Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valtun " kytkin"  (Luettu 15155 kertaa)

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: valtun " kytkin"
EVP taisi olla vanhojen -00 sarjan kimpussa tahi-02….

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: valtun " kytkin"
miähän aina.   ja kun tuo taas koossa ni jatkuu piiitkään ajot..   jos ei hajoa ennen sitä.       asentaja sano et mahkuja olis...                 eiks nuo immeisten tekeleet oo semmosii?
Juuri näin, älä missään tapauksessa rasittele sitä. silloin kestää likimain toistaiseksi ellei ennen sitä kosahda, itellä ei kovin noihin ole luottamusta, ja siihen mitä siellä sisuskaluissa, ne  ei vakuuta.
Eikö nyt puhuta 605 Valmetista? Ei Viljelijä evp vakuuta tiedollaan ;D

Ei se sen kummempi ole katkaista . Oliko kytkinlevy palanut vai miksi kossahtanut ?
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: valtun " kytkin"
pinnat hävinny ja muutenkin oli himppa kärsinny..    lie aikasempi omistaja ajellu tuon loppuun, kun mulla ollu vielä aika köykäsissä hommissa..      juuu, ei etukuormaajaa joten helppo katkia.   tarttee vain sen lämmän tilan.    ja joutilaan tekijän.    samalla nyt kattelevat muutenkin tuon sielunelämän.

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1511
Vs: valtun " kytkin"
pinnat hävinny ja muutenkin oli himppa kärsinny..    mulla ollu vielä aika köykäsissä hommissa..   
Usein Kaikki tuollaiset vanhukset pistää käsikaasulla reippaasti kierroksia koneeseen metsässä ajellessaan ,sitten kytkimellä luistattaen säätää vauhtia  :D

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: valtun " kytkin"
pinnat hävinny ja muutenkin oli himppa kärsinny..    mulla ollu vielä aika köykäsissä hommissa..   
Usein Kaikki tuollaiset vanhukset pistää käsikaasulla reippaasti kierroksia koneeseen metsässä ajellessaan ,sitten kytkimellä luistattaen säätää vauhtia  :D

Kuluu se kytkin muutenkin . 65-90 , 80-90 jaa 100-90 Fiiatteja on ajossa vieläkin ja kytkimet vaihdettu useampaan kertaan .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: valtun " kytkin"
heh,   miä on semmonen ku oon oppina ajeleen fiuilla et kaasupolin on käytössä.    koneelle annetaan tarpeelliset kierrokset työn mukaan.   hauskinta tuossa 605ssa et käsikaasu toimii himppa outosti;  täysin takana ni kone kiertää sen 150 -200 kierrosta ja sit etessä se kiertää kait joku 1900- 2100 kierrosta.    ite en keksinnä kuin sais toimimaan säätämällä.    pelti moottorin takana johon vaijeri tuloo joustaa sen verta ettei vaijeria siirtämällä toimi ollenkaan..     ihme ratkaisu.          tuossa valtussa on kyl aika hupsuja rakenteita mut mettään miusta mainioin,   kun on volovo tehny hyän kopin ja jyskä kasannu rojut rautojen sisään.                                     hitto, nyt muistin et en maininnu et saisvat hitsata pakarin putken pönttöön.   se on painunu 25 senttiä pöntön sisään ja kiertää nyt kierroksien mukaan ympyrää,    hioo kaiketi ittensä poikii jossain välissä..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: valtun " kytkin"
yhen kerran on miun fiu vaihtuna kytkin kun stefa laski ööliä pintaan,    jo kait 4000 tuntia takasin,   nyt on joku 8700 tuntia takana.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: valtun " kytkin"
miähän aina.   ja kun tuo taas koossa ni jatkuu piiitkään ajot..   jos ei hajoa ennen sitä.       asentaja sano et mahkuja olis...                 eiks nuo immeisten tekeleet oo semmosii?
Juuri näin, älä missään tapauksessa rasittele sitä. silloin kestää likimain toistaiseksi ellei ennen sitä kosahda, itellä ei kovin noihin ole luottamusta, ja siihen mitä siellä sisuskaluissa, ne  ei vakuuta.
Eikö nyt puhuta 605 Valmetista? Ei Viljelijä evp vakuuta tiedollaan ;D
samaapaskaa neon eri kuorissa, mulla meni luotto noihin valluihin kun ne oli milloin mistäkin porsimassa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: valtun " kytkin"
yhen kerran on miun fiu vaihtuna kytkin kun stefa laski ööliä pintaan,    jo kait 4000 tuntia takasin,   nyt on joku 8700 tuntia takana.

80/90 tehtiin kytkin jossain 1200 kohdilla. Nyt kevyissä töissä reilu 6000h mittarissa. Toki jos se kytkin mouraisee niin se mouruaa päiviä / viikkoja vaikka kuinka hellästi kohtelis. Mutta jos ei mouraise niin menee pitkäänkin ilman ääntelyä.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: valtun " kytkin"
Mulla on noita -05 sarjan valmetteja vielä kanssa ajossa. Nykyisessä 805 alkuperäinen kytkin tunteja 11000 ja paljon käytetty kytkintä kun paalaajaa olen vetänyt noin 40000 paalia sillä ja sitä ennen kuormainkoneena 705 siihen tehtiin yksi kytkin remppa ja tunteja 13000 kun lähti vaihtoon

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: valtun " kytkin"
Se käsikaasu säädetään vivun päästä

traktorikuski

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 363
Vs: valtun " kytkin"
Mulla on noita -05 sarjan valmetteja vielä kanssa ajossa. Nykyisessä 805 alkuperäinen kytkin tunteja 11000 ja paljon käytetty kytkintä kun paalaajaa olen vetänyt noin 40000 paalia sillä ja sitä ennen kuormainkoneena 705 siihen tehtiin yksi kytkin remppa ja tunteja 13000 kun lähti vaihtoon

Eihän tuo kokemus ole mitään verrattuna evp:n aatamin aikaiseen yhteen yksilöön joka kuvastaa kaikkia sitä ennen ja jälkeen valmistettuja saman merkin koneita.  ;)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: valtun " kytkin"
niin,kyllä mulla piisas kokemukset valtusta, kun kaikki mahdolliset viat ilmeni 1800 tuntiin ja kyseessä oli uusi vallu, kytkin  siinä vielä jäi ehjäksi mutta ihmeellisiä öljyvuotoja, sähkövikoja lukematon määrä nostolaitteet sekoili ym. Se kokemus piisas siitämerkistä.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: valtun " kytkin"
Ihan uteliaisuutta kysyn mitä mallia oli?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: valtun " kytkin"
ja ihan kun on nuita merkkejä korjaamolla käyttänny ja jopa niillä töitä tehny niin;    missä merkissä ei nuita ole??   laskeskelin että noi 11 eri merkkiä ja mallia on tullu käytettyä vuosien aikana..               tuossa valtussani ei ihmoja ole ollu eikä tuo fiu kaikkein kipein ole ollut..  mut nyykkäri se viallisin miulla.   ja siitäkin se 1oo a kun taas 90 oli ihan hyä.