Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe aurinkopaneelit  (Luettu 23051 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: aurinkopaneelit
valumöntti ei kule pensalla ja tuo paneli sais jatkoaikaa tuolle vanhalle akulle..    ku värkki seisoo metässä..

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 371
Vs: aurinkopaneelit
valumöntti ei kule pensalla ja tuo paneli sais jatkoaikaa tuolle vanhalle akulle..    ku värkki seisoo metässä..
Metsässä paneelia raapii oksat kestääkö, kustannus tehokkaampi olisi varmaan laturin uusiminen tai kunnostus, mutta tuossa linkki pieneen paneeli pakettiin koska koneessa tuskin on tilaa 1.8x1m paneelille, aluksi kokeilla pienellä,
https://www.taloon.com/aurinkopaneelisetti-matkailuajoneuvoon-bright-solar-90-w

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: aurinkopaneelit
niinpä tietysti,  enpä ajatellutkaan tuota.   mut tuo olis vaan huiliaikana hyä lataamaan akkua..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: aurinkopaneelit
Aika teoreettista haihattelua!
Silloin kun siitä olisi eniten hyötyä se on joko lumen alla tai on pimeää tai molempia, hanki polttokenno.
pessimisti ei pety!

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: aurinkopaneelit
Saisihan sillä lohkolämmittimen toimimaan jos päivän sahaa ja iltapäivällä ajaisi….

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: aurinkopaneelit
niinpä.   myykö kärkkäinen nuita polttokennoja?   ku kaveri on menossa tuonne,  - kun eukko käski.   aattelin et jos pyytäis tuomaan sieltä..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7071
  • karkki vai keppana?
Vs: aurinkopaneelit
niinpä.   myykö kärkkäinen nuita polttokennoja?   ku kaveri on menossa tuonne,  - kun eukko käski.   aattelin et jos pyytäis tuomaan sieltä..
En tiedä kärkkäisestä, Marinea ainakin myy ja eri karavaanari firmat. Mikään uusi keksintöhän ei ole kyseessä, taitaa olla kymmenen vuotta kun olen tuollaisen johonkin matkailuautoon asentanut.
pessimisti ei pety!

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 371
Vs: aurinkopaneelit
niinpä.   myykö kärkkäinen nuita polttokennoja?   ku kaveri on menossa tuonne,  - kun eukko käski.   aattelin et jos pyytäis tuomaan sieltä..
En tiedä kärkkäisestä, Marinea ainakin myy ja eri karavaanari firmat. Mikään uusi keksintöhän ei ole kyseessä, taitaa olla kymmenen vuotta kun olen tuollaisen johonkin matkailuautoon asentanut.

Itse ajattelin että oksa jättää sen valtun metsään talveksi ja kevätaurinko lataa akun täyteen kovimpien pakkasten mentyä helmikuussa  kun maa kestää ajamista, normaalisti jos päivittäin  käytetään niin koneen oma laturi pitäisi pitää akun täynnä.
Tuossa posti olisi tuona kotiin,  harjoittelu kappaleen , varmaan kärkkäistä saa saman

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: aurinkopaneelit
jotain tuonnepäin.   eihän tuollasta rytöä ilkiä kartanolla pitää seisomassa.        mutta lie sit kuiteski akku kotio ja akrikaatilla sit metäsä lämpöä   ...- jos lohkolämmitin toimii..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: aurinkopaneelit
Näin vuoden pimeimpään aikaan otin minäkin yhteyttä paneelien myyjään / asentajaan. Hinnoistahan minä en tiedä ... tai tiedän sen verran mitä netissä laitokset laskeskelevat. Aika saman suuntaisia hintoja näyttää olevan eli nousseet jonkin verran viime keväästä. Vielä olisi mahdollista saada asennus ihan keväälle. kait se on vaan jotain laitettava , muuten iskee konkurssi tai sitten kesällä sähkö onkin jo ilmaista .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: aurinkopaneelit
höh,  mulle tarjusvat ens viikolle asennusta.   mut hinta olikii ihan pilvessä.       oikeilla myyjillä näköjään töitä muutenki.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3266
Vs: aurinkopaneelit
Millasia tarjouksia olet saanut vääriltä myyjiltä, nethän niitä kieroja savolaisia. Pärjäätkö kauppoiss moisille venkoilijoille.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19868
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: aurinkopaneelit
Jos tilusten ohi tai lähiristeyksessä on katuvalot, kannattaa paneelikenttä rakentaa sinne, saa yölläkin kännykän ladatuksi.

-SS-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: aurinkopaneelit
Millasia tarjouksia olet saanut vääriltä myyjiltä, nethän niitä kieroja savolaisia. Pärjäätkö kauppoiss moisille venkoilijoille.

No ei tuo mun hinta vielä mikään kiveen hakattu ollut. Ihan samoja lukemia kuin ihan mistä vaan netin sähköfirman laskelmista otettu. Mutta yleisesti ottaen tuota paikallista oon kuullut pidettävän varteen otettavana vaihtoehtona.  Ja firman autot on kyllä noilla työmailla näkyneet. Ja tuskin lähtevät lumisille katoille kiinnittelemään kun auringon valoonkin vielä kuukausia. Toki syksyllä juttelin sen yhden myyntitykin kanssa joka myi siihen aikaan maaliskuun asennuksia. Mutta se firma kait tekikin kauppaa vaan yli 80 vuotiaiden yksin eläjien kanssa. Hintataso oli 1,5 kertainen mulle nyt lonkalta heitettyyn arvioon.
Tuossa nyt yksi arvio hinnasta. https://aurinkomaailma.fi/product/8-kwp-aurinkopaneelit/  Koko luokka samaa kuin itte ajattelin. En tiedä tämän tarjouksen laitteistosta mitään, kuten en siitäkään mistä mulle heitettiin hinta haarukka. Ja se oli tuota luokaa.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: aurinkopaneelit
Näkee, että markkinat ovat ylikuumentuneet. Avaimet käteen hinnat ovat järkyttäviä verrattuna paneelin hintaan.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.