Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtuutukset  (Luettu 29990 kertaa)

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Valtuutukset
tänään tuli postissa liha- hietaselta yksityiskohtainen selitetty ohje vaihe vaiheelta tuon valtuutuksen tekoon..   kait sitä vois huomenna kokeilla tehä...    nyt kun tietäis mitkä on vähimmäisvaltuusvaatimukset, ja kelle..
Tuon lähetetyn tekstiviestin linkin kautta  löytyy sivua rullaamalla tarkat nimet ETT:lle ja Mtech:lle,nämä on ne tärkeimmät plus sitten teurastamo,muita ei tämän hetkisen tiedon mukaan tarvitse valtuuttaa.Ohjeissa pitäisi olla rajaus naudalle,joka sitten antaa ne kaksi valtuutettavaa asiaa.Siitä vain kokeilemaan,kyllä ruokavirasto varmaankin piakkoin ilmoittaa taas puuttuvista valtuutuksista,mutta eihän sitä koskaan tiedä,,,ei ainakaan tässä tapauksessa,pilkunnussintavirastohan on kyseessä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valtuutukset
^
Onko ruokavirasto lähettänyt jollekin palautetta / tietoa noista valtuutuksista ? Ittiä nyt hieman epäilyttää, sillä ett on ainut jolta tuli se tekstari. Mutta sen virkailija,  joka ei pysty edes valtuutuksia tarkistamaan sanoi "kuulostava" siltä että valtuutukset on oikein tehty. Ja siltä osin homma olisi kunnossa ja tekstari tullut virheellisesti. Vieläkin olen sitä mieltä että olen tehnyt ne oikein ja ohjeiden mukaan  ::)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valtuutukset
Luultavasti valtuutukset toimii, koska minun maatila ei mitään herjannut syntymä ilmoitusta tehdessä. Tai se kait oli nyt muuttunut poikimisen ilmoittamiseksi, mutta jos muutos on tehty jo aiemmin niin en väitä vastaan  ::)

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Valtuutukset
Nautarekisterin täti sanoi ettei tämä uusi ruokaviraston ilmoituskanava tarvitse valtuutuksia.Mtech ei toimi tällä hetkellä,ei valtuutuksia,vmp sanoin minä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valtuutukset
Nautarekisterin täti sanoi ettei tämä uusi ruokaviraston ilmoituskanava tarvitse valtuutuksia.Mtech ei toimi tällä hetkellä,ei valtuutuksia,vmp sanoin minä.

Taas multa on mennyt jotain ohi. Mikä on uusi ilmoituskanava? Siis kyllä Mtech eilen iltapäivällä näytti jo hereillä olevan ja illalla ilmoituksenkin tein.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Valtuutukset
Nautarekisterin täti sanoi ettei tämä uusi ruokaviraston ilmoituskanava tarvitse valtuutuksia.Mtech ei toimi tällä hetkellä,ei valtuutuksia,vmp sanoin minä.

Taas multa on mennyt jotain ohi. Mikä on uusi ilmoituskanava? Siis kyllä Mtech eilen iltapäivällä näytti jo hereillä olevan ja illalla ilmoituksenkin tein.

Ruokaviraston oma kanava, toimii pankkitunnuksilla yms.

https://nauta.ruokavirasto.fi
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valtuutukset
Nautarekisterin täti sanoi ettei tämä uusi ruokaviraston ilmoituskanava tarvitse valtuutuksia.Mtech ei toimi tällä hetkellä,ei valtuutuksia,vmp sanoin minä.

Taas multa on mennyt jotain ohi. Mikä on uusi ilmoituskanava? Siis kyllä Mtech eilen iltapäivällä näytti jo hereillä olevan ja illalla ilmoituksenkin tein.

Ruokaviraston oma kanava, toimii pankkitunnuksilla yms.

https://nauta.ruokavirasto.fi

Ok ja Kiitos !

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: Valtuutukset
Minun Maatilani ohjelman kautta meni ainakin poistoilmoitus johonkin, en tiedä minne, mutta eläin poistui meidän listalta. Sen verran ihmettelen, että mihin on kadonnut raporteista kohta nautaeläinluettelo,  sitä ei enää valikossa ole. Ollaanko nyt sitten ilman?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Valtuutukset
helekutti.   noinko meitä taas vetetään?    ja ku niiiiiiin varottiva että ei mitään saa moneen päivään tehä..   ja sit on puhliittymät tukosa ekat viikot/kuukautet..

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: Valtuutukset
Lähetin MM ohjelmasta palautetta, kun nautaeläinluettelo ei enää näy ohjelman kautta. Sain fittuilevan vastauksen, jossa sanottiin luettelon poistuneen ruokavirastosta ja se nykyään nautarekisteri. Ruokavirastosta kuulemma voi tarkistaa listauksen. Siihen miksi asia ei hoidu yhdestä paikasta, ei tullut vastausta.

kissankello

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Valtuutukset
Jonkin webinaarin tai sellaisen katoin netissä tässä taannoin jossa käytiin läpi näitä tulevia muutoksia ja jos en nyt ihan väärin muista niin siellä taidettiin mainita tuo että nautaeläinluettelo poistuu tuolta mm ohjelmasta. Pitää kaivaa sivuhistoriasta tuo ja katsoa se uudelleen jos sitä viisastuisi. Samassa webinaarissa taidettiin myös sanoa että minun maatilani-ohjelman kautta ei pystyisi enää myöskään tulostaa rekisteröintikortteja eli ns. vasikkakortteja. Mistähän ne sitten tulostetaan kun auto hakee elukoita. Vai onkohan nekin sitten siellä ruokaviraston ohjelman puolella.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valtuutukset
Jonkin webinaarin tai sellaisen katoin netissä tässä taannoin jossa käytiin läpi näitä tulevia muutoksia ja jos en nyt ihan väärin muista niin siellä taidettiin mainita tuo että nautaeläinluettelo poistuu tuolta mm ohjelmasta. Pitää kaivaa sivuhistoriasta tuo ja katsoa se uudelleen jos sitä viisastuisi. Samassa webinaarissa taidettiin myös sanoa että minun maatilani-ohjelman kautta ei pystyisi enää myöskään tulostaa rekisteröintikortteja eli ns. vasikkakortteja. Mistähän ne sitten tulostetaan kun auto hakee elukoita. Vai onkohan nekin sitten siellä ruokaviraston ohjelman puolella.

Hyvä tieto toi vasikkakortti juttu. Eipä näytä tosiaan olevan mm enää sellaista kohtaa , mutta sitten on joku "eläinkortti". Onko se joku uusi juttu, ainakaan se ei toiminut  :( Ja ruokaviraston puolelta en kyseistä korttia löytänyt. Viddu onhan nuo varmaan kotiin posti tuonut, mutta ei niitä säilytetty ole . Voi vide ... mistäs noita nyt taikoo, vaikka ei se mikään virallinen paperi edes ole.

Muok ... vieläkö tuota korttia muuten johonakin tarvittoo. Eikö tämä nautarekisteriuudistus ollut digiloikka. Josko nyt pääsis papereista eroon ... jaa mutta mihin merkitään juottamiset , lääkittimiset kait pitäis olla nasevas  ::)

Viimeksi muokattu: 01.05.22 - klo:20:38 kirjoittanut lypsyukko

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Valtuutukset
Nautaeläinluettelo ja vasikkakortit poistuu,luin jostain,sitä en tiedä miten näitten puute korvataan vai korvataanko mitenkään.Byrokratianvähentämistalkoothan on nyt yksi iso vitsi,on ollut ja tulee olemaan ainakin tässä pilkunn..ävertäjien luvatussa Suomessa.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: Valtuutukset
Nyt oli sähköpostiin tullut vastaus, että toivetta nautarekisterin listauksesta MM ohjelmistoon viedään eteenpäin. Juu, niin varmaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: Valtuutukset
Nyt oli sähköpostiin tullut vastaus, että toivetta nautarekisterin listauksesta MM ohjelmistoon viedään eteenpäin. Juu, niin varmaan.
Miksi näissä maatalousohjelmissa tehdään kalliita päivityksiä, jotka vaan huonontavat ohjelmaa?

Ja melko sekavan näköinean kötystys se oli ruokaviraston nauta sivustokin. Kyllä MM paljon selkeämmän oloinen on, mutta nyt enää "puolikas " menneistä ajoista.