Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Paalimies - 16.04.23 - klo:23:42
-
Mitä eroa on 1 ja 2, siis Valtaran hitekeissö? Mistä ne erottaa päällepäin?
-
tyyppikilvestä?
-
Mistä ne erottaa päällepäin?
Hitech 1:ssä on ruiskutuspumpun kupeessa olevan kaasupolkimen asentoanturin kotelossa pitkulaiset asennusreiät em. anturin asennon säätämiseksi. HT 2 anturin kotelossa ei ole em. säätöä.
-
Pikavaihteen kytkimestä erottaa,
1 hitec. On 2 asentoinen, eli sähkökytkimessä pikavaihteen valinta
Joko manuaalinen tai automaattinen, tehdasasetus , ei pysty säätämään
2 hitec . Sähkökytkin on 3 asentoinen, eli pikavaihdeautomatiikka joko
Manuaali, 1 hitec asento (tehdasasetus), 2 hitec asento, tätä pystyy
Ohjelmoimaan pikavaihteen vaihdon kierrosluvun ala ja ylä kierrokset.
Ja sivupilarinäytössä näkee kumpi malli on , hitec 1 vai 2.
Pikavaihdeautomatiikan valintakytkin on sivukonsolissa
Nelivedon, ja tasauspyörästön ja ulosoton sähkökatkaisijoiden kanssa
Samassa paikassa
-
Okei. Noita ykkösiä kai kannattaa vältellä melkoisesti. Oma on kakkonen. Tapanani on hankkia vanhoja ja halpoja koneita ja kuvia katsellessa noilla hytin eroavaisuuksilla pystyy erottamaan.
-
Okei. Noita ykkösiä kai kannattaa vältellä melkoisesti. Oma on kakkonen. Tapanani on hankkia vanhoja ja halpoja koneita ja kuvia katsellessa noilla hytin eroavaisuuksilla pystyy erottamaan.
En nyt sanois noinkaan. Omassa käytössä aivan alkupään 6850, tällä hetkellä n. 14 000 h. Voimansiirron kanssa ei mitään ongelmia, olen ollut tosi tyytyväinen. Pikavaihdeautomatiikkaa ei tule käytettyä koskaan.
-
Kestäviä koneita on, tässä likellä on uitettu kone ja joku piirikortti kärähtänyt ja tehdas katsoo ettei kannata tehdä enään moisia. Niitä sitten elektroniikka korjaamot koittaa tinata…
-
Kestäviä koneita on, tässä likellä on uitettu kone ja joku piirikortti kärähtänyt ja tehdas katsoo ettei kannata tehdä enään moisia. Niitä sitten elektroniikka korjaamot koittaa tinata…
¨
https://www.facebook.com/photo?fbid=986964093133484&set=a.829823298847565&locale=fi_FI
-
Pikavaihteen kytkimestä erottaa,
1 hitec. On 2 asentoinen, eli sähkökytkimessä pikavaihteen valinta
Joko manuaalinen tai automaattinen, tehdasasetus , ei pysty säätämään
2 hitec . Sähkökytkin on 3 asentoinen, eli pikavaihdeautomatiikka joko
Manuaali, 1 hitec asento (tehdasasetus), 2 hitec asento, tätä pystyy
Ohjelmoimaan pikavaihteen vaihdon kierrosluvun ala ja ylä kierrokset.
Kyllä Hitech 1:ssäkin on kolme asentoa pikavaihdeautomatiikalle; Pois - Auto1 - Auto2. Toiminnoissa on sitten hieman eroa; Auto2 on ohjelmoitavissa Hitech 2:ssa, Hitech 1:ssä on kiinteät arvot.
Ja sivupilarinäytössä näkee kumpi malli on , hitec 1 vai 2.
Pilarinäytöstä ei pitäisi pystyä erottamaan että kumpi malli on kyseessä.
Mielestäni helpoin erottava tekijä Hitech 1 ja 2 välillä on mittaristo; ykkösessä on suorakaiteen muotoinen ja kakkosissa se uudempi yläreunaltaan kaareva. Toinen helppo on ykkösen vedonvapautusnapin (N AUTO) -puuttuminen, joka siis löytyy Hitech 2:sta pikavaihdeautomatiikan nappulan alta.
Tuon uuden Hitech 1:n ohjauspurkin saamattomuus ei pitäisi enää kauaa olla haittana..
-
Hitech 1 -> Hitech 2 päivityksestä tuli privalla kyselyä. Sen verran on lisätietoa että niitä on nyt valmistajan huollossa tehty muutamia kappaleita. Tehtaalla pitäisi olla tiedot kuinka homma onnistuu. Kustannus on käsittääkseni tällä hetkellä suuruusluokaltaan 3 rahaa sisältäen osat ja työt. Uusiksi menee vaihteisto-ohjaimen lisäksi pilarinäyttö ja pari anturia.
Oma 8150 hitech 1 oli pilottikoneena kyseisessä päivityksessä. En ole muulla tavalla sekaantunut asiaan.
-
Naapurin kone oli kai numero 3. Pirkkalan huollossa teki ja jonossa koneita pihalla
-
Pilarinäytöstä ei pitäisi pystyä erottamaan että kumpi malli on kyseessä.
Mielestäni helpoin erottava tekijä Hitech 1 ja 2 välillä on mittaristo; ykkösessä on suorakaiteen muotoinen ja kakkosissa se uudempi yläreunaltaan kaareva. Toinen helppo on ykkösen vedonvapautusnapin (N AUTO) -puuttuminen, joka siis löytyy Hitech 2:sta pikavaihdeautomatiikan nappulan alta.
Tuon uuden Hitech 1:n ohjauspurkin saamattomuus ei pitäisi enää kauaa olla haittana..
Minulla on Ht 2 jossa on vanhan mallin mittaristo, tehty 2001 kesällä. Uus mittaristo tais tulla joskus 2002 ?
Purkkiloissahan on revisio eroja, minulla ei esmes vielä kerää lukuja esim. käynnistysten määrästä tai suunnanvaihdoista ym.
Korjauskäsikirja kertoo ht1 ja 2 erot, mut en muista tulivatko isommat banjot perään samassa yhteydessä.
-
Mulla oli joulukuussa 2001 tehty HT2, oli uudemmalla mittaristolla ja isommalla perällä.