Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalousauto?  (Luettu 31483 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Maatalousauto?
Onko sillä nykyään mitään merkitystä merkitäänkö auton omistajaksi Y-tunnus vai henkilö? Ennen sai ainakin yrityksenä täydet bonukset heti alusta.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maatalousauto?
Onko sillä nykyään mitään merkitystä merkitäänkö auton omistajaksi Y-tunnus vai henkilö? Ennen sai ainakin yrityksenä täydet bonukset heti alusta.

Nykyään sillä kait ei ole väliä. Taitaa olla jopa yksityishenkilönä halvemmat vakuutukset. Ennen kannatti rekisteröidä yrityksen nimiin niin liikennevakuutuksen bonukset sai täytenä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maatalousauto?

Valinta avolavan, umpipaketin ja kevyt kuorma-auton välillä on sitten jo vaikeampi sanoa. Omalla kohdalla päädyin normaaliin maasturiin, kun pitää välillä pystyä viemään kolme ihmistä. Isompien tavaroiden kuljetukseen pitää sitten ottaa perävaunu.
Joo näiden välillä on mietitty. Avolavassa olisi se jos tarvii kuljetella jotakin haisevaa tai likaista esim. löpösäiliötä niin lavalla kuljetus mukavampaa. Jos taas ei ole pitkä koppi niin aina kaikki nippelitkin täytyisi olla siellä lavalla. Silloin se täytyisi melkein olla katettu. Ja sitten taas ei löpö säiliö oikein kulje. Lisäksi jos lava-autossa on penkit takana ja se ei ole kevyt KA niin henkilöautona tulee veroja jonkin verran samoin kuin umpipakuissa ja maastureissa jos penkkejä enemmän. Kevyt KA rekisteröity on siten helpompi, mutta sielä tulee sitten nopeudenrajoitin. Vaatiiko kevyt KA muuten piirturin? Penkkejä olisi kuitenkin kiva olla, että saisi muksutkin reissuun mukaan.

No miten se transportteri sitten? Ainakin DSG:tä olen kuullut haukuttavan.
Tai entäs sprintteri? Onko näissä samaa tekniikkaa viton kanssa? Vanhemmissa vitoissa on tuo ruostumisongelma ja eipä noita ole oikein enää järkevillä kilometreillä tarjolla. Transiitista ei tainut saada automaattia. Se on ominaisuus josta en ihan heti haluaisi luopua. Ennemmin luovun tuosta nelivedosta, vähemmän sille on tarvetta.


Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maatalousauto?
Lasken itse nuo uudemmat (T5 ja T6) portterit ja vitot samaan kategoriaan BMW henkilöautojen kanssa. Eli ostettava uutena ja takuunalaisena.

Pikkuluokan pakut kai vielä etenee jotenkin etuvetoisina, mut isommilla on ymmärtääkseni paree pysyä hyvillä ja talvella auratuilla teillä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maatalousauto?
Lasken itse nuo uudemmat (T5 ja T6) portterit ja vitot samaan kategoriaan BMW henkilöautojen kanssa. Eli ostettava uutena ja takuunalaisena.

Pikkuluokan pakut kai vielä etenee jotenkin etuvetoisina, mut isommilla on ymmärtääkseni paree pysyä hyvillä ja talvella auratuilla teillä.
Ompa mairitteleva kommentti. Tätä vähän olen itsekkin pelännyt, että uskaltaako tuollaista ostaa vajaa parisataatuhatta ajettuna ja vajaan kymmenen vuoden ikäisenä. Varmasti ihan toimiviakin laitteita on, mutta kuinka paljon noilla sitten oikeasti joutuu korjaamolla vierailemaan niin onkin sitten toinen juttu.

Ja olen samaa mieltä, että pikkupakut etuvetosina voi toimiakkin mitä nyt ovat samanlaisia kuin kaikki etuvedot, että suoraa pyrkivät menemään (puskemaan). Isommat täytysi olla ehdottomasti takavetoja tai mielummin nelikoita.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maatalousauto?

Valinta avolavan, umpipaketin ja kevyt kuorma-auton välillä on sitten jo vaikeampi sanoa. Omalla kohdalla päädyin normaaliin maasturiin, kun pitää välillä pystyä viemään kolme ihmistä. Isompien tavaroiden kuljetukseen pitää sitten ottaa perävaunu.
Joo näiden välillä on mietitty. Avolavassa olisi se jos tarvii kuljetella jotakin haisevaa tai likaista esim. löpösäiliötä niin lavalla kuljetus mukavampaa. Jos taas ei ole pitkä koppi niin aina kaikki nippelitkin täytyisi olla siellä lavalla. Silloin se täytyisi melkein olla katettu. Ja sitten taas ei löpö säiliö oikein kulje. Lisäksi jos lava-autossa on penkit takana ja se ei ole kevyt KA niin henkilöautona tulee veroja jonkin verran samoin kuin umpipakuissa ja maastureissa jos penkkejä enemmän. Kevyt KA rekisteröity on siten helpompi, mutta sielä tulee sitten nopeudenrajoitin. Vaatiiko kevyt KA muuten piirturin? Penkkejä olisi kuitenkin kiva olla, että saisi muksutkin reissuun mukaan.

No miten se transportteri sitten? Ainakin DSG:tä olen kuullut haukuttavan.
Tai entäs sprintteri? Onko näissä samaa tekniikkaa viton kanssa? Vanhemmissa vitoissa on tuo ruostumisongelma ja eipä noita ole oikein enää järkevillä kilometreillä tarjolla. Transiitista ei tainut saada automaattia. Se on ominaisuus josta en ihan heti haluaisi luopua. Ennemmin luovun tuosta nelivedosta, vähemmän sille on tarvetta.

No haittaako se nopeuden rajoitin? Jenkkien kohdalla tuo on tullut vuonna 2001 ja siitäkin on ollut siirtymä aikaa vuoteen 2005 asti että onko nopeuden rajoitin vai ei. Katsastuskonttorilta saa listä pitääkö olla nopeuden rajoitin vai ei. Sen verran hakee tietä leveämmsätä akselivälistä johtuuen että ei paljon yli 100 pysty kuitenkaan ajamaan. Piirturista en ole varma tarviiko mitenkä. Eihän omissa ajoissa tarvitse kiekkoa käyttää. FORDIN F-350 tai muu vastaava on jo sen verta isolla kopilla että jää tavan kiinalainen tila-autokin toiseksi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5107
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maatalousauto?
No haittaako se nopeuden rajoitin? Jenkkien kohdalla tuo on tullut vuonna 2001 ja siitäkin on ollut siirtymä aikaa vuoteen 2005 asti että onko nopeuden rajoitin vai ei. Katsastuskonttorilta saa listä pitääkö olla nopeuden rajoitin vai ei. Sen verran hakee tietä leveämmsätä akselivälistä johtuuen että ei paljon yli 100 pysty kuitenkaan ajamaan. Piirturista en ole varma tarviiko mitenkä. Eihän omissa ajoissa tarvitse kiekkoa käyttää. FORDIN F-350 tai muu vastaava on jo sen verta isolla kopilla että jää tavan kiinalainen tila-autokin toiseksi.

No ei sillä muuten ole merkitystä kuin, että pidemmillä reissuilla kesäaikana olisi kivempi, jos ei olisi noita 100 teitä on kuitenkin vielä sen verran. Tosin tuo on totta, että ainakaan nuo venhemmat jenkit on sellaisia ettei niillä paljon yli 90 viitsi edes ajella. Suurin ongelma ehkä se, että jos sattuu rekka eteen jonka vauhti tippuu mäkisillä osuuksilla niin tuosta voi olla huono päästä ohi. Tässä nurkka ajossa ei mitään haittaa jota valtaosa ajosta on. Jos sopiva yksilö vaan tulisi tarjolle niin voisi harkita ei vain ole sopivaa osunut vastaan.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2766
Vs: Maatalousauto?
>>Lasken itse nuo uudemmat (T5 ja T6) portterit ja vitot samaan kategoriaan BMW henkilöautojen kanssa. Eli ostettava uutena ja takuunalaisena.

Nimenomaan noin.Tai parempi jos ei osta ollenkaan.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Maatalousauto?
Tämä autonvalinta on kyllä ongelmallinen. Kymmenisen vuotta ajelin takavetoisella jenkkipick-upilla, mikä nykyisin uudelleen maalattuna ja kaikin puolin hyväkuntoisena toimii enemmänkin kesäharrasteautona. Käyttöautona on pikkupaku, ei rippikouluikäinen vaan ekaluokkalaisen ikäinen, mutta alkaa näköjään ruoste nousta jo kylkiä pitkin ylöspäin. Siitä pitää piakkoin hankkiutu eroon. Jenkit periaatteessa kiinostavat edelleen, mutta mulla ei ole käyttöä pitkälle kopille vaan enemmänkin kaipaan pitkää lavaa. Moisia ei vaan ole tarjolla, kun tuntuu että kaikki jenkit on nykyään enemmän kikkelinjatkeiksi ja veronkiertohenkilöautoiksi hommattu. Ja vähänkään uudemmat ja hyväkuntoiset on turhan arvokkaita, 20 000 ekulla saa jonkun 15v vanhan raiskatun raadon. 25 vuotta ehdin ajaa automaateilla, nykyinen syrjähyppy ei tule toistumaan. Neliveto olisi myös hyödyllinen, sitä ilman pystyn kyllä elämään. Vitoja tai Transportreita olisi tarjolla asettamillani vaatimuksilla, mutta nettilegendojen perusteella ja muutenkin puistattaa ajatus sellaisiin sekaantuminen muutoin kuin uutena, ja sellaiseen ei ole resursseja. Karsinna jälkeen vaihtoehdoiksi jää joku automaatti-Citroen Proace tai sitten otan tuon oman 30 vuotiaan vanhuksen pienin parannuksin takaisin käyttöön.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Maatalousauto?
Joo o tää on kyllä hankala aihe. Mulle ainakin neliveto on pakollinen ja maavaraakin pitää olla enempi kuin normi pakuis.
Joo ja lavallinen melkein pakollinen ku niitä kauhoja yms rekvisiittaa täytyy kuskata.

Firman nopeudenrajoitetuilla ajellu välillä. Ei kyllä ikinä semmosta tule meille.

Homma olis helppo jos 2 paikkanen piisais. Muttaku pitäs välillä niitä vaseliinin ja ravanpeittämiä ukkoja kuskata kans.

Eli ei paljoo vaihtoehtoja kun joku maasturi.
Mutta sitte pitäs ostaa joku cruiseri kokonen=hirveitä vehkeitä ajaa. Citymaasturit mukavampia mutta sitte se kärryn kans pelaaminen vielä ei piisaa se korttikaan sitte kärryn kans.

No jokatapauksessa hiluxsi on nähty. Jotain tilalle mutta mitä siinä pulma.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Maatalousauto?
d-max?   eiks siinä ole iso hytti ja kantavuutta?     en ole paljon nähny käytettynä.

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Maatalousauto?
d-max?   eiks siinä ole iso hytti ja kantavuutta?     en ole paljon nähny käytettynä.

Ei eroa hiluksista ym. indokiinalaisista mitenkään.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maatalousauto?
Onko kokemuksia land cruiserista, uudemmasta tai vanhemmasta maatalousajossa?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maatalousauto?
Minkähänlainen verokohtelu tämmöisillä on ? Harvemmin näkyy näitä Suomen kamaralla. Nelikkonakin kai saisi ja T5 versionakin, toki niissä on niitä vähemmän suositeltavia tekniikoita...



Jos vero olis jotain järkevää, niin jonku tällaisen vois piruuttaan tuoda suomeen. Aika hyvät tilat takana ja kuskin penkkikään tuskin ahdistaa, kun ei ole seinä vastassa.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240001370&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&fuels=DIESEL&grossPrice=false&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelDescription=doppelkab&pageNumber=1&scopeId=VUT75&searchId=70f73a78-92aa-527b-e761-41ff0913ff2c

Viimeksi muokattu: 20.01.18 - klo:23:26 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Maatalousauto?
Minkähänlainen verokohtelu tämmöisillä on ? Harvemmin näkyy näitä Suomen kamaralla. Nelikkonakin kai saisi ja T5 versionakin, toki niissä on niitä vähemmän suositeltavia tekniikoita...



Jos vero olis jotain järkevää, niin jonku tällaisen vois piruuttaan tuoda suomeen. Aika hyvät tilat takana ja kuskin penkkikään tuskin ahdistaa, kun ei ole seinä vastassa.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240001370&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&fuels=DIESEL&grossPrice=false&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelDescription=doppelkab&pageNumber=1&scopeId=VUT75&searchId=70f73a78-92aa-527b-e761-41ff0913ff2c

B-kortilisena menee vero varmaan yli 1000€/vuodessa. C-kiitollisena vero on jotain 100€ pintaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!