- Laajimmillaan aurinkopaneelikentän alue on 760 hehtaaria, jolla lämmitettäisiin reilut 350 000 asuntoa. -
Pikavoittojahan tässä haetaan. Kun ei tarvita sähköä, joku muu paikka silloin joustaa. Kun tarvitaan sähköä, ei voi mitään jos on lunta päällä tai on pimeää.
Olen itse huomannut, että lämmitysenergian tarve on suurimmillaan talvikuukausina. Olen myös huomannut, että kesällä ei tarvitse lämmitystä juuri missään. Viilennystä kyllä, johon tämä paneeliratkaisu auttaa. Niillä uskontoliikkeen asentamilla vakio paneeliryhmillä saa sen verran sähköä, että oman kämpän saa viileäksi.
Tulee mieleen ajat, jolloin viljaa myytiin suunnitelmatalous-hinnalla. Enemmän viljaa, enemmän rahaa. Ei ollut väliä, kuinka suuri tai pieni sato oli. Ei ollut väliä, vaikka Suomen valtio olisi ollut täynnä viljaa.
Tai vaikka maidossa. Enemmän lehmiä, enemmän maitoa. Ketään ei kiinnostanut, mihin maito meni ja ostiko sitä joku. Pääasia, että maitotili tuli. Eiku hetkinen, näinhän se menee vieläkin.
Mutta tämä vastuuton sähköntuotanto on aivan samanlaista. Jos ei paista tai tuule, niin ketään ei kiinnosta.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.