Kai tuo pitää tulkita niin että jos kelalle tulee virtaa niin siihen saakka kaikki muu on kunnossa. Eli käsky tulee melkein perille saakka. Paitsi nyt se mekaaninen nopeusvalinta/vapaa vipu jää vielä siihen välille.
Toki venttiilin kara tai se kelarakenne voi jumittaa niin että se ei liiku vaikka magneetti yrittää vetää tai työntää. Kela voi olla myös sähköisesti palanut/poikki jolloin ei tapahdu tietenkään mitään vaikka sille jännite tuleekin. Voi tarkistaa ohmipuntarilla.
Mulla oli vanhassa massikassa yksi joka jäi aina päälle. Irtosi kyllä kun hellästi kilautti avaimella kelan kylkeen. Kun en uutta viitsinyt hankkia niin vaihdoin sitten koko kelasysteemin sellaisen toiminnon kanssa päittäin jota ei ikinä tarvita (voa jarru) ja jätin siitä takkuavasta yksilöstä johdon irti

Masikassa ovat niiltä osin vaihtokelpoisia keskenään.