Ootteko koskaan ihan oikeesti miettinet miksi talonpoikaa viedään kuin laskiämpäriä.
Jos ymmärrys on vain yhdellä tasolla ja se taso on MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.
Jos tulee todellinen kriisi, polttoaine ei riitä maailman tappiin asti ja silloin tarkasti mietitään, mitä ja missä tuotetaan.
Silloin ei tehdä edes kepuloista aluepolitiikkaa, eikä ole varaa pienimpiinkään riskinottoihin.
Maito ei ole tosiaankaan se ykkösjuttu, eikä silloin mietitä miten venäjän uusrikkaat saataisiin ruokittua.
Silloin merkittävä osa pelloista tundran takana jätetään odottamaan aikaa parempaan, eikä edes etelässä uhrata aikaa pienimmillä loteilla.
Kriisi on todellinen. Se asuu näköjään sinussa. Taitaa olla erektio mennyttä, kusiväli lyhentynyt ja ainoa himokkuus liittyy agronet-kirjoitteluun. Ja kriisi on. Koeta hyvä mies ryhdistäytyä, tuo vie lautalaatikkoon koko Eemelin.
Kirjotus osunut oikeaan keskustelualueeseen.
En kylläkään pysty näkemään mitään yhteyttä aloituksen kanssa.
Eiköhän tämän eiautotallimeijerin nestemaito-tuotteet ole kuitenkin peräisin suomalaisista lehmistä.
Ei ole Ilkalla päättelykykyä, ei. Kysehän on siitä kuinka tämän Eemelin pitää parkua saatana joka käänteessä. Arlalta tulkoon maito ja hamppareita NATOn myötä mäkkäriltä, mutta saatanan parkukakara on kommentoimassa ensimmäisenä jonninpaskaa. Joten siksi vertaus Eemeliin, aamuöisine kusikäyntineen niinkuin joku aiemmin tokaissut. Mutta mikään hänestä ei tee parempaa tuottajaa toisiin nähden , eikä ainakaan fiksumpaa ihmistä....
Niin, kukapa malkaa omassa silmässä.
Koko EU-aika, mitä muuta valiolainen tisunkoittaja tundran takana, kuin parkunut kriisiä vuodesta toiseen, saatana.
Onko kukaan pysynyt, selvillä. Kriisien tukeminen on jo menossa hyvän matkaa 2030 lukua, saatana.
Joka ainut viikko joka ainut kuukausi, saatana.
Ja jos ei muuta, niin kehnoa lomittajapalvelua,saatana.
Ja kaikki tämä. Euroopan parhaimmalla tuottajahinnalla, parhaimmilla etuisuuksilla.
Mutta ei kannata murehtia. Koettaa vielä sekin päivä, kun valiolainen tisunkoittaja tundran takana pääsee markkinatalouteen.
Saatana.