Miten tuossa renkaan vaihdossa käy noiden ympärysmittojen kanssa. Jos vierintämatkat muuttuvat, voi välityksistä tulla pian rautajauhoa.
1970-luvun Belarusta metsäajossa seuranneena näyttäisi, että pakko-ohjattuna etuveto pyörii muutenkin hiukan hitaammin kuin takapyörästö. Siinä nelivedossa onkin eräänlainen automaattiasento, joka taitaa lähinnä olla vapaakytkin. Mutta onhan se etuveto parempi kuin ei mitään etuvetoa. Kantoja vasten ei kuski sitä etupyörää koskaan ajanut eikä muutenkaan kovin vauhtia pitänyt, luki maastoa ja ajoi varovasti, ja Belarus kesti aina vaan. Vikatiheys yllättävästi Leukkuun verrattuna erittäin pieni.
Eli suurempi rengas voisi tehdä kääntymisestä vähemmän ulkokaarteen pyörää laahaavan. Sitä en tiedä, miten luja etuvedon vaihde on, eikös siinä ole samanlainen rakenne kuin pienissä japanilaisissa nelivedoissa, että veto tuodaan kumavaihteella alas pystyyn ja siitä rattaalla etuvedon vaihteeseen, vähän niin kuin puimurissa. Näin saadaan tuo keuliva asento ja suuri maavara aikaiseksi.
-SS-