Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ämmä-ähvä  (Luettu 7367 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Ämmä-ähvä
Mistä vuosimallista alakaen ne verkutsoonien etuakselit alako kestämään etukuormaajakäyttöä?
Elämä on parasta kometiijjaa

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Ämmä-ähvä
1988
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Ämmä-ähvä
Hänkjuu
Elämä on parasta kometiijjaa

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Ämmä-ähvä
Eikös se napa silloin pienentynyt melko paljon, tai siis se hammaspyörästön koppa, miks sitä nyt sanotaankaan ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3300
Vs: Ämmä-ähvä
Eiköös noita akseleita ole samanmerkkisiä Dana ja ZF useimmissa traktoreissa.Ei ole omaa merkkiä .Belarutseissa lienee omat persoonalliset etupäänsä.Etupään kardaani kait vaihtui jossain vaiheessa keskiakseliksi noissa verkusonneissa.Tais olla juurikin tuo -98 vuosi.300 sarjassa oli sivukardaani ja sitten 4000 malleihin tuli sitten keskiakseli.Maavaran kustannuksella.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65237
Vs: Ämmä-ähvä
eiks 680 mallissa ollu jo etuveto keskikartaanilla?                         ja onko tuo carreran malli yhtä hyä kuin muuta?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8353
Vs: Ämmä-ähvä
Eiköös noita akseleita ole samanmerkkisiä Dana ja ZF useimmissa traktoreissa.Ei ole omaa merkkiä .Belarutseissa lienee omat persoonalliset etupäänsä.Etupään kardaani kait vaihtui jossain vaiheessa keskiakseliksi noissa verkusonneissa.Tais olla juurikin tuo -98 vuosi.300 sarjassa oli sivukardaani ja sitten 4000 malleihin tuli sitten keskiakseli.Maavaran kustannuksella.
Eikös MF käyttäny aikoinaan Landinin akseleita ja MF omisti siihenaikaan Landinin.
Mystinen kesälaatumies

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4390
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Ämmä-ähvä
Eiköös noita akseleita ole samanmerkkisiä Dana ja ZF useimmissa traktoreissa.Ei ole omaa merkkiä .Belarutseissa lienee omat persoonalliset etupäänsä.Etupään kardaani kait vaihtui jossain vaiheessa keskiakseliksi noissa verkusonneissa.Tais olla juurikin tuo -98 vuosi.300 sarjassa oli sivukardaani ja sitten 4000 malleihin tuli sitten keskiakseli.Maavaran kustannuksella.
Eikös MF käyttäny aikoinaan Landinin akseleita ja MF omisti siihenaikaan Landinin.

Ainakin  mun muinaisessa 3070:ssä on Landini.
Monessa on tainnut olla ongelmana se, että kun akselin keinun voitelu on unohdettu, se on kuluttanut puslansa pilalle ja nivelettömän keskikardaanin uraholkki on linjaukseen syntyneen virheen seurauksena kuluttanut etuperään menevän akselintumpin (urat) piloille.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65237
Vs: Ämmä-ähvä
valtun vika!    miä tiiä monta jossa sama vaiva.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2521
  • Etelä-Karjala
Vs: Ämmä-ähvä
valtun vika!    miä tiiä monta jossa sama vaiva.

Missäs Valmetissa on niveletön kardaani?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65237
Vs: Ämmä-ähvä
muistelen että ainakii 604 oli tuolleen kun oli etuaksewliin kytketty niillä valumöntin puolikkailla jokka poiki aina ku joutu tiukemmalle.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2521
  • Etelä-Karjala
Vs: Ämmä-ähvä
Eikös 604 ole ristikot kardaanissa.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26060
  • vastustan
Vs: Ämmä-ähvä
muistelen että ainakii 604 oli tuolleen kun oli etuaksewliin kytketty niillä valumöntin puolikkailla jokka poiki aina ku joutu tiukemmalle.
minä taas muistelen jotta noita valumönttejä lykkyytettiin metässä aikanaan mekaanisella vedolla varustetulla kärryillä siihen malliin että zetorista ja monesta muusta ois kyllä aisa pilikistäny tuulettajan siipien välistä ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Ämmä-ähvä
Niveletön keskikardaani etuakselille löytyy Valmetilla 702-903 malleista. Kuusiuraisella holkilla kytketty päistä ja holkissa rasvanipat. Jos etuakselin kallistuslaakerit rasvaamattomat ja holkit myös niin kuluvat kaikki pilalle vuosikymmenten vieriessä. 602-604 nelivetojen etuakseli Carraro ja siinä ongelmana olkalaakerien kulumisen jälkeen hajoavat laakeripesät akseliputkista. Carrarossa ja vanhemmissa ZF:ssä tyypillinen ongelma etukuormaajakäytössä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: Ämmä-ähvä
Eiköös noita akseleita ole samanmerkkisiä Dana ja ZF useimmissa traktoreissa.Ei ole omaa merkkiä .Belarutseissa lienee omat persoonalliset etupäänsä.Etupään kardaani kait vaihtui jossain vaiheessa keskiakseliksi noissa verkusonneissa.Tais olla juurikin tuo -98 vuosi.300 sarjassa oli sivukardaani ja sitten 4000 malleihin tuli sitten keskiakseli.Maavaran kustannuksella.
Eikös MF käyttäny aikoinaan Landinin akseleita ja MF omisti siihenaikaan Landinin.

Ainakin  mun muinaisessa 3070:ssä on Landini.
Monessa on tainnut olla ongelmana se, että kun akselin keinun voitelu on unohdettu, se on kuluttanut puslansa pilalle ja nivelettömän keskikardaanin uraholkki on linjaukseen syntyneen virheen seurauksena kuluttanut etuperään menevän akselintumpin (urat) piloille.
MF valmisti Italiassa traktoreita ja akseleita, olihan siellä pitkät perinteet nelivedoista. MF myi rahapulassaan Italian toiminnot pois ja voimansiirtotehdas meni GKN:lle. Nimi oli Comaxle, tehdas kun sijaitsi paikkakunnalla Como. 90-luvun puolella omistajaksi tuli Dana. Jossain siinä 90-luvun puolenvälin paikkeilla akseleiden tekniikka päivittyi tai yhdenmukaistui, koska Dana osti myös Sigen. Comolaisia akseleita on sittemmin ilmestynyt aika monen traktorin keulalle, mutta toki se ei ole Danan ainoa tehdas Italiassa.