!
60l tankissa 10l 98-ben. ei talvella -10c pakkasessa vaikuttanut mitään kun vahingossa tankattu väärää mutta ei uskaltanut sammuttaa ennen kuin oli ajettu tankki puoleen ja tankattu täyteen cr-kone käynnissä ei huomannut  mitään kun varoi rasittamasta   
moottoria
                                                   

Pehtoori

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: diesel100
Kyllä se melkoinen riski ajaa cr-koneella jos on bensaa seassa. Sille korkeapainepumpulle ei ole muuta voitelua kuin polttoaine. Pelkkä talvi laatukin on ollut joskus niin kuivaa, että pumppu on ollut vaarassa. Nykyisin kai harvemmin kun polttoaineen voitelevuutta on ilmeisesti parannettu.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69041
Vs: diesel100
antaako pieni 2tahtiöljy lisä laatukkaalla laatulla mitään apuja tuohon?        olisi helppo lisätä pensan kanssa..

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 399
Vs: diesel100
Kyllä se melkoinen riski ajaa cr-koneella jos on bensaa seassa. Sille korkeapainepumpulle ei ole muuta voitelua kuin polttoaine. Pelkkä talvi laatukin on ollut joskus niin kuivaa, että pumppu on ollut vaarassa. Nykyisin kai harvemmin kun polttoaineen voitelevuutta on ilmeisesti parannettu.
Olet oikeassa mutta nyt olen loppukäyttäjä autolle, seuraava on kierrätys, se kävi tyhjäkäyntiä tankatessa eikä käynti muuttunut päätin kokeilla, sitä paitsi on bensa-autoissa nykyään suorasuihkutus samat voitelu ominaisuudet sielläkin tarvitaan, puristus kestävyys enemmän huoletti mutta ei kuulunut nakutusta tällä kertaa, pari litraa / tankki ennen olen kuulut laitettavan (autoon) kun pakkasilla on pitänyt saada käyntiin metsästä, mutta nyt on eri vuosituhat, autot, polttoaineet  ja wepat ettei tarvitse käyttää