Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valmetin ulosotto  (Luettu 5970 kertaa)

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Valmetin ulosotto
No mitä hittoa. 6600valmetin ulosotto ei yht äkkiä lähdekään napista päälle. Ajovoimanotto toimii kyllä. Mikäs hitto sille nyt tuli.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valmetin ulosotto
Mulla on joskus irronnut nopeuden valinnan vaijerin lukitus ja valinta siten siirtynyt jotenkin "vapaalle". Tai kait se on silloin jotenkin välitilassa mutta ei pyörinyt.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 560
Vs: Valmetin ulosotto
No mitä hittoa. 6600valmetin ulosotto ei yht äkkiä lähdekään napista päälle. Ajovoimanotto toimii kyllä. Mikäs hitto sille nyt tuli.
Sulake palanut?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Valmetin ulosotto
Onko ulkopuolinen hätäseis tepseli kunnolla paikallaan ja muutenkin sähköäjohtavassa kunnossa?
Mystinen kesälaatumies

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Valmetin ulosotto
Hahlonpainoppi hajalla, sulake, tarkista että pykälä menee päälle, onhan näitä. Pakka, pumppu…

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Valmetin ulosotto
Nyt on vähän tutkailtu.
Nappi toimii.
Sulake kunnossa.
Hätäkatkaisija toimii.
Magneettikelalle tulee virtaa.
(Päättelin että magneettiventtiili on etummainen alhaalla. Sinne ainakin tulee virta kun napista laittaa päälle)
Kokeilin vaihtaa lukon magneettikelan tilalle mitta ei alkanut ulosotto pyöriä.
Vivusta kun laittaa päälle niin tappi kyllä lukittuu ja kun ottaa vivusta pois niin pyörii käsin.
Voiskohan se magneneettiventtiilin tappi (vissiin solenoidiventtiili nimeltään) olla sökö tai jumissa🤔
Pariin vuoteen en oo tällä vallulla tainnu ulosottoa pyörittää.

Viimeksi muokattu: 22.09.22 - klo:11:17 kirjoittanut eevertti

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Valmetin ulosotto
Toimiiko voa nopeusanturi ?

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Valmetin ulosotto
Toimiiko voa nopeusanturi ?

Jaaha jaaha, missäs se sitten on 🤔

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Valmetin ulosotto
Takaapäin katsottuna akselin oikealla puolella. Mulla on ollut toi 6600 vajaa kymmenen vuotta ja siitä on ollut piuhat irti kokoajan ja toimii ulosotto, en ole kokeillut lakkaako toimimasta jos piuhat laittaa kiinni

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Valmetin ulosotto
Takaapäin katsottuna akselin oikealla puolella. Mulla on ollut toi 6600 vajaa kymmenen vuotta ja siitä on ollut piuhat irti kokoajan ja toimii ulosotto, en ole kokeillut lakkaako toimimasta jos piuhat laittaa kiinni

Luulen että tossa mun vuoden -97 mallissa ei sellaista anturia ole🤔
Tai ainakaan en sellaista löydä😳

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Valmetin ulosotto
Mulla on -94

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valmetin ulosotto
Kai tuo pitää tulkita niin että jos kelalle tulee virtaa niin siihen saakka kaikki muu on kunnossa. Eli käsky tulee melkein perille saakka. Paitsi nyt se mekaaninen nopeusvalinta/vapaa vipu jää vielä siihen välille.

Toki venttiilin kara tai se kelarakenne voi jumittaa niin että se ei liiku vaikka magneetti yrittää vetää tai työntää. Kela voi olla myös sähköisesti palanut/poikki jolloin ei tapahdu tietenkään mitään vaikka sille jännite tuleekin. Voi tarkistaa ohmipuntarilla.

Mulla oli vanhassa massikassa yksi joka jäi aina päälle. Irtosi kyllä kun hellästi kilautti avaimella kelan kylkeen. Kun en uutta viitsinyt hankkia niin vaihdoin sitten koko kelasysteemin sellaisen toiminnon kanssa päittäin jota ei ikinä tarvita (voa jarru) ja jätin siitä takkuavasta yksilöstä johdon irti :D Masikassa ovat niiltä osin vaihtokelpoisia keskenään.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1242
Vs: Valmetin ulosotto
Löyty se vika viimein. Solenoidi oli saanut osumaa ja mennyt sen verran käyräksi. Ei paljoa mutta riittävästi kuitenkin
 Vaihdoin tasauspyörästönlukon solenoidin pto solenoidin paikalle ja kas kummaa, se tappi lähti pyörimään. Solenoidi oli siis vähän käyrä mutta paikalla ollessa sitä ei huomannut. Sitten kun otti irti ja pöydällä tutki niin kyllä se millin pari on taipunut. Voi olla että saisi nuijittua suoraksikin mutta käynpä hakemassa kuitenkin valtralta uuden.
Tällä kertaa siis se tälläkin palstalla kuuluisaksi muodostunut SOLENOIDI😊

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Valmetin ulosotto
Mutta Solenoidi miestä ei ole näkynyt hetkeen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valmetin ulosotto
Mutta Solenoidi miestä ei ole näkynyt hetkeen.

Joku joskus kirjoitti että leikkelee nykyään sorkkia yläkerrassa. Toki saattaa siellä solenoiditkin vaihtaa. Tuolla tiedolla mä oon menny ja samalla joskus muistellu kuin hyvin tuntemaanikin tuttua. No tuttuhan hän ei ollut mutta persoona muiden joukossa. Eipä täällä enää samanlaisia väittelyjä "asiasta" saa kuin ennen kyseisen herran kanssa.