Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe autotallimeijeri hävisi puolustusvoimien maitomarkkinat  (Luettu 11304 kertaa)

Mualaisjuntti

• Vieras
Ootteko koskaan ihan oikeesti miettinet miksi talonpoikaa viedään kuin laskiämpäriä.
Jos ymmärrys on vain yhdellä tasolla ja se taso on MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ  MINÄ.

Jos tulee todellinen kriisi, polttoaine ei riitä maailman tappiin asti ja silloin tarkasti mietitään, mitä ja missä tuotetaan.
Silloin ei tehdä edes kepuloista aluepolitiikkaa, eikä ole varaa pienimpiinkään riskinottoihin.
Maito ei ole tosiaankaan se ykkösjuttu, eikä silloin mietitä miten venäjän uusrikkaat saataisiin ruokittua.
Silloin merkittävä osa pelloista tundran takana jätetään odottamaan aikaa parempaan, eikä edes etelässä uhrata aikaa pienimmillä loteilla.

Kriisi on todellinen. Se asuu näköjään sinussa. Taitaa olla erektio mennyttä, kusiväli lyhentynyt ja ainoa himokkuus liittyy agronet-kirjoitteluun. Ja kriisi on. Koeta hyvä mies ryhdistäytyä, tuo vie lautalaatikkoon koko Eemelin.

Kirjotus osunut oikeaan keskustelualueeseen.

En kylläkään pysty näkemään mitään yhteyttä aloituksen kanssa.

Eiköhän tämän eiautotallimeijerin nestemaito-tuotteet ole kuitenkin peräisin suomalaisista lehmistä.

Ei ole Ilkalla päättelykykyä, ei. Kysehän on siitä kuinka tämän Eemelin pitää parkua saatana joka käänteessä. Arlalta tulkoon maito ja hamppareita NATOn myötä mäkkäriltä, mutta saatanan parkukakara on kommentoimassa ensimmäisenä jonninpaskaa. Joten siksi vertaus Eemeliin, aamuöisine kusikäyntineen niinkuin joku aiemmin tokaissut. Mutta mikään hänestä ei tee parempaa tuottajaa toisiin nähden , eikä ainakaan fiksumpaa ihmistä....

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hauska seurata tätä mikä haloo tuli, kun Valiu ei päässy taas kerran kusettamaan. Huudetaan jo presidenttiä apuun. Olisi presidentin arvovallan alentamista puuttua tähän, jossa mitään virhettä ei ole tehty. Leijona Caterig on itsenäinen oy. Tälle firmalle on annettu sa:int.n ruokahuolto. Firma on valtion omistajaohjauksessa. Kukas se olikaan omistajaohjausministeri.

ilkka

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ootteko koskaan ihan oikeesti miettinet miksi talonpoikaa viedään kuin laskiämpäriä.

Jos tulee todellinen kriisi, polttoaine ei riitä maailman tappiin asti ja silloin tarkasti mietitään, mitä ja missä tuotetaan.
Silloin ei tehdä edes kepuloista aluepolitiikkaa, eikä ole varaa pienimpiinkään riskinottoihin.
Maito ei ole tosiaankaan se ykkösjuttu, eikä silloin mietitä miten venäjän uusrikkaat saataisiin ruokittua.
Silloin merkittävä osa pelloista tundran takana jätetään odottamaan aikaa parempaan, eikä edes etelässä uhrata aikaa pienimmillä loteilla.

Kriisi on todellinen. Se asuu näköjään sinussa. Taitaa olla erektio mennyttä, kusiväli lyhentynyt ja ainoa himokkuus liittyy agronet-kirjoitteluun. Ja kriisi on. Koeta hyvä mies ryhdistäytyä, tuo vie lautalaatikkoon koko Eemelin.

Eiköhän tämän eiautotallimeijerin nestemaito-tuotteet ole kuitenkin peräisin suomalaisista lehmistä.

Ei ole Ilkalla päättelykykyä, ei. Kysehän on siitä kuinka tämän Eemelin pitää parkua saatana joka käänteessä. Arlalta tulkoon maito ja hamppareita NATOn myötä mäkkäriltä, mutta saatanan parkukakara on kommentoimassa ensimmäisenä jonninpaskaa. Joten siksi vertaus Eemeliin, aamuöisine kusikäyntineen niinkuin joku aiemmin tokaissut. Mutta mikään hänestä ei tee parempaa tuottajaa toisiin nähden , eikä ainakaan fiksumpaa ihmistä....

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

"Peli" on menetetty kun muålaisjuntin tavoin joutuu kirjottelujaan selittelemään; http://www.iltalehti.fi/politiikka/201711042200511342_pi.shtml

pice

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Valiohan ei voi tehdä kovin edullista tarjousta koska kilpailuvirasto katsoo valion olevan määräävässä markkina-asemassa
https://www.minilex.fi/a/mit%C3%A4-on-kielletty-saalistushinnoittelu
Eli Arla Suomessa pienempänä (vaikka muutoin onkin suurempi) firmana saa tehdä sikahalvan tarjouksen, mutta isompi firma joutuisi markkinaoikeuteen jos lähtee hinnalla kilpailemaan.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Kyllähän sillä hinnalla saa kilpailla, se on ihan normaalia toimintaa, saalistushinnoittelu on vain kiellettyä. Se on vähän muuta, kuin yksi tarjouskilpailun voitto.

Muutenkin keskustelu koko aiheen ympärillä on koomista. Mikä on puolustusvoimien tehtävä? Olisiko puolustaa maata, eikä olla välikätenä pakoitettuna tukemaan maataloutta. Ja muuten, jos kriisi joskus tulee, niin valiolla kuin arlallakin on käytännössä joku koskenlaskija ainoa tuote mitä korvessa tarvitaan. Ja lopulta jos nälkä on, on yhdentekevää onko juusto vaikka valmistettu zimbawelaisesta vuohenmaidosta.
Nothing is Something Worth Doing

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Valiohan ei voi tehdä kovin edullista tarjousta koska kilpailuvirasto katsoo valion olevan määräävässä markkina-asemassa
https://www.minilex.fi/a/mit%C3%A4-on-kielletty-saalistushinnoittelu
Eli Arla Suomessa pienempänä (vaikka muutoin onkin suurempi) firmana saa tehdä sikahalvan tarjouksen, mutta isompi firma joutuisi markkinaoikeuteen jos lähtee hinnalla kilpailemaan.

Valio sai oikeasti tuomion niiden sähköpostien perusteella. Valio toimi kuin sika vatukossa. Arveli ettei heidän toimia tutkita. Valion toimari laittoi suoraan sanoen kiristys postia. Toimi kuten Karjaportin toimari joskus -86. Sanoi, ei ole mahdollista toimia lihantuottajana ellei liity Karjaporttiin. Valtio on heidän tukena. Näin sanoi. Kuinkas siinä sitten kävikään ?

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
heh, on se kiva kun sepe näin jälkiviisaana osdaa kertoa missä tapaini teki virheen ettei hyväksynnä tarjusta..

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
heh, on se kiva kun sepe näin jälkiviisaana osdaa kertoa missä tapaini teki virheen ettei hyväksynnä tarjusta..

Mikä tapaini ?

de Citonni

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Don't dream your life, live your dreams.
Kuolinkouristuksiako valiolla.
valijon ylivoimaa ulvoisi venttimies.

Koko EU-aikahan on tuotu muiden tuottajaryhmien tuotteita, mtk;n siitä välittämättä.
Miksi maidon tulisi tehdä poikkeus.

Sitä saa mitä tilaa.

Arla pyytää anteeksi.  ;D ;D

http://www.dagen.se/nyheter/arla-ber-om-ursakt-tog-bort-kors-fran-yoghurtpaket-1.1049699
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Niin, kukapa malkaa omassa silmässä.
Koko EU-aika, mitä muuta valiolainen tisunkoittaja tundran takana, kuin parkunut kriisiä vuodesta toiseen, saatana.
Onko kukaan pysynyt, selvillä. Kriisien tukeminen on jo menossa hyvän matkaa 2030 lukua, saatana.
Joka ainut viikko joka ainut kuukausi, saatana.
Ja jos ei muuta, niin kehnoa lomittajapalvelua,saatana.
Ja kaikki tämä. Euroopan parhaimmalla tuottajahinnalla, parhaimmilla etuisuuksilla.

Mutta ei kannata murehtia. Koettaa vielä sekin päivä, kun valiolainen tisunkoittaja tundran takana pääsee markkinatalouteen.
Saatana.

Mualaisjuntti

• Vieras

Niin, kukapa malkaa omassa silmässä.
Koko EU-aika, mitä muuta valiolainen tisunkoittaja tundran takana, kuin parkunut kriisiä vuodesta toiseen, saatana.
Onko kukaan pysynyt, selvillä. Kriisien tukeminen on jo menossa hyvän matkaa 2030 lukua, saatana.
Joka ainut viikko joka ainut kuukausi, saatana.
Ja jos ei muuta, niin kehnoa lomittajapalvelua,saatana.
Ja kaikki tämä. Euroopan parhaimmalla tuottajahinnalla, parhaimmilla etuisuuksilla.

Mutta ei kannata murehtia. Koettaa vielä sekin päivä, kun valiolainen tisunkoittaja tundran takana pääsee markkinatalouteen.
Saatana.

Älä mulle tuu kuule pappa uhoo! Parkumaan taas rupeat. Saatana mulla mittään kriisiä ole, eikä pitkään aikaan meidän maidolla armeija ole marssinut, mutta jospa?

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Valio sai oikeasti tuomion niiden sähköpostien perusteella. Valio toimi kuin sika vatukossa. Arveli ettei heidän toimia tutkita. Valion toimari laittoi suoraan sanoen kiristys postia. Toimi kuten Karjaportin toimari joskus -86. Sanoi, ei ole mahdollista toimia lihantuottajana ellei liity Karjaporttiin. Valtio on heidän tukena. Näin sanoi. Kuinkas siinä sitten kävikään ?
[/quote]

Muistan kun erään kaakkois-suomalaisen kunnan nuoret tuottajat esittivät että sellaisilta isänniltä jotka myyvät teuraansa muille kuin senaikaiselle KYLO:lle, ei pitäs ottaa maitoakaan vastaan..