Eikös tuo VM ole aika hyvä vantaistonsakin puolesta vai onko siinä jotain huonoa. Käsittääkseni se on isonveden takaisesta pitkänlinjan suorakylvökone mallista sovellus ettei sitä niinku puhtaalta pöydältä ole kehitelty. Silloin kun Dometal osti VM:n niin nehän muutti heti sen koko alakerran kun pistivät kylkeen teksin Multiva. Miksi näin tehtiin en tiedä mutta epäilen että onko se siitä voinu parantua. Mitä enempi on rasvanippoja sitä kestävempiä liikkuvat osat on yleensä jos niihin vielä se prässi rasvankera osuu. Tollasessa alakerta remontissa varmasti säästää ison kasan euroja kun vähän kuuklettaa ja käyttää kääntäjää niin löytyy noita kiekkoja sun muita osia aika eri hintaan kun täältä pohjolan marmoritiskeiltä kun ei niitä kiekkoja tahi laakereita täällä tehdä. Meinaan kyllähän tuollainen VM on huollettuna ja pikkuremontilla loppuelämän kone ihan samanlailla kuin Tumen laahavannaskone.
Riippuu mistä VM-mallista puhutaan. DM-versio, eli viimeinen Vieskan Metallin kehittämä malli tarkkuusvantaineen oli täysi susi jo syntyessään, joten ei ihme että Dometal teki heti uudenlaisen vantaiston, kun otti kokeen valmistukseensa. Siinä DM-mallissa vantiston laakerit alkaa olla väljiä jo alle 1000 hehtaarin kylvöjen jälkeen. Syvyydensäätöpyörä siinä vantaan sivussa on todella epäonnistunut ratkisu, laakerit ei kestä mitään, ilmankos niistä on Multiva-versioissa luovuttu. Muitakin vikoja ja heikkouksia DM-mallissa on ollut paljon.
Suositukseni on että käytettyä suorakylvökonetta haeskelevan on parasta pysytellä kaukana VM:n DM -mallista, jos ei halua itselleen vaikeuksia.