Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Aitalanka  (Luettu 9934 kertaa)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Aitalanka
enpä huomannut että jatkokset heikentäisi virran kulkua. tosin pyrin siihen että niitä jatkoja olisi mahdollisimman vähän. Ja onhan niitä liitospalojakin saatavilla.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Aitalanka
et sitten paljon ole mittarilla nuita lankojas katellu???   ite oon saanu alvan kurssin ja pitin sitä hyötyllisenä.   osaan nykyää hoitaa hommat nii ettei elikot karkaile..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Aitalanka
et sitten paljon ole mittarilla nuita lankojas katellu???   ite oon saanu alvan kurssin ja pitin sitä hyötyllisenä.   osaan nykyää hoitaa hommat nii ettei elikot karkaile..

Mikä alvan kurssi?
No ethän sä pidä edes paimenta päällä eli eikö se oo ihan sama mikä pyykkinaru siellä aidassa kiertää.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: Aitalanka
Pyykkinarussa ei mene sähkö sitä kahtakaan viikkoa.

Mutta näin yleisesti kysyn. Tykkäättekö aitatöistä? Nykyisin korjaan aitaa mielummin kuin teen toukoja, saa liikkua ulkona ja ei ole ollenkaan niin tylsää kuin peltotyöt.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Aitalanka
et sitten paljon ole mittarilla nuita lankojas katellu???   ite oon saanu alvan kurssin ja pitin sitä hyötyllisenä.   osaan nykyää hoitaa hommat nii ettei elikot karkaile..
Juu kyllä ihan mittarilla testaan sieltä aidan loppupäästä jännitteen, ja jos lukemat näytti että ei ole lähtöpäässä virtaa, seon merkki siitä että  lanka on maassa tai heinää kasvanut lankaan kiinni.Jos Oksa luulee ettei mulla ole kokemusta ja tietoa tuosta aitahommasta haukut kyllä aivan väärää henkilöä.Mutta niinhän seon Oksallehan se vituutus on jokapäiväinen elämän eliksiiri ja kateus ikuinen voimanlähde.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Aitalanka
Väliaitana on viimekeväänä laitettu nauha. Elukat ei pysyneet oikealla laitumella. 30 m kulki virta kummastakin päästä ja loppu oli virratonta. Ihan ehjän näköistä nauhaa, mutta ei virta kulje. Tuuli irroittaa nauhan pikaseipäiden hahlosta, nauha pitää kiertää joka seipään ympärille.
Mystinen kesälaatumies

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2855
Vs: Aitalanka
Väliaitana on viimekeväänä laitettu nauha. Elukat ei pysyneet oikealla laitumella. 30 m kulki virta kummastakin päästä ja loppu oli virratonta. Ihan ehjän näköistä nauhaa, mutta ei virta kulje. Tuuli irroittaa nauhan pikaseipäiden hahlosta, nauha pitää kiertää joka seipään ympärille.

Oli minullekin yllätys miten ärsyttävä yhdistelmä oli nauha ja uudet lasikuitutolpat. Tosiaan jokaiseen pitää kiertää paikalleen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Aitalanka
No lasikuitu seipäillä nyt ei mitään tee. Ne pitimet syö nauhat ja lisäksi ovat ihan surkean huonoja kestämään (ne pitimet).  Onneksi opin kait nipulla tai kahdella.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: Aitalanka
Ei ole juurikaan päässyt nauha lasikuitutolpista irti,mutta puutolppia on välissä joihin nauha tulee kierrettyä erisnimen ympärille. Tämä sen takia,koska nauha liikkuu tuulessa,menee mm.alamäkeen ja kerää löysät jonnekin pussille. Rautatolpasta en tykkää yhtään,eristinviat on hankalia ja jos nauha hyppää pois eristimestä,niin siihen rautatolppaanhan se ottaa kiinni ja virta maissa. Kovillemaille nuo on paikallaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9596
Vs: Aitalanka
Kieltämättä kaikissa rautatolpissakaan ei ole kunnon eristintä. Luultavasti huonoin on rengas jossa halkio. Lavalin seipäät ja teollisuushankinnan välieristimet. Tosin en tiedä onko muilla edes välieristimiä. Teollisuushankinnan (valmakaupan) siansaparo eristin yläpäässä on varmaan paras ja muutkin saman malliset . Ei irtoa nauha eikä tuuli katko johtimia kuin noissa lasikuitu seipäissä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Aitalanka
ite ostin lopettaneelta tilalta muutama sata kpletta terästolppia.   yleensä eristeet kunnossa mutta joissain oli mukana välieristin  ( metallista ja tukeva )     en tykkää noista lasikuitutolpista kun net alkaa hilseillä aika nopsaan.   jo pari vuotta vanhoissa on varsi semmonen jota ei paljain käsin kehtaa käsitellä.   säikeet nahan alla ei mukavinta.                   ja niiten eristin on pikkasen liian tiukka nauhaa käyttäessä.   särkee johtimia aitoja siirtäessä.   ite kieppaan yleensä nauhan ja langan noin joka neljännen eristimen kohalla.    ei tee pussia niiin herkästi, kun on tuulisella alueella..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Aitalanka
btw osaakohan kukaan kertoa mitä tuo evp oikein yrittää sanoa kun väittää että miulla olis jokapäiväinen vituutus ja kateus .. ??                       eikös noihin pitäisi olla syy ja kohte?      ite en moisia ole kyllä havainnu kun hommat mulla rulaa tosi hyin ja ei ole mitään mitä katehtia..

vain elämää

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Aitalanka
Oksalla on syy ja kohde evp, joka päivä jotain hänelle nilvaiset.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3263
Vs: Aitalanka
btw osaakohan kukaan kertoa mitä tuo evp oikein yrittää sanoa kun väittää että miulla olis jokapäiväinen vituutus ja kateus .. ??                       eikös noihin pitäisi olla syy ja kohte?      ite en moisia ole kyllä havainnu kun hommat mulla rulaa tosi hyin ja ei ole mitään mitä katehtia..
Olen kyllä huomannut että Oksalla on jatkuva harmitus päällä.Milloin mistäkin keksii sanomista.Kysynkin mikä sinussa habitukseni riipoo.Jos mulla on hiukkasen enempi kokemusta elämästä ja asioista ei se tarkoita sitä että osoittaisin sen v i ttui luna, se on vain tosiasia mitä et voi sietää. Jos ei ole homma hanskassa silloinhan alkaa etsiskeleen syytä muista.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64927
Vs: Aitalanka
mielipite asiasta tahi tpoisesta kait ei ole kielletty täällä,  mut tarviiko siitä mennä heti henkilökohtaisuuteen?   mitä ite en tiijä,  yleensä sen takia kysyn.   mut sekin kait väärin?