Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä jytkähti ?  (Luettu 16764 kertaa)

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Mikä jytkähti ?
Vääntiö on antautunut.

Tuo on 455:n vääntiö, joka petti kovan pamauksen säestämänä. Varret nousivat silti vähän ylöspäin. Pääsyyllinen löytyy, kun katsoo peiliin. Maakauhalla pakittaen kovaan maapenkkaan, sitten etupyörät ilmaan ja pakilla lisää. Monta kertaa oli kestänyt, mutta sitten sattui nostolaite olemaan melko ylhäällä ja pam. Ei onneksi muita vaurioita. Shokkiventtiili on turhan isolle paineelle säädettynä, 2,6 MPa jos oikein muistan.

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: Mikä jytkähti ?
Että semmosta se oli kuitenkin
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: Mikä jytkähti ?
Männästäkin pala pois
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19966
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mikä jytkähti ?
Mutta oliko se paali ottanut johonkin penkkaan vai rytyytetty liian kovaa kuopan yli. Ehkä paalit ovat liian painavia tällaisena kosteana kesänä ? Toisaalta, eihän tuollainen osa saisi pelkällä tunkin nostvoimalla hajota ? Tai onko pumpun ylipaineventtiili jumittunut.

Voiko kyseinen vika siis toistua, jos ei koko järjestelmää tarkisteta ?

-SS-

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: Mikä jytkähti ?
Ehkä kone on liian kevyt kun pitää olla 6 etupunttia että nokka pysyy maassa . Yleensä haen paalit navetan läheisyyteen kasaan ja nostan niitä sitten  tuolla koneella rehulatoon . Liikutteluun käytän varmon paalileikkuria jossa paali on aika takana . Halkaisen tällä kuivikepaalit ja hiehojen rehupaalit . Nyt tosin hain paaleja suoraan pellolta kun paalit loppuivat  pihasta

Vastaava leikkuri nettikoneen kuvassa


https://m.nettikone.com/varmo/paalileikkuri/1621201

Viimeksi muokattu: 28.10.17 - klo:17:47 kirjoittanut Yrjö-Einari

Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Mikä jytkähti ?
jaaha ei muuta purkupojille tai ikhlle..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Yrjö-Einari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 579
  • Quod scripsi, scripsi
Vs: Mikä jytkähti ?
Olisko säästöä väärästä päästä jos mirkkelöisi tuosta männästä nuo purseet pois ja pistäisi takaisin ?
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Mikä jytkähti ?
Olisko säästöä väärästä päästä jos mirkkelöisi tuosta männästä nuo purseet pois ja pistäisi takaisin ?

Mä luulen että se " korva" tai miksikä kutsuiski on pettäny ensi siinä nytkährykses ja sitte kokeeltaes tuo männän varsi on menny ohi ja vääntäny sivuittain ja lohkaassu palan.. eli säröaineella tarkistaasin männän, varren ja sylinteputken. Josei ihmeempiä ni kasaan niillä ja uusvanhat loput kalut..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Mikä jytkähti ?
Monikymmenvuotisella kokemuksella noista ainakin vanhempien vallujen valuosista sanoisin että ovat kuin puristettua tuhkaa, mutta onneksi on aika hyvin hitsattavaa ja ehkä tuonkin voisi liimailla Kempillä vielä kasaan, ja jos vielä mahtusi jotain lisätukea kylkiin/selkään sopimaan niin tulis vahvempi kuin tehtaalta lähteissä..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Mikä jytkähti ?
Monikymmenvuotisella kokemuksella noista ainakin vanhempien vallujen valuosista sanoisin että ovat kuin puristettua tuhkaa, mutta onneksi on aika hyvin hitsattavaa ja ehkä tuonkin voisi liimailla Kempillä vielä kasaan, ja jos vielä mahtusi jotain lisätukea kylkiin/selkään sopimaan niin tulis vahvempi kuin tehtaalta lähteissä..

pitää vain huomata täs että kaikkien ei sitä tartte kokeella hitsata, ihan yleesen turvallisuuren nimiski, seppiä kunon moneen lähtöhön..

kyse on kuitenki nostolaitteesta ja mikä tahansa putuava ja maharollisesti viä 30-50 vauhris ei tee hyvää kellekkää osalliselle..

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Mikä jytkähti ?
niinpä'.   eiks nuita varaosia just tuon takia yleensä tehä että ei jokainen ala ite koheltamaan korjauksia nuihinkaan?      ei kait se nyt maltaita maksa ja siltikin miksei vois maksaa kun  on yks käyttöväline koko traktorissa.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Mikä jytkähti ?
  No, vanhoilla valluilla on ajettava varovasti muutenkin, aikoinaan niissä oli se hydraulinen ohjauskin sillä pystyakselilla siinä etukehdossa eilä mitään tiukkausmahdollisuutta booreissa, oli hurja ajettava kun boorit väljenivät, eräältä naapurilta putosi koko akselikin alas, onneksi pellolla..
  Kyllä nuo isommat entisajan vallut porsivat yleensä 2 kertaa vuodessa, keväisin ja syksyisin, on myönnettävä vaikka Valmet- klubin jäsen olenkin..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Mikä jytkähti ?
  No, vanhoilla valluilla on ajettava varovasti muutenkin, aikoinaan niissä oli se hydraulinen ohjauskin sillä pystyakselilla siinä etukehdossa eilä mitään tiukkausmahdollisuutta booreissa, oli hurja ajettava kun boorit väljenivät, eräältä naapurilta putosi koko akselikin alas, onneksi pellolla..
  Kyllä nuo isommat entisajan vallut porsivat yleensä 2 kertaa vuodessa, keväisin ja syksyisin, on myönnettävä vaikka Valmet- klubin jäsen olenkin..

Se oli/ on halpa muuttaa se sylinteri eteen, pari reikää joutuu poraamaan. Ei sentakia kannata mettään ajaa. Kaikissa vanhoissa on omat juttunsa.
pessimisti ei pety!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Mikä jytkähti ?
  No, vanhoilla valluilla on ajettava varovasti muutenkin, aikoinaan niissä oli se hydraulinen ohjauskin sillä pystyakselilla siinä etukehdossa eilä mitään tiukkausmahdollisuutta booreissa, oli hurja ajettava kun boorit väljenivät, eräältä naapurilta putosi koko akselikin alas, onneksi pellolla..
  Kyllä nuo isommat entisajan vallut porsivat yleensä 2 kertaa vuodessa, keväisin ja syksyisin, on myönnettävä vaikka Valmet- klubin jäsen olenkin..

Se oli/ on halpa muuttaa se sylinteri eteen, pari reikää joutuu poraamaan. Ei sentakia kannata mettään ajaa. Kaikissa vanhoissa on omat juttunsa.

  Niinpä, eräs toinen kaveri teki niin, hitsasi korvakkeet akseliin sylinterille, kerran sitten rehunteon kiireessä tienpäällä antautui hitsaukset ja täydessä vauhdissa asvaltilta 3-4 metriä syvään valtaojaan..

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Mikä jytkähti ?
  No, vanhoilla valluilla on ajettava varovasti muutenkin, aikoinaan niissä oli se hydraulinen ohjauskin sillä pystyakselilla siinä etukehdossa eilä mitään tiukkausmahdollisuutta booreissa, oli hurja ajettava kun boorit väljenivät, eräältä naapurilta putosi koko akselikin alas, onneksi pellolla..
  Kyllä nuo isommat entisajan vallut porsivat yleensä 2 kertaa vuodessa, keväisin ja syksyisin, on myönnettävä vaikka Valmet- klubin jäsen olenkin..

Se oli/ on halpa muuttaa se sylinteri eteen, pari reikää joutuu poraamaan. Ei sentakia kannata mettään ajaa. Kaikissa vanhoissa on omat juttunsa.

  Niinpä, eräs toinen kaveri teki niin, hitsasi korvakkeet akseliin sylinterille, kerran sitten rehunteon kiireessä tienpäällä antautui hitsaukset ja täydessä vauhdissa asvaltilta 3-4 metriä syvään valtaojaan..

Ei ole montaa vuotta kun vielä sai tehtaalta (ostaa) muutossarjaa.
pessimisti ei pety!