On hyvä että Traficom nyt puuttuu tähän asiaan, kun tehdas tuntuu olevan välinpitämätön ja vetäytyy vastuustaan.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.771943On itsestään selvää että välittömistä traktorin liikenneturvallisuuteen vaikuttavista kohdista, kuten valojen ja jarrujen kunnosta vastaa trakrorin omistaja, mutta kun kyse on tämän tapaisesta piilossa olevasta rakenteellisesta heikkoudesta, joka heikentää traktorin liikenneturvallisuutta vakavalla tavalla, vastuun pitää ottaa valmistaja, kutsumalla korjaukseen kaikki ne mallit, missä tuo heikkous on. Ei voida vaatia että omistaja tietäisi kaikki ne heikkoudet mitä koneissa on. Valtra ottakoon kaiken vastuun valmistamistaan koneista ja korvatkoon kaikki vahingot, huollot ja korjaukset, mitä tuo suunnitteluvirhe on aiheittanut. Jos ei muuten, niin viranomaisten pakottamana.
Joku ehdotti kommenteissa pakollista katsastusta traktoreille. Kun ajattelee, minkälaisia nykytraktorit on teknisiltä ominaisuuksiltaan, niin tuota ajatusta voikin kannattaa, katsastuspakko voisi koskea ainakin vuoden 2010 jälkeen valmistettuja traktoreita, sillä nykytraktorit on painavia möhkäleitä, jotka kulkee kovaa, ja ovat siksi vaarallisia liikenteessä, ne on aivan erilaisia teknisesti kuin ennen 2000 lukua valmistetut koneet, joten uudempien traktoreiden pakollinen vuosikatsastus olisi ihan paikallaan.