Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi pulttijako vanteeseen?  (Luettu 5935 kertaa)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12103
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Trukkihissi takana on yllättävän kätevä peli pyöröpaalien kanssa. Alkaa yskimään vasta, kun tullaan sora-autolla hakemaan kuormaa. Soralavan takaleuan aukko on liian matala.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Miten tuossa renkaan vaihdossa käy noiden ympärysmittojen kanssa. Jos vierintämatkat muuttuvat, voi välityksistä tulla pian rautajauhoa.

1970-luvun Belarusta metsäajossa seuranneena näyttäisi, että pakko-ohjattuna etuveto pyörii muutenkin hiukan hitaammin kuin takapyörästö. Siinä nelivedossa onkin eräänlainen automaattiasento, joka taitaa lähinnä olla vapaakytkin. Mutta onhan se etuveto parempi kuin ei mitään etuvetoa. Kantoja vasten ei kuski sitä etupyörää koskaan ajanut eikä muutenkaan kovin vauhtia pitänyt, luki maastoa ja ajoi varovasti, ja Belarus kesti aina vaan. Vikatiheys yllättävästi Leukkuun verrattuna erittäin pieni.

Eli suurempi rengas voisi tehdä kääntymisestä vähemmän ulkokaarteen pyörää laahaavan. Sitä en tiedä, miten luja  etuvedon vaihde on, eikös siinä ole samanlainen rakenne kuin pienissä japanilaisissa nelivedoissa, että veto tuodaan kumavaihteella alas pystyyn ja siitä rattaalla etuvedon vaihteeseen, vähän niin kuin puimurissa.  Näin saadaan tuo keuliva asento ja suuri maavara aikaiseksi.

-SS-

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Aikanaan belkussa oli leveitä etusia,  500- 22,5,  näitä kai
Laitettiin maahantuojankin toimesta, eli belkku purkamosta
Voi löytää hyvällä tuurilla,  renkaan  profiilia en muista
Olikohan 50  / 55 srj.

Tai sit Viron puolelta kyseleen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Aikanaan belkussa oli leveitä etusia,  500- 22,5,  näitä kai
Laitettiin maahantuojankin toimesta, eli belkku purkamosta
Voi löytää hyvällä tuurilla,  renkaan  profiilia en muista
Olikohan 50  / 55 srj.

Tai sit Viron puolelta kyseleen.

Suosittelen lämpimästi tätä vaihtoehtoa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65421
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
polttamisen sijaan??

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Miten tuossa renkaan vaihdossa käy noiden ympärysmittojen kanssa. Jos vierintämatkat muuttuvat, voi välityksistä tulla pian rautajauhoa.
Profiileita, taulukoita ja vaihtoehtoja löytyy.... Se tässä teettääkin, kun 20-tuumainen on aika harvinainen eturengaskoko - ensin etsitään sinne mieleiset, 38-tuumaisista löytyy valinnanvaraa vaikka kuinka, kun hiotaan koon, kantavuuden ja hinnan optimia.  Eikä nykyisilläkään asfalttitiellä nelivetoa pidetä päällä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Naapurissa oli aikoinaan Trelleborg Twinit 825 turbo Belkussa.
Eikai ne ylimääräiset reiät vannetta kauheasti heikennä, vaikka vanhastakin tekisi. Suorat keskiöt metallimies kyllä tekee hetkessä. Joskus aikoinaan, ennen täydennysojituksia ei 307 massikka oikein kulkenut. Toin harjottelupaikan Belkun etuparipyörät kotiin ja seuraavana päivänä kyläseppä teki keskiöt massikan takanapaan ja Belkun kehän väliin. Sitten alkoi Massikka kulkemaan. Keskiöt löytis vieläkin, jos jollakulla on tarvetta.
Mystinen kesälaatumies

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Naapurissa oli aikoinaan Trelleborg Twinit 825 turbo Belkussa.
Eikai ne ylimääräiset reiät vannetta kauheasti heikennä, vaikka vanhastakin tekisi. Suorat keskiöt metallimies kyllä tekee hetkessä. Joskus aikoinaan, ennen täydennysojituksia ei 307 massikka oikein kulkenut. Toin harjottelupaikan Belkun etuparipyörät kotiin ja seuraavana päivänä kyläseppä teki keskiöt massikan takanapaan ja Belkun kehän väliin. Sitten alkoi Massikka kulkemaan. Keskiöt löytis vieläkin, jos jollakulla on tarvetta.
307 Mf on takapäästään köykäsempi kuin Belkku etupäästään etukuormaajalla jossa rehupaali .
Belkun etupyörät nähnyt Fhaarin 1080 takapäässä , meni hyvin märässä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9766
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Naapurissa oli aikoinaan Trelleborg Twinit 825 turbo Belkussa.
Eikai ne ylimääräiset reiät vannetta kauheasti heikennä, vaikka vanhastakin tekisi. Suorat keskiöt metallimies kyllä tekee hetkessä. Joskus aikoinaan, ennen täydennysojituksia ei 307 massikka oikein kulkenut. Toin harjottelupaikan Belkun etuparipyörät kotiin ja seuraavana päivänä kyläseppä teki keskiöt massikan takanapaan ja Belkun kehän väliin. Sitten alkoi Massikka kulkemaan. Keskiöt löytis vieläkin, jos jollakulla on tarvetta.
307 Mf on takapäästään köykäsempi kuin Belkku etupäästään etukuormaajalla jossa rehupaali .
Belkun etupyörät nähnyt Fhaarin 1080 takapäässä , meni hyvin märässä .

Oot sä aina vekkuli noine ajatuksinesi :) Mitähän sä tajusit Maken kirjoittaneen  - et mitään.

voortimies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 339
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Jos alkuperäiseen kysymykseen? Niistä pulttijaoista ja keskiöistä? Niin itsellä on niistä vähän kokemusta. Minulla on metsäkärry, jonka akseli on isoisän peruja. En tiedä, toiko mukanaan sodasta, mutta se akseli on neuvostoliittolaisen toisen maailmansodan aikaisen tykkilavetin akseli.

Helkutin huonoja noi neukkurenkaat kyllä, ei oltu kuin vähän 2000-luvulla niin jo petti toinen rengas. Kuorma päällä tietty mutta se ei nyt kuulu tähän. Mutta renkaiden löytäminen noihin vanteisiin osoittautui täysin mahdottomaksi, siis minkäänlaisten renkaiden. Samoin pulttijako sellainen, että sellaista vannetta ei todellakaan löytynyt.

No, käytin ammattilaisen apua. Vanhat vanteet sorviin ja sorvattiin keskiö pultinreikineen irti. Sitten vakiot kuorma-auton vanteet sorviin ja niistä sorvattiin keskiö irti. Sitten hitsattiin ne lavetin keskiöt kuorma-auton vanteisiin.

Hyvin toimii. Ja toistaiseksi on kestänyt.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Naapurissa oli aikoinaan Trelleborg Twinit 825 turbo Belkussa.
Eikai ne ylimääräiset reiät vannetta kauheasti heikennä, vaikka vanhastakin tekisi. Suorat keskiöt metallimies kyllä tekee hetkessä. Joskus aikoinaan, ennen täydennysojituksia ei 307 massikka oikein kulkenut. Toin harjottelupaikan Belkun etuparipyörät kotiin ja seuraavana päivänä kyläseppä teki keskiöt massikan takanapaan ja Belkun kehän väliin. Sitten alkoi Massikka kulkemaan. Keskiöt löytis vieläkin, jos jollakulla on tarvetta.
307 Mf on takapäästään köykäsempi kuin Belkku etupäästään etukuormaajalla jossa rehupaali .
Belkun etupyörät nähnyt Fhaarin 1080 takapäässä , meni hyvin märässä .

Oot sä aina vekkuli noine ajatuksinesi :) Mitähän sä tajusit Maken kirjoittaneen  - et mitään.

Jaa et ne on saman painoisia  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kyllä se on nähty ettei etukuormaaja traktoriin mitään virityksiä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Naapurissa oli aikoinaan Trelleborg Twinit 825 turbo Belkussa.
Eikai ne ylimääräiset reiät vannetta kauheasti heikennä, vaikka vanhastakin tekisi. Suorat keskiöt metallimies kyllä tekee hetkessä. Joskus aikoinaan, ennen täydennysojituksia ei 307 massikka oikein kulkenut. Toin harjottelupaikan Belkun etuparipyörät kotiin ja seuraavana päivänä kyläseppä teki keskiöt massikan takanapaan ja Belkun kehän väliin. Sitten alkoi Massikka kulkemaan. Keskiöt löytis vieläkin, jos jollakulla on tarvetta.
307 Mf on takapäästään köykäsempi kuin Belkku etupäästään etukuormaajalla jossa rehupaali .
Belkun etupyörät nähnyt Fhaarin 1080 takapäässä , meni hyvin märässä .

Oot sä aina vekkuli noine ajatuksinesi :) Mitähän sä tajusit Maken kirjoittaneen  - et mitään.

Kerrotaanpa vielä tarkemmin . Tuttu oli laitta Fhar 1080 neliveto belaruksen renkaat takapyöriksi , meni Maken tavalla märässä paremmin . Ymmärsitkö nyt .
Nelivedon etupään paino , kuormaajanpaino ja rehupaalipihdeissä tekee melkoisen painon etupäähän joten en mitään virityksiä suosittele .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9766
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
^
No eihän se Make niitä virityksiä sinne belkun etupäähän kaupannut vaan tarvitsijalle 307 taka-akselille. Tai epäilihän se että se reikien muutos ei heikentäisi vannetta. Voishan se sen tehdä mutta eihän niiden alkuperäisten reikien tukkiminen nyt mikään suuri jobi enää olisi, jos uudet sopivat reiätkin saadaan.  Ja tuon tukkimisen voi tehdä senkin jälkeen jos alkaa esiintyä repeilyä. Itte oli pieni poika , kun meillä oli MF 175. Sen takavanteisiin oli jouduttu keskiöön hitsaamaan lisää rautaa vanteeseen, koska vanne alkoi repeilemään reijästä reikään.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
Mulla on metsälinkussa 3 levyä vahvistettu hitsaamaalla toinen plootu päälle siihen keskelle, pulteissa riittää pituus. 1 levy on vaihdettu kokonaan uuteen paksumpaan kun alkuperäinen pääsi niin huonoon happeen että ei kannattanut enää vahvistella. Kaikki pyörät ja akselit siis samanlaisia. Kovilla ovat nosturin ja hakkuupään alla, on katkennut niin pultteja kuin vetoakseleitakin. Pitää muistaa säännölliseen käydä pyöränmutterit naputtelemassa tiukkaan, lyöntilenkki on matkapakissa mukana :-)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Uusi pulttijako vanteeseen?
^
No eihän se Make niitä virityksiä sinne belkun etupäähän kaupannut vaan tarvitsijalle 307 taka-akselille. Tai epäilihän se että se reikien muutos ei heikentäisi vannetta. Voishan se sen tehdä mutta eihän niiden alkuperäisten reikien tukkiminen nyt mikään suuri jobi enää olisi, jos uudet sopivat reiätkin saadaan.  Ja tuon tukkimisen voi tehdä senkin jälkeen jos alkaa esiintyä repeilyä. Itte oli pieni poika , kun meillä oli MF 175. Sen takavanteisiin oli jouduttu keskiöön hitsaamaan lisää rautaa vanteeseen, koska vanne alkoi repeilemään reijästä reikään.
Eikös keskustelu alkanut pelkun etuvanteista
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .