Voi helevata voiko yksinkertainen asia tosiaan olla noin vaikea. Siis sen etupellin alustan putsaaminen. Ittelle tämä on uusi tuttavuus tuossa hommassa. Syys sadon sillä kaadoin, mutta mun pinta-alat on pienet, mutta kaadettu siis on. Ja nyt ajattelin putsailla ja rasvailla talvisäilöön. Edellinen on tietysti ollut kait painepesurin tai pesurikauppiaan ystävä, koska mursainsormet on joksenkin kolmen kappaleen klimpeissä ja nekään ei kaikki ihan silloin samalla linjalla. Mutta eipä tuo onneksi vaikuttanut työskentelyyn tai mitenkään erityisesti tärissyt. Itse tottunut murskaajan putsaamaan pelkästään paineilmalla ja öljyämään peräöljyillä. En tiedä onko nämä kalustosuojat sitten parempia ? Mutta …
Tuota etupellin alustaa oli tuskin putsattu ikinä. Molemmissa päissä moskaa oli niin paljon kuin sinne mahtui. Yllättäen siellä silti oli vielä kirkas maali ja ei ruostevikoja. Mutta empä ihmettele miksi sitä ei ollut avattu. Toisen pään pultit kulmavaihteen nivelristikon suojan takana. Ja vaikka ne oliskin saanut auki, niin se keltainen suoja olis estänyt sen pellin irrottamisen. Siispä se suoja pois. No nivel oli lukittuna pultilla. Tilaa ehkä gynekologille , mutta ei mun kourille. No kaikki aikanaan … irti siis on, mutta onko nuoremmissa vielä noin järjettömästi suunniteltu tuo. Toki tuossa sentäs saa auki kun tekee töitä. 80-luvun lopun nostolaite murskaajassa sinne ei päässyt mistään. No nyt se kouru on jo lähes kadonnut. Sivusta vedettävässä lyhytaisaisessa 280 tuon pellin irroitus vei korkeintaan minuutin. Siinä ed. omistaja oli tehnyt pulteista hitsattujen ketjunlenkkien avulla siipiruuveja. Oli todella mahtava avata vaikka vasaralla tai ruuvimeisselin varrella. Todellista arjen insinööri näytettä, tykkäsin. Elhon insinöörien en niinkään. Vähän sama kuin elhon "insinöörin " sanoma " jos laakeriin voi laittaa nipan , niin me laitamme". Käyttäjän kannalta vielä ratkaisevaa laakerin rasvattavuuden kannalta on sekin, että saako siihen nippaan mahtumaan rässin suuttimen. Tämä ei onnistu, jos nippa nojaa tukevasti runkoon. No nyt ei ollut kyse siitä
Käytettävyydestä kylläkin tai huollon helppoudesta