Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Aurinkosähkö maatiloilla  (Luettu 13464 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Aurinkosähkö maatiloilla
Pakko oli kuitupuutakin myydä,kun jo latvoista ja samalla kerätyistä myyntikelvottomista rangoista sai vuosien klapitarpeet. Itse pidän tuota enskaa vähän niinkuin välttämättömänä pahana, eihän siitä hirveitä rahaudu, mutta tehtävä se on jokatapauksessa. Ja jos firman koneella teetättää niin silloin mieluummin vaikka vähä liian aikaisin, eihän se pienehkö runkotilavuus silloin metsänomistajan tappioksi mene ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Aurinkosähkö maatiloilla
No jos klapien teko ja käsittely on ehdottoman vastenmielistä hommaa, niin sitten ei auta kuin maksaa.  Mut minua lämmittää klapeilla lämmitetyssä suihkussa käydessä sekin, että verottaja ei ole päässyt sitä lämpöä verottamaan  ;D
Omaa työtä toki on jonkinverran, mut kun sillä lämpiää paljon neliöitä  talossa ja käyttövesi, niin lasken uhrauksen olevan kannattava. Ja puutavarahan on alunperin energiapuuta jonka myynnillä ei saisi kuin kahvirahat.

Aurinkopaneelit istuu hieman huonosti tähän kuvioon, kun kesälläkin pärjää lämmittämällä kerran viikossa kattilaa. Sitten jos keskikesällä olisi kiinteistöllä paljon jäähdyttämisen tarvetta, niin aurinkopaneeleilla tuotettu sähkö voisi olla toimiva ratkaisu. Siitäkin huolimatta että sähkö on kesällä edullista.
Oletko aurinkokeräilijää harkinnut ?

Olen joo, eioo vaan auringon suunta oikein optimaalinen (talon harja pohj-etelä suunnassa, lännessä puiden varjostus) ja kesäaikaan lämmöntarve on melko pieni mm. auringon lämmittävän vaikutuksen ansiosta.

Varaajasta kyllä löytyis mahdollisuus asentaa aurinkokeräin, joten tuuminkia olen pitänyt.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Aurinkosähkö maatiloilla
Lämmitänhän itsekin takkaa puulla noin 2000-2500kWh verran talven aikana. Nyt on ongelmana se, että kun kaadatan puut pihasta, niin tulee ainakin 15-vuoden lämmityspuut ja vanhojakin on vielä neljäksi vuodeksi jäljellä. Pitää varmaan myydä klapeja, että ne saa johonkin mahtumaan. Valmiiksi jo sylettää klapisavotta. Kyllä nuo himot on otettu ulos jo nuorella iällä, ei mielellään enää.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Aurinkosähkö maatiloilla
Sanotaan klapinteon tulevan mieleen sitten, kun naiset ei enää tuu.  :)
Mystinen kesälaatumies

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2622
Vs: Aurinkosähkö maatiloilla
Äsässälän naapurissa valmistavat -SS-:lle tavaraa jolla pääsee nauttimaan eri tavalla kuivuudesta ja alhaisesta viljan hinnasta. Paneelit pellolle ja pilvetön päivä on pop.

Salolainen perheyritys vie aurinkopaneeleita Aasiaan – itse kehitetty tehdas voitti kiinalaisen halpatuotannon https://yle.fi/uutiset/3-11214469