• Tavallinen aihe

Aihe Maatalousauto?  (Luettu 20282 kertaa)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2963
  • Kouvola, Kymenlaakso
Maatalousauto?
Onhan tätä jauhettu aiemminkin, mutta jauhetaans taas.

Uudemmalle autolle tarvetta maatalouskäyttöön. Pakettia, pickuppia tai kevyt kuorma-autoa mietitty. Ollaan tykästytty automaattiin ja nelikkoon. Pakettiautona löytyisi vitoa ja transportteria sopivassa hintahaarukassa. Pickuppeja sitten satunnaisesti joitain ja kevyt ka:t on sitten jenkkejä jos haluaa nelikon.

Heittäkää vinkkejä ja mitä kannattaisi katsella. Hiacea kun ei enää saa eikä tälläkään hetkellä ole yhtäkään automaattia ja nelikkoa tarjolla.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19971
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Maatalousauto?
Isuzu , hyvin pelannut.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: Maatalousauto?
Nyt on tuloillaan pieni diiseli F150 foorttiin. Ei oikeastaan kannata muuta edes enää miettiä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16943
  • YTK:FI
Vs: Maatalousauto?
Jenkki. Vero pienempi kuin muissa kevyt-kuorma autona. Ei tarvitse verottajan kanssa riidellä jos 5-6 mahtuu kyytiin. Ainut miinus puoli että vaatii melkein C1E jos haluaa kottikärriä isompaa vetää.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53428
Vs: Maatalousauto?
eikös tuolla ollu lehessä juttua hilux kuormaautosta?    sehän olis jopa etullinen ja saabi kait nelikkona ja autolla..

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2274
  • Pölhöjen pölhö
Vs: Maatalousauto?
Jenkki. Vero pienempi kuin muissa kevyt-kuorma autona. Ei tarvitse verottajan kanssa riidellä jos 5-6 mahtuu kyytiin. Ainut miinus puoli että vaatii melkein C1E jos haluaa kottikärriä isompaa vetää.

Eikö tästä ollut verottajan päätös muutaman vuoden takaa, että maatalouskalustoon hyväksytään max. 3-paikkainen kevyt ka. Muistanko omiani vai onko verottajan kanta nyttemmin muuttunut?
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: Maatalousauto?
Jenkki. Vero pienempi kuin muissa kevyt-kuorma autona. Ei tarvitse verottajan kanssa riidellä jos 5-6 mahtuu kyytiin. Ainut miinus puoli että vaatii melkein C1E jos haluaa kottikärriä isompaa vetää.

Eikö tästä ollut verottajan päätös muutaman vuoden takaa, että maatalouskalustoon hyväksytään max. 3-paikkainen kevyt ka. Muistanko omiani vai onko verottajan kanta nyttemmin muuttunut?

Lienee paku. Kuorma-autossa saa olla 1+8 miehistöhytti.

mah

  • Vieras
Vs: Maatalousauto?
Oletteko laskeneet, kummalla "voittaa" enempi, maatalousajoneuvolla poistoineen ja vähennyksineen vaiko yksityisautojen kilometrien korvauksella?  :-X

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2963
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maatalousauto?
Oletteko laskeneet, kummalla "voittaa" enempi, maatalousajoneuvolla poistoineen ja vähennyksineen vaiko yksityisautojen kilometrien korvauksella?  :-X
En ole laskenut. Homma vain yksinkertaisempaa jos on maatalousauto jolla ajetaan maatalousajot ja sitten yksityistaloudessa oma auto.

En ole kuullut, että kevyt kuorma-autosta olisi rajoitusta henkilömäärän suhteen tai siis on varmaan tuo 1+8. Pakulla sallitaan kai tuo kolme vaan, mutta saahan maataloudessa käsittääkseni olla henkilöautokin, jollaisiksi useampipaikkaiset pakut on rekisteröity. Tuollaisen henkilöautopakun käyttömaksut vaan ovat aika kovat, verrattuna tuollaiseen pikku kuormuriin. C1E korttikin löytyy, että senkään puolesta ei ole ongelmaa. Mutta vaihtoehtona tosiaan ainoastaan jenkkejä jos nelikko automaatin haluaa. Vajaa vetosena löytyy sitten sprintteriä ja jotain muuta, mitä? Jenkki olisi kyllä komee peli mutta menovesihän noille taitaa edelleen kelvata? Samoin kai on noissakin jonkinlaista muutakin ongelmaa ollut?

Tuo hiluxin kuormuri olisi ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta liian kallis uusi kun on. Ehkä sitten joskus. Mikä tämä f150 foorti on, joku uusi? Todennäköisesti sitten myös liian kallis. Isuzua olen erään kaverinkin kuullut kehuvan, mutta näissä on se ongelma ettei ole edes sitä kolmea paikkaa vaan vain kaksi. Saahan näistäkin kai niitä pitkäkoppisia henkilöautoversioita, mutta käyttömaksuthan noissa nousee.

Vaikea valinta. Oikeastaan jännittää näiden tojotien jälkeen, että kuinka sysipaskan laitteen voi hankkia. Onko nuo mainitsemani transporter ja vito kuinka vikaisia laitteita? Kertokaa jos kokemuksia on. DSG:stä en ole ainakaan kuullut mitään hyvää.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Maatalousauto?
Oletteko laskeneet, kummalla "voittaa" enempi, maatalousajoneuvolla poistoineen ja vähennyksineen vaiko yksityisautojen kilometrien korvauksella?  :-X

Tämä ei ole aivan oma valinta. Jos kilometreistä yli 50% tulee maatalouden ajoista, kuuluu auto maatalouden kalustoon ajoneuvotyypistä riippumatta.

Pakettiauton kuluista saa vähentää arvonlisäveron. Henkilöauton kuluista arvonlisäveroa ei saa vähentää.

Alkuperäisen kysymykseen vois vastata että se riippuu ihan ajettavasta kilometrimäärästä ja mahdollisesti kalustossa olevan auton poistamattomasta pääomasta.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2963
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Maatalousauto?
Oletteko laskeneet, kummalla "voittaa" enempi, maatalousajoneuvolla poistoineen ja vähennyksineen vaiko yksityisautojen kilometrien korvauksella?  :-X

Tämä ei ole aivan oma valinta. Jos kilometreistä yli 50% tulee maatalouden ajoista, kuuluu auto maatalouden kalustoon ajoneuvotyypistä riippumatta.

Pakettiauton kuluista saa vähentää arvonlisäveron. Henkilöauton kuluista arvonlisäveroa ei saa vähentää.

Alkuperäisen kysymykseen vois vastata että se riippuu ihan ajettavasta kilometrimäärästä ja mahdollisesti kalustossa olevan auton poistamattomasta pääomasta.
Eikös se oo niin, että henkilöautostakin saa alvit vähentää jos on kokonaan maatalousajoa. Käsittääkseni muuten ei edes hyväksytä kalustoon. Ja 50% täyttyy helposti kun on erikseen autot. Ei tule muuta kuin maatalousajoa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53428
Vs: Maatalousauto?
ite pitä'n tuota luxia kun kuskattavaa aina löytyy ja tuo punto joutaa seisoa tallissa kun sillä on mukavempi kulkia eikä aina ole se apskan haju mukana.   kilsoja siihen tuloo vain niiiin vähän.   pensa happanee tankkiin.   mut senhän voi lapottaa tojon tankkiin ja polttaa siinä.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Maatalousauto?
Oletteko laskeneet, kummalla "voittaa" enempi, maatalousajoneuvolla poistoineen ja vähennyksineen vaiko yksityisautojen kilometrien korvauksella?  :-X

Tämä ei ole aivan oma valinta. Jos kilometreistä yli 50% tulee maatalouden ajoista, kuuluu auto maatalouden kalustoon ajoneuvotyypistä riippumatta.

Pakettiauton kuluista saa vähentää arvonlisäveron. Henkilöauton kuluista arvonlisäveroa ei saa vähentää.

Alkuperäisen kysymykseen vois vastata että se riippuu ihan ajettavasta kilometrimäärästä ja mahdollisesti kalustossa olevan auton poistamattomasta pääomasta.
Eikös se oo niin, että henkilöautostakin saa alvit vähentää jos on kokonaan maatalousajoa. Käsittääkseni muuten ei edes hyväksytä kalustoon. Ja 50% täyttyy helposti kun on erikseen autot. Ei tule muuta kuin maatalousajoa.
Joo kyllä saa  kun ei tule yhtään yksityisajoa. Siis nolla kilometriä yksityisajoa. Siis ne alvit.

Kalustoon siirtämisen vaatimus menee kilometrien suhteessa. Jos auto on yli puolet maatalouden ajoissa pitää se laittaa kalustoon.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2259
Vs: Maatalousauto?
Oletteko laskeneet, kummalla "voittaa" enempi, maatalousajoneuvolla poistoineen ja vähennyksineen vaiko yksityisautojen kilometrien korvauksella?  :-X
En ole laskenut. Homma vain yksinkertaisempaa jos on maatalousauto jolla ajetaan maatalousajot ja sitten yksityistaloudessa oma auto.

Tuo pitää hyvin paikkaansa, että elämä on helpompaa kun maatalousauto on erikseen. Samalla yksitaloudessa on tai ainakin pitäisi olla lähes aina käytössä semmoinen auto, jossa siistejä pyhä- ja kaupungilla käyntivaatteista ei sotke pelkästään sillä, että istuu autoon. Jotkut maa- ja metsätalouden ajot ovat sellaisia, että penkit likastuvat liian helposti.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1322
Vs: Maatalousauto?
Oletteko laskeneet, kummalla "voittaa" enempi, maatalousajoneuvolla poistoineen ja vähennyksineen vaiko yksityisautojen kilometrien korvauksella?  :-X

Tämä ei ole aivan oma valinta. Jos kilometreistä yli 50% tulee maatalouden ajoista, kuuluu auto maatalouden kalustoon ajoneuvotyypistä riippumatta.

Pakettiauton kuluista saa vähentää arvonlisäveron. Henkilöauton kuluista arvonlisäveroa ei saa vähentää.

Alkuperäisen kysymykseen vois vastata että se riippuu ihan ajettavasta kilometrimäärästä ja mahdollisesti kalustossa olevan auton poistamattomasta pääomasta.


Tuo on kyllä vain jonkun virkamiehen tulkinta.
Minkä tahansa auton kaikki maatalouskulut voi vähentää pitämällä ajopäiväkirjaa ja maatalouskilometrien mukaan. Traktori riittää maatalousajoihin pelkästään. Itsellä nelivetopickuppi kalustossa aikanaan alv-vähennetty. Olisi paljon kannattavampi vähentää kilometrien mukaan, mutta joka maatalousajo kilometreineen on merkattava ylös. Pikavoittona alvivähennys, mutta yleensä kannattavampi ajopäiväkirjan kautta muuten yksityispuolella. Sprintterin teen siten, vaikka lähes kaikki ammattiajoa.