Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra hitech  (Luettu 4618 kertaa)

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Valtra hitech
Mitä eroa on 1 ja 2, siis Valtaran hitekeissö? Mistä ne erottaa päällepäin?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64940
Vs: Valtra hitech
tyyppikilvestä?

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtra hitech
Mistä ne erottaa päällepäin?

Hitech 1:ssä on ruiskutuspumpun kupeessa olevan kaasupolkimen asentoanturin kotelossa pitkulaiset asennusreiät em. anturin asennon säätämiseksi. HT 2 anturin kotelossa ei ole em. säätöä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Valtra hitech
Pikavaihteen kytkimestä erottaa,
1 hitec. On 2  asentoinen, eli sähkökytkimessä pikavaihteen valinta
Joko manuaalinen tai automaattinen, tehdasasetus , ei pysty säätämään

2 hitec . Sähkökytkin on  3 asentoinen, eli pikavaihdeautomatiikka joko
Manuaali, 1 hitec asento (tehdasasetus), 2 hitec asento, tätä pystyy
Ohjelmoimaan pikavaihteen vaihdon kierrosluvun ala ja ylä kierrokset.

Ja sivupilarinäytössä näkee kumpi malli on , hitec 1 vai 2.
Pikavaihdeautomatiikan valintakytkin on sivukonsolissa
Nelivedon, ja tasauspyörästön ja ulosoton sähkökatkaisijoiden kanssa
Samassa paikassa

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Valtra hitech
Okei. Noita ykkösiä kai kannattaa vältellä melkoisesti. Oma on kakkonen. Tapanani on hankkia vanhoja ja halpoja koneita ja kuvia katsellessa noilla hytin eroavaisuuksilla pystyy erottamaan.

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Valtra hitech
Okei. Noita ykkösiä kai kannattaa vältellä melkoisesti. Oma on kakkonen. Tapanani on hankkia vanhoja ja halpoja koneita ja kuvia katsellessa noilla hytin eroavaisuuksilla pystyy erottamaan.

En nyt sanois noinkaan. Omassa käytössä aivan alkupään 6850, tällä hetkellä n. 14 000 h. Voimansiirron kanssa ei mitään ongelmia, olen ollut tosi tyytyväinen. Pikavaihdeautomatiikkaa ei tule käytettyä koskaan.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Valtra hitech
Kestäviä koneita on, tässä likellä on uitettu kone ja joku piirikortti kärähtänyt ja tehdas katsoo ettei kannata tehdä enään moisia. Niitä sitten elektroniikka korjaamot koittaa tinata…

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Valtra hitech
Kestäviä koneita on, tässä likellä on uitettu kone ja joku piirikortti kärähtänyt ja tehdas katsoo ettei kannata tehdä enään moisia. Niitä sitten elektroniikka korjaamot koittaa tinata…
¨
https://www.facebook.com/photo?fbid=986964093133484&set=a.829823298847565&locale=fi_FI

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Valtra hitech
Pikavaihteen kytkimestä erottaa,
1 hitec. On 2  asentoinen, eli sähkökytkimessä pikavaihteen valinta
Joko manuaalinen tai automaattinen, tehdasasetus , ei pysty säätämään

2 hitec . Sähkökytkin on  3 asentoinen, eli pikavaihdeautomatiikka joko
Manuaali, 1 hitec asento (tehdasasetus), 2 hitec asento, tätä pystyy
Ohjelmoimaan pikavaihteen vaihdon kierrosluvun ala ja ylä kierrokset.
Kyllä Hitech 1:ssäkin on kolme asentoa pikavaihdeautomatiikalle; Pois - Auto1 - Auto2. Toiminnoissa on sitten hieman eroa; Auto2 on ohjelmoitavissa Hitech 2:ssa, Hitech 1:ssä on kiinteät arvot.

Ja sivupilarinäytössä näkee kumpi malli on , hitec 1 vai 2.

Pilarinäytöstä ei pitäisi pystyä erottamaan että kumpi malli on kyseessä.

Mielestäni helpoin erottava tekijä Hitech 1 ja 2 välillä on mittaristo; ykkösessä on suorakaiteen muotoinen ja kakkosissa se uudempi yläreunaltaan kaareva. Toinen helppo on ykkösen vedonvapautusnapin (N AUTO) -puuttuminen, joka siis löytyy Hitech 2:sta pikavaihdeautomatiikan nappulan alta.

Tuon uuden Hitech 1:n ohjauspurkin saamattomuus ei pitäisi enää kauaa olla haittana..

Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Valtra hitech
Hitech 1 -> Hitech 2 päivityksestä tuli privalla kyselyä. Sen verran on lisätietoa että niitä on nyt valmistajan huollossa tehty muutamia kappaleita. Tehtaalla pitäisi olla tiedot kuinka homma onnistuu. Kustannus on käsittääkseni tällä hetkellä suuruusluokaltaan 3 rahaa sisältäen osat ja työt. Uusiksi menee vaihteisto-ohjaimen lisäksi pilarinäyttö ja pari anturia.

Oma 8150  hitech 1 oli pilottikoneena kyseisessä päivityksessä. En ole muulla tavalla sekaantunut asiaan.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Valtra hitech
Naapurin kone oli kai numero 3. Pirkkalan huollossa teki ja jonossa koneita pihalla

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra hitech

Pilarinäytöstä ei pitäisi pystyä erottamaan että kumpi malli on kyseessä.

Mielestäni helpoin erottava tekijä Hitech 1 ja 2 välillä on mittaristo; ykkösessä on suorakaiteen muotoinen ja kakkosissa se uudempi yläreunaltaan kaareva. Toinen helppo on ykkösen vedonvapautusnapin (N AUTO) -puuttuminen, joka siis löytyy Hitech 2:sta pikavaihdeautomatiikan nappulan alta.

Tuon uuden Hitech 1:n ohjauspurkin saamattomuus ei pitäisi enää kauaa olla haittana..

Minulla on Ht 2 jossa on vanhan mallin mittaristo, tehty 2001 kesällä. Uus mittaristo tais tulla joskus 2002 ?

Purkkiloissahan on revisio eroja, minulla ei esmes vielä kerää lukuja esim. käynnistysten määrästä tai suunnanvaihdoista ym.

Korjauskäsikirja kertoo ht1 ja 2 erot, mut en muista tulivatko isommat banjot perään samassa yhteydessä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Valtra hitech
Mulla oli joulukuussa 2001 tehty HT2, oli uudemmalla mittaristolla ja isommalla perällä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...