• Tavallinen aihe

Aihe HCV=Natura 2  (Luettu 1402 kertaa)

MLK

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Agronjetin ryhityskehmä
HCV=Natura 2
https://www.metsalehti.fi/artikkelit/tallaisia-ovat-hcv-metsat/

Ei mitään ole aiemmasta opittu,eikä edes aiota tapoja muuttaa.Tapio-myrskyn jälkeen kesti viikkoja saada hakkuulupa tuulenkaadoille pienelle läntille jossa oli päällekkäin Naturaa,soidensuojeluohjelmaa,luonnonsuojeluohjelmaa ja pohjavesialuetta.Ei taida jatkossa helpottua puukauppojen teko tällä menolla,jos yksitys- ja valtionmetsiä hallinnoidaan samalla kaavalla.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: HCV=Natura 2
ittiä pikkasen hirvittää kun on tuo mettähallitus naapurina..   ja kun nuo suojelut on niiiiiin pop..    onko lie järkee mutta...

Kaikki

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
ittiä pikkasen hirvittää kun on tuo mettähallitus naapurina..   ja kun nuo suojelut on niiiiiin pop..    onko lie järkee mutta...
Eikö Kaikki osallistukaan mielellään ilmastotalkoisiin ?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ite ainaskin tappelen koko ajan vastaan.  tuo on vain jonkun keksimä hiton tehokas rahan siirtosysteemi.    jossain on pirusti rahaaa...

Rakkine

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mites se tuon fsc-puun hinnoittelu, maksetaanko fsc-sertifioidusta puusta kuinka paljon enemmän verrattuna tavalliseen, eli siihen pefc -puuhun?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
olikos se jotain euron luokkaa per kuutio..   ainakii upmllä..   jos en ihan väärin muista..

Rakkine

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitäs kun itse hakkaa puut, tekee itse metsänkäyttöilmoituksen metsään.fi:ssä ja myy puut sellufirmalle, sahalle tai ties kelle, niin eihän siinä tapauksessa kukaan tutki että onko hakattu siltä pirun HCV-alueelta?

FMJ

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitäs kun itse hakkaa puut, tekee itse metsänkäyttöilmoituksen metsään.fi:ssä ja myy puut sellufirmalle, sahalle tai ties kelle, niin eihän siinä tapauksessa kukaan tutki että onko hakattu siltä pirun HCV-alueelta?

Yhtiöt näkevät, kuten kaikki muutkin metsäkeskuksen karttapalvelusta, missä on ko. metsänkäyttöilmoituksen alue ja onko se voimassa. Eli jos ei tee hankintasopimusta tuolla perusteella, sopimusehtojen mukaan yhtiö voi kieltäytyä ostamasta puut. Jopa ennakkorahan takaisinperintä on eräiden sopimusten määritelmien mukaan oikeutettua. Tässä piilee koko homman miina.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
elikkä ykstyisillä sahaukoilla saattaa olla hyää puuta tiedossa.       miksiköhän ei nuita yrittäjiä mainosteta missään?   on tosi vaikiaa ettiä isolle puulle sahuria kun ei etes " vitustako. comista"  löydy..   mut puska sit kertoo jotain arvailuja.