Joo vaikka Sampo on tuolla varakoneena, terälaite uusittuna, ei sitä ole käytetty enää useampaan vuoteen. Tämä muutaman tuhannen euron Claas on toiminut OK, olihan se aika romu tullessaan, koko pöytä uusittiin vaihtopöydäksi, kolakuljettimen hitsaus ja laakerointi, kietomissuojat, ym. Kohlimet ja viettopinta tarvitsivat huoltoa, samoin silppuri. Tunteja nyt on noin 1300.
Se, mikä tuossa Claasissa ärsyttää, on kehno puhdistettavuus ja nippojen älyvapaa sijoittelu. Löysin nyt syksyllä käyttöön otettaessa uuden "roskankeruukotelon", puhallinkammion päältä, siihen kertyy putua ja kohta alkaa ahdistaa heittokuljettimen liikettä. Puhdistus on melko hankalaa, ilman koko heittokuljettimen poistamista. Klonaat oksasta taiteillulla koukulla ja pölynimurilla pahnaa pois, ja vedät haalarin kauluksesta sitä sisään. Pohjakourujen, kivikourun luukun ja suojapeltipaneelien kiinnityksen jälkeen 'ituttaa koko seuraavan viikon.
Joka läpikäyntikerralla löytyy koskaan puuttumaton uusi nippa, joka on käärmeihmisen ulottuvuuden päässä. Tyhjennystorven murrosnivelen nippa osoittaa vinosti torven päätä kohti, pitää olla tosi taipuisa ja ohut rasvaprässin letku ja pienikokoinen (lyhyt) suukappale, jotta sen letkun saa ujutettua kierukan akselia pitkin sinne päähän päin ja vedettyä suukappaleen siihen murrosnivelen taakse, sokkona. Joko tuo murrosnivel on joskus aikaisemmin väärin päin asennettu, tai sitten se on vain todellisen arschloch saksalaisen kiusantekoa.
-SS-