On ilo huomata, että täällä on sentään joitakin samalla tavalla ajattelevia. Itse en näe siinä mitään järkeä, että palkkatöiden lisäksi juostaan tekemässä tilan töitä. Jos lisärahalle on tervetta niin taatusti sen saa helpommin sieltä palkkatöistä. Lisäksi kun vuokraa pellot hyvään hintaan pois niin tulee mukava potti vuosittain tekemättä mitään. Mutta kun se on se into viljelyyn vaikka tappiolliseen. Minkään tahon ei pidä alkaa ajamaan sivutoimisuuden lisäämistä. Tällä kyllä saadaan halpaa ruokaa jotta kauppa voi nostaa omaa katettaan. Kyllä sen maatalouden tulee kantaa itsensä.
Lisärahallehan on aina tarvetta ja voisi ajatella että ylitöillähän sitä saa. Monessa paikassa vaan nykyään suositaan työaikapankkia ja liukumia, eli hiljaisesti "pakotetaan" työntekijät ottamaan ne ylityöt vapaina joita saisi sitten pitää joskus ja jouluna jos silloinkaan - ja nuokin mielellään teetettäisiin tunti tunnista periaatteella sillä talon etuhan sitä vaatii ja jos pankki/liukumat ei käy ei tarvitse tulla ollenkaan. Yksityisellä puolella monessa tietämässäni paikassa näin.
Vaikeintahan se kaikessa on se aloittaminen..
Oman elämän osalta olen todennut yhden asian; Kun lapsia tulee, niin haluan kasvattaa ne muutenkin kuin pitämällä illat traktorin hytissä.
Kauniimman osapuolen kanssa ollaan so***** että kun lapset ovat pieniä niin pyritään viettämään heidän kanssa sitä aikaa.
Sitä kun ei saa myöhemmin osaketuloilla, versuvalmetilla tai E- mersulla takaisin.
Tuon asian olen ajatellut samalla tavalla, niitä lapsia kasvatetaan muuten kuin kopissa mukana roikottamalla vaikkei niitä tunteja tai päiviä paljoa tulisikaan. Ja muutenkin lomat pidetään kesällä kun kuitenkin on lomareissuja jne. Ja ne tilan työt hoidetaan sitten joko niillä ylityövapailla tai palkattomilla lomilla.